ועדת הערר מעכבת עוד את בניית תחנת הדלק בדרך לגבעת עדה: "הישג למאבק"

ועדת הערר קבעה השבוע כי "על הוועדה המקומית לתכנון ובניה או חברת דלק להציג הסכמת הבעלים בחלקות בהן מבוקשת סלילת הכביש". מדובר בהישג למטה המאבק נגד תחנת הדלק

מאת: שרון לוי, 29.7.19, 7:20

הישג לוועד להצלת בקעת הנדיב: על הוועדה המקומית לתכנון ובניה (ישובי הברון) או חברת דלק להציג תוך 14 יום את הסכמת הבעלים בחלקות הנוספות בהן מבוקשת סלילת כביש הגישה – כך קבעה ועדת הערר לתכנון ובניה (מחוז חיפה) בתגובה לערעור שהגיש הוועד להצלת בקעת הנדיב על ההחלטה להעניק היתר לסלילת כביש גישה לתחנת הדלק על כביש 653, סמוך לגבעת עדה.

כזכור, הוועד להצלת בקעת הנדיב פנה בחודש פברואר האחרון באמצעות עורכי הדין חיה ארז, חגי קלעי ואוהד רוזן לוועדת הערר לתכנון ובניה – מחוז חיפה, בבקשה לבטל את החלטת הועדה המקומית לתכנון ובניה להעניק היתר לסלילת כביש גישה לתחנת הדלק המיועדת להיבנות על כביש 653 (סמוך לגבעת עדה). “הבקשה להיתר הוגשה בניגוד לדין, וללא חתימת בעלי המקרקעין שעל שטחם עתיד שביל הגישה לקום”, כתבו חברי הוועד בערעורם.

עוד קבעה ועדת הערר בהחלטתה כי על הוועדה המקומית או חברת דלק להציג אישור מע”צ/נת”י לבקה להיתר לסלילת הכביש, וכי על הוועדה המקומית להעביר את הבקשה להיתר (שאושרה לטענתה בשנת 2017) לתחנת התדלוק ולכביש הגישה ואת ההחלטות לאשר בקשה זו ולהאריך את תוקפה; וכן את חו”ד היועץ המשפטי שלה, המבהירה מדוע יש להפריד בין הבקשה לכביש הגישה ובין הבקשה לתחנת התדלוק.

הוועד להצלת בקעת הנדיב יוכל מצדו להגיב למסמכים שיוגשו, וכן להגיב לטענה כי לכל אורכה של דרך הגישה מתבקשת סלילתה בתחום דרך ולא בתחום שטח חקלאי, ולטענה כי אין מניעה להוציא היתר לדרך המצויה בתחום תכנית ש/95.