Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

מאילת לאור עקיבא: עומר חג’ג’ בחר בים וסיים לאחרונה את קורס החובלים היוקרתי



עומר חג’ג’. צילום: דובר צה”ל

באמצע חודש מרץ האחרון הסתיים קורס החובלים היוקרתי- השני באורכו בצה”ל. המסלול, המכשיר את קציני הים של העתיד, נמשך למעלה משנתיים וכולל סדרת אימונים ארוכה ולימודים רבים על מנת להבטיח את מקצועיות החובלים.

על גב קצינים אלו מוטלות המשימות להגן על הגבול הימי של ישראל, לבצע פעולות אסטרטגיות מיוחדות ולשמור על משאבי הטבע בים. בין אלה שעמדו על רחבת המסדרים היה סגן עומר חג’ג’ מאור עקיבא. עומר למד בבית הספר “גולדווטר” והרחיב את המקצועות הנדסת תוכנה, כימיה וגלישת רוח. לפני הגיוס עסק עומר בכושר קרבי על מנת להיות יותר מוכן לגיבושים ולצבא באופן כללי.

“רציתי תפקיד שמשלב בין פיזיות לבין עבודה עיונית ולכן בחרתי להתגייס לקורס חובלים” מספר עומר. עומר (21), נולד וגדל באילת וכחודש לפני גיוסו עבר יחד עם משפחתו לאור עקיבא.

“אני הכי קטן במשפחה וההורים שלי רצו הרבה פעמים לעבור לגור במקום אחר כי המשפחה המורחבת שלנו גרה בצפון. חיכו שאני אסיים את הבית ספר על מנת לעבור. זו הייתה אחלה הזדמנות לעבור”.

-איך הגעת לחובלים דווקא?

“לפני הצבא עברתי הרבה מיונים אבל חיפשתי משהו ספציפי, גם פיזי וגם מקצועי. מודיעין, מחשבים, סיירות, טיס וכדומה. בגלל שגדלתי באילת אני אוהב את הים. אי אפשר לגור באילת ולא לאהוב את הים. כל החברים שלי אוהבי ים – זו דרך.

“אין לי במשפחה מישהו שהיה בשירות ימי ואני הראשון, זה לא ישב אצלי בראש מהתחלה אבל לאט לאט זה התעצב לשם. יש לי שני חברים שהגיעו לחובלים ודרך יום סיירות הגעתי עצמי לזה. התחלתי את השירות הזה ורציתי לראות איך אני משתלב. לא ידעתי שזה שירות עם אנשים וחוויות, חשבתי שזה סוליסתי אבל זה ממש לא ככה”.

הקורס נמשך שנתיים וארבע ועוד חודש טירונות. הקורס כולל חמישה שלבים. השלב הבסיסי – בו למד עמור חשמל ספינות והוסמך כחשמלאי, בשלב המתקדם הוא עסק במערכות מתקדמות בחיל על כלי שיט ואתה מוסמך טכנאי למערכות מתקדמות. עומר מוסיף: “לאחר מכן, במשך שלושה חודשים עובר דרך בה”ד אחד, מקבל סיכת מ”מ, שלב מדהים. אחר כך אתה מתחיל אקדמיה במשך 8 חודשים במדעי המדינה. זה מרחיב אופקים”.

באמצע שלב האקדמיה מספר עומר, קיבל את המשמעות לתפקידו: “מעבר לכך שזה אנשים, לדעת בסוף שכל דקה פה זו דקה מנוצלת. אין לי זמן לעצמי או לנוח יותר מידי, אני פשוט כל היום עם הרגל על הגז”.

“אחרי שנתיים וחצי שעברתי הרבה, אני לא שוכח שזו בעצם התחלה של דברים אחרים”, חותם עומר. “ההתחלה היא חמה מאוד. 5 שנים לתת מעצמי למה שהתכוננתי ועברתי. יש לי עבודה קשה לעשות, הרבה דברים ללמוד ולהבין ואני יודע שדרך המגמה שבחרתי אני הולך ליהנות, לתרום ולהתפתח”.

 

מה אתם חושבים?

—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

סוכלו רגע לפני יציאה לביצוע פשע חמור: נשק טעון, רימוני רסס ואופנוע נלכדו בקיסריה

נשק טעון, תחמושת, רימוני רסס, קוקאין ודוסה בכמות מסחרית, “אופנוע מבצעי” ועשרות אלפי שקלים במזומן נתפסו בדירה בקיסריה. שני חשודים נעצרו ונכלאו. מאבק שוטרי תחנת חדרה במחוז חוף בפשיעה החמורה

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן