אחרי יותר מעשור: תכנית ההתחדשות העירונית בשכונת גבעת חן בבנימינה – אושרה בוועדה המחוזית

במרוצת השנים יוזמות שונות של מספר בעלי עניין לא התקדמו, ולפני מספר שנים לקחה על עצמה המועצה המקומית בנימינה גבעת עדה את האחריות לייזום הפרויקט ● ראש המועצה וייסברג: גאה שמלאכת לקיחת הפרויקט עוד בתקופתו של ראש המועצה הקודם פינקי זוארץ ז"ל, זוכה לצלוח שלב חשוב וקריטי"

לאחר דיונים ארוכים בכל ההתנגדויות שהוגשו לוועדה המחוזית בחיפה, אישרה אתמול הוועדה את פרויקט ההתחדשות העירונית בשכונת גבעת חן בבנימינה שיזמה המועצה המקומית, במסגרתו ייהרסו הבניינים הקיימים ובמקומם ייבנו בניינים חדשים.

פרויקט ההתחדשות העירונית בשכונת גבעת חן נמצא על שולחנן של הועדות המקומיות והמחוזיות יותר מעשור. במרוצת השנים יוזמות שונות של מספר בעלי עניין לא התקדמו, ולפני מספר שנים לקחה על עצמה המועצה המקומית בנימינה גבעת עדה את האחריות לייזום הפרויקט. במסגרת הפרויקט ייבנו 563 יח"ד חדשות בבניינים בני 3-6 קומות. בנוסף, השכונה מתוכננת כשכונה המעודדת הליכה ורכיבת אופניים וכוללת מערכת שטחים פתוחים  וציבוריים מגוונת יחד עם אלפי דונמים של שטחי מסחר.

ראש המועצה איתי ויסברג אמר השבוע כי "זהו הישג גדול ובשורה של ממש לתושבי גבעת חן ולתושבי המושבות בכלל שיזכו בסופו של תהליך בשכונה חדשה, מתקדמת, שכונה שתקלוט זוגות צעירים ואוכלוסייה חדשה שתזרים חיים חדשים לשכונה ותיתן פתרון לתושבים חוזרים שמתקשים לשוב ליישוב".

וייסברג הוסיף: "התהליך של הוצאת הפרויקט לדרך ארך שנים ארוכות. הוא לווה בהליך שיתוף ציבור ראוי ונרחב, ואני גאה שהמועצה שלקחה על עצמה את מלאכת ייזום הפרויקט עוד בתקופתו של ראש המועצה הקודם פינקי זוארץ ז"ל, זוכה לצלוח שלב חשוב וקריטי זה. בשבועות הקרובים נשקוד על השלמת המרכיב הכלכלי בפרויקט עם השותפים הרלוונטיים המערב גם את פיתוחו של איזור התעסוקה החדש כרמל. הפרויקט הוא בשורה גם לתושבי שכונת אלון בגבעת עדה שהמודל שייצרנו בגבעת חן יהווה בסיס לפתרון במתחם המגורים שלהם. אני יודע שהתושבים בשכונה שבעו הבטחות ואני מבקש להבחן רק במבחן התוצאה. היום חצינו משוכה נוספת וחיונית להשלמת הפרויקט במהרה בימינו הקרובים" .

שכונת גבעת חן. צילום: דוברות המועצה בנימינה-גבעת עדה

מהנדסת המועצה, אדר' שרון פישמן אמרה בהתרגשות כי "תכנית התחדשות עירונית גבעת חן היא תכנית חשובה שמאפשרת פיתוח וחידוש שכונות ותיקות גם במרקמים בנויים ומאתגרים, ואנחנו נמשיך לפעול למימוש התכנית יחד עם כל השותפים ובעלי הדירות.

"השכונה מהווה סמן לפיתוח מרקמי וחברתי במושבות ותהווה סביבת מגורים איכותית וקהילתית לתושבי בנימינה וגבעת עדה. הועדה המחוזית זיהתה את ייחודיות המרקם המוצע ותמכה בבינוי בראיה הוליסטית הצופה פני עתיד ואישרה את התכנית. אני רוצה להודות לצוות המתכננים שליווה את התכנית אדר' אריאל גושן, אדר' ליאת איזקוב ומשרד VIAPLAN  על העבודה הקשה והאינטנסיבית בשנים האחרונות".

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן