Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

“נחל תנינים הולך לקראת הרס”: מימון המונים להצלת הנחל העובר בבנימינה-גבעת עדה

“נחל תנינים הולך לקראת הרס”: מימון המונים להצלת הנחל העובר בבנימינה-גבעת עדה

קבוצת "חיים לנחל תנינים" פתחה קמפיין גיוס המונים לטובת הגשת התנגדות לתכנית מתאר שתהרוס את הנחל ותגרום להצפות. מפגשי תומכים ממשיכים להתקיים כל העת באזור

לפני כ-8 שנים התאגדו כמה מתושבי האזור לקבוצת “חיים לנחל תנינים” אשר החלה לפעול באופן התנדבותי לשיקום הנחל. נחל התנינים, שבמקורו נחל איתן, השני בספיקותיו אחרי הירקון, הנו נחל החוף הנקי היחיד שנותר.

חברי הקבוצה שעסקו עד כה בקידומו של שיקום הנחל נאלצו לשנות כיוון ולהיאבק בתוכנית מתאר העומדת להפקדה בימים אלו ממש. התוכנית כוללת בינוי וכביש המכונה “מאסף מערבי” בצמוד לנחל תנינים, על צוואר בקבוק של מסדרון אקולוגי ובתוך אזור ההצפה של הנחל. מדובר בכביש רחב (4 נתיבים ברוחב 24 מ׳) שתפקידו לעקוף את היישוב ולשמש נתיב לתחנת הרכבת הפרברית העתידית בנימינה.

פעילות עבר בנחל תנינים | דוברות המועצה בנימינה

הקבוצה מבקשת למחוק לחלוטין את הכביש והבינוי מהתוכנית בשל הנזק העצום שלו לנחל ולהצפות. מבחינה תחבורתית קיימות לפחות שלוש דרכים חלופיות בתוך היישוב וכביש בין עירוני (כביש 4) לאותו מיקום. התוכנית לא הציגה כלל חלופות ללא הכביש, דבר שאינו מקובל בתוכניות כאלו. הכביש אמור לשמש תחנה עתידית שתוקם בעוד כ- 15 שנה. נשאלת השאלה מדוע לא נבדקו חלופות מקיימות. בנוסף, עניין הבינוי הינו זניח שכן מדובר בסה”כ ב- 50 יחידות שניתן בקלות להעתיק למקום אחר.

חברי הקבוצה טוענים כי ישנה בעיה תכנונית חמורה – הכביש והבינוי ממוקמים בצוואר בקבוק של מסדרון אקולוגי, באמצע שטח ההצפה של הנחל (“פשט הצפה”) אשר כבר בשנת 2020 גבה את חייהם של שני תושבים מבנימינה וכפר קרע.

חברי הקבוצה ובראשם תמר שלייר פתחו קמפיין מימון המונים באתר “ביאקטיב” במטרה לגייס סכום של 85,000 ש”ח הדרוש להם לצורך הליווי המשפטי הדרוש להגשת ההתנגדויות.

נחל תנינים | באדיבות מטה המאבק

מחר (חמישי, 20:30) ייפגשו הפעילים בחממה האקולוגית בעין שמר, “לשמוע על המאבק להצלת נחל תנינים ועל הכביש המאסף המערבי שמתוכנן, לשאול שאלות ולהבין לעומק כיצד ניתן להשפיע. נחל תנינים המהמם שכולנו כל כך אוהבים ונהנים ממנו, סובל מלא מעט איומים. ישנה קבוצה מדהימה של תושבים, חיים לנחל תנינים, שפועלת כבר מספר שנים כדי לשמור על הנחל, למען כולנו. בימים אלה הקבוצה מובילה מאבק נגד סלילת כביש חדש בסמוך לנחל שאם יסלל תהיינה לכך השלכות הרסניות לנחל”.

לדברי תמר: “בעולם כבר מכירים בכך כי הבנייה בסמוך לנחלים היא הגורם המרכזי להצפות.  לאור החרפת משבר האקלים הרי שהכתובת כתובה בענק. גם בארץ המדיניות כבר ברורה אבל התכנון והביצוע לא הדביקו את הפער ומזמינים את הקטסטרופה הבאה. גם פתרון בדמות “הנדסת הנחל” כלומר, ליישר את הנחל, להרחיב ולהעמיק אותו ולצפות באבנים ובבטון אינו באמת פתרון. זו גישה ארכאית שאת הכישלון שנחלה ניתן לראות בגעתון ובאיילון. לצערי הרב, אלו פתרונות שמקודמים כבר היום, במקום הגישה האגנית המשלבת שמוביל משרד החקלאות בעצמו.

הנזק האקולוגי יהיה בכייה לדורות. מדובר בצוואר הבקבוק של מסדרון אקולוגי מקסים, למרגלות חוטם הכרמל. זהו מפגש של שבר גאולוגי, שלושה אקוויפרים ורכס כורכר שמייצר מגוון ביולוגי נדיר ומינים בסכנת הכחדה. כביש ובינוי מבשרים על זיהום רעש, אור, פיח ותשטיפים. הכביש ינתק את הגישה הישירה של מטיילים ותושבים אל אוצרות הטבע: נחל תנינים, חוטם הכרמל, רמת הנדיב. זה לא מקרה פרטי זה מקרה בוחן לאיך מתייחסים לנחלים בישראל של 2021, אני פונה לכל תושבי האזור ולכל מי שנוף הארץ יקר לליבו וקוראת לכם לתמוך במאבק“.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן