Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

פצעים קשיי ריפוי: 7 גורמים שמשפיעים על ריפוי פצעים

ברוב המקרים, פצעים עוברים שלושה שלבים עד לריפוי, למרות שחשוב לזכור שריפוי פצעים אינו ליניארי, ופצעים נרפאים בתהליכים שונים עם שלבים שונים עד הריפוי המלא

להבדיל מפצעים רגילים שנוצרים במהלך פגיעה בעור או בגוף, יש פצעים שנוצרים כתוצאה משינויים פנימיים בגוף ומחלות כרוניות. כדי להבין למה הגוף מקשה על ריפוי פצעים מסוימים, חשוב להבין קודם מהם פצעים ואיך ניתן לרפא פצעים קשיי ריפוי בטיפול של רופאים מומחים במרפאה פרטית.

מה גורם להתרחשות פצעים קשיי ריפוי?

העור הוא איבר פלסטי להפליא שסופג פגיעות במשך כל החיים. הוא נתון ללחץ מתמיד מהשמש, זיהום האוויר, מתחים, שינויי טמפרטורות, ושפע גורמים חיצוניים אחרים. כאשר מצטבר בגוף מספיק מתח על מנת לגרום לפציעה, נוצרים פצעים. קיימים כמה סוגי פצעים:

פצעים פתוחים לעומת פצעים סגורים

פצעים פתוחים הם פצעים עם רקמה בסיסית חשופה, פתוחים לסביבה החיצונית. לפצעים סגורים יש נזק שמתרחש מבלי לחשוף את הרקמה והאיברים הבסיסיים.

sharapplus.co.il פצעים קשיי ריפוי 
פצעים חמורים לעומת פצעים כרוניים

פצעים מסווגים כאקוטיים או כרוניים, בהתאם לזמן שלוקח לרפא אותם. פצעים חמורים נרפאים ללא סיבוכים בפרק זמן צפוי יחסית. פצעים כרוניים הם פצעים קשיי ריפוי שלוקח להם יותר זמן להחלים ולרוב כרוכים בסיבוכים מסוימים.

פצעים נקיים לעומת פצעים מזוהמים

בפצעים נקיים אין חומרים זרים או פסולת פנימית. פצעים מזוהמים, שנקראים גם פצעים נגועים, עלולים להכיל לכלוך, חיידקים או חומרים זרים אחרים.

פצעי לחץ הם דוגמא לפצעים פתוחים או סגורים, בהתאם לשלב בו הם נמצאים, ולעתים קרובות מסווגים בקטגוריית פצעים קשיי ריפוי, כלומר, לוקח להם יותר זמן להחלים והם מאופיינים בסיבוכים.

שלושת השלבים של ריפוי פצעים

ברוב המקרים, פצעים עוברים שלושה שלבים עד לריפוי, למרות שחשוב לזכור שריפוי פצעים אינו ליניארי, ופצעים נרפאים בתהליכים שונים עם שלבים שונים עד הריפוי המלא.

שלב הדלקת

במהלך שלב הדלקת, הגוף מייצר תגובה טבעית לפציעה עם קריש לעצירת הדימום. כלי הדם מתרחבים על מנת לאפשר לתאים חיוניים, למשל נוגדנים, תאי דם לבנים, גורמי גדילה, אנזימים וחומרים מזינים, להגיע לאזור הפצוע. תאים אלה יוצרים נפיחות, חום, כאבים ואדמימות.

שלב ההתפשטות

שלב זה מתרחש כשהפצע נבנה מחדש. התכווצות הפצע כרשת חדשה של כלי דם בנויה כך שהרקמה תקבל מספיק חמצן וחומרים מזינים. בשלבים בריאים של ריפוי הפצע, הרקמה ורודה או אדומה, המרקם שלה אינו אחיד והיא אינה מדממת בקלות.

רקמה כהה עלולה להוות סימן לזיהום. לקראת השלב הסופי, תאי עור חדשים עולים על אזור הפציעה.

שלב ההתבגרות

זהו השלב הסופי שמתרחש כשהפצע נסגר במלואו והצלקת מתחילה לדעוך. ברוב המקרים, שלב זה מתחיל כשלושה שבועות לאחר הפציעה, ובמקרים של פצעים קשיי ריפוי, שלב זה עשוי להימשך שנה או יותר, אבל אזור הפצע שנרפא תמיד יהיה חלש יותר מהעור הפגוע, ובדרך כלל יחזיר שמונים אחוזים מחוזק המתיחה המקורי.

בשורה התחתונה

עכשיו, עם התבהרות התמונה על מאפייני הפצעים השונים וההשפעות על זמני ההחלמה, חשוב לקבל טיפול של רופאים מומחים במרפאה פרטית, כי אם פצעים קשיי ריפוי אינם מחלימים כראוי בשיטות ריפוי חדשות ומתקדמות, הנזק עלול להיות חמור ולהשפיע על כל הגוף והתפקוד.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

מכתב לעיריית חדרה להנצחת טל אליהו ז”ל: זה המקום המוצע

יו”ר ‘המחנה המאמין’ וחבר מועצת העיר בועז ביטון פנה בשבוע שעבר אל ראש העיר ניר בן חיים בבקשה להנציח את זכרו של חבר מועצת העיר טל אליהו ז”ל  | “טל אשר נגע במשך שנים בשליחותו בהמוני אנשים ממש, הקריב את חייו למען הפעילות הציבורית ולא ויתר לעולם על שליחותו הציבורית גם אם זה בא על חשבון ממונו, זמנו, וחייו שנגדעו בשיא עשייתו”

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן