עצמאית: עתלית תעבור לניהול עצמי אך תמשיך להשתייך לחוף הכרמל

ההצבעה במליאת המועצה || צילום: דוברות המועצה

מליאת המועצה האזורית חוף הכרמל אישרה פה אחד את המתווה הכלכלי ומעבר לניהול עצמי לעתלית בישיבה חגיגית שנערכה בנוכחות ממונה מחוז משרד הפנים בחיפה, רו"ח פאיז חנא.

מדובר בתכנית שגיבשה המועצה עם משרד הפנים ומשרד האוצר אשר תשנה את כיוון ניהולו של היישוב, הן בהיבט המבנה הארגוני והן בהיבט הכלכלי.

החלטת המליאה מצטרפת לאישור המתווה בועד עתלית. המשמעות היא שעתלית לא תנוהל כאגף במועצה אלא כוועד מקומי כשאר יישובי המועצה. הלכה למעשה, המדינה תלווה באופן צמוד ותתמוך תקציבית ואילו המועצה תאציל סמכויות ניהול לוועד המקומי.

  • קראו גם >>

על פי התכנית, הוועד המקומי הוא זה שינהל את היישוב באופן שוטף. השינוי במבנה הארגוני והאצלת סמכויות לוועד ילווה בשנים הקרובות באיש מקצוע מטעם משרד הפנים ובתמיכה כלכלית של המדינה. התוספת התקציבית תאפשר הוספת תפקידים בשכר, לרבות מנכ"ל לעתלית, זאת על מנת שאלו יוכלו לתת מענה לאתגרים של היישוב הצומח. מימוש מתווה עתלית יהיה באופן הדרגתי, במחצית השנייה של 2019 ובמהלך שנת 2020.

בתוך כך ציין השבוע אסיף איזק, ראש המועצה האזורית חוף הכרמל כי התכנית היא מהלך היסטורי, שנעשה מתוך מחשבה מעמיקה ובליווי נכון של כל גורמי המקצוע ומשרדי הממשלה. "המשמעות של ניהול עצמי איננה שהמועצה מושכת את ידיה מאחריות, המועצה לא נעלמת ותעטוף את היישוב בגורמים מקצועיים. האחריות בסופו של דבר נותרת של המועצה. הממשק העתידי יפעל כך – נושאים אסטרטגיים וארוכי טווח ליישוב יטופלו על ידי ועל ידי סגן ראש המועצה, קובי ציטר, האחראי על עתלית בעוד הוועד יעסוק בנושאים השוטפים הנמצאים בתוך תכנית העבודה השנתית", ציין אסיף בדבריו.

עתלית אוחדה עם המועצה האזורית חוף הכרמל בשנת 2004 ומונה כיום כ- 8000 נפשות כאשר צפי גידול היישוב עד לסוף 2019 יעמוד על כ-10,000 נפשות וב- 2026 על כ- 20 אלף נפשות. בשנים האחרונות חווה עתלית תנופת פיתוח ובנייה, תוך שמירה על איכות חיים וחיי קהילה. עתלית מציעה איכות חיים גבוהה וחיי ציבור מעשירים, יישוב בעל זהות עצמית חזקה ותרומה אזורית ייחודית.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

פורים ממש קרוב: הנהגת ההורים באור עקיבא מצטרפת לקמפיין נגד הנפצים

"יש לנו אחריות לאומית- אחריות לשלום הלוחמים המגנים על חיינו יום יום, אחריות לשלום ילדים ובוגרים בעלי צרכים מיוחדים ומתמודדי נפש, אחריות לכך שכולם יחושו בטוח במרחב הציבורי ובביתם", נכתב בהודעה להורי העיר

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן