Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

אור עקיבא בפנים: משרד התחבורה יתקצב ויקדם תחבורה ציבורית, רכיבה והליכתיות ב-9 יישובים

אור עקיבא בפנים: משרד התחבורה יתקצב ויקדם תחבורה ציבורית, רכיבה והליכתיות ב-9 יישובים

במסגרת המיזם, המשרד יעבוד מול הרשויות המקומיות שנבחרו, יבחן את הצרכים הייחודיים של כל רשות ויחתום על הסכמי תחבורה מקיפים, שיכללו תקציבים לקידום פרויקטים של תחבורה ציבורית, שבילי אופניים, הליכתיות ותחבורה קלה, בטווח המיידי

צעד נוסף לשיפור תשתיות תחבורתיות ואיכות החיים בערים קטנות ובינוניות וחיזוק הרשויות המקומיות. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, בהובלת השרה מרב מיכאלי יקדם פרויקטים תחבורתיים קצרי טווח, שיתנו עדיפות לתחבורה ציבורית ובת קיימא, בתשע רשויות מקומיות נבחרות ברחבי הארץ. זאת, במסגרת מיזם חדש ומיוחד שמוביל משרד התחבורה – רשויות השינוי.

במסגרת המיזם, המשרד יעבוד מול הרשויות המקומיות שנבחרו, יבחן את הצרכים הייחודיים של כל רשות ויחתום על הסכמי תחבורה מקיפים, שיכללו תקציבים לקידום פרויקטים של תחבורה ציבורית, שבילי אופניים, הליכתיות ותחבורה קלה, בטווח המיידי. המשרד יסייע וילווה את הרשויות עם יועצים מקצועיים מהמתקדמים בתחום, להוצאת הפרויקטים לפועל בצורה המיטבית, תוך דגש על חווית המשתמש של התושבות והתושבים ושיתוף הציבור.

// גם התושבים מייחלים שהתכנית החדשה תשפר את מצב התחבורה בעיר. בצילום: עומס תנועה בעקבות עבודות תשתית באור עקיבא 

מיזם “רשויות השינוי” נועד לצמצם את הנסועה הפרטית ולהפחית את הגודש בכבישים העירוניים, באמצעות הגדלת מספר הנוסעים בכלי תחבורה, לרבות נסיעות שיתופיות, ומעבר אנשים משימוש ברכב הפרטי לשימוש בתחבורה ציבורית וחלופות אחרות.

המיזם מתעדף רשויות מקומיות, בהתאם לפוטנציאל שלהן לחולל שינוי תחבורתי בטווח זמן קצר ומיידי, והנכונות שלהן לקדם תחבורה ציבורית וחלופות לרכב הפרטי. בשלב הראשון של המיזם, שמושק היום, נבחרו תשע רשויות מקומיות מגוונות, מכל רחבי הארץ וגווני האוכלוסייה: טירת כרמל, עפולה, קרית מוצקין, נהריה, בית שמש, שפרעם, מודיעין עלית, אופקים וגם אור עקיבא. 

כל הרשויות המקומיות במיזם מונות מעל 20 אלף תושבות ותושבים ואינן מתוקצבת במסגרת תכניות אחרות של משרד התחבורה. ברשויות קיימות תכנית תכנוניות לתחבורה ולשבילי אופניים, מועסק ממונה תחבורה ציבורית, והן נכונות לקדם פרויקטים של תחבורה ציבורית ובת קיימא.

הרשויות נבחנו ונבחרו על בסיס פערים בתשתיות התחבורה הקיימות, בתחום מסופי התחבורה הציבורית, שבילי אופניים ונתיבי העדפה לתחבורה הציבורית. כמו כן, נבחנו פערים בשירות התחבורה הציבורית הקיימים, ופערים ביעדי הפיצול, בין השימוש ברכב פרטי לבין השימוש בתחבורה ציבורית, רכיבה והליכה.

עם הצלחת המיזם, משרד התחבורה ירחיב אותו לרשויות מקומיות נוספות, בהתאם לדירוג ולבחינה שבוצעה. מיזם “רשויות השינוי” מצטרף למגוון רחב של סלים באמצעותם מקדם משרד התחבורה פרויקטים תחבורתיים ברשויות המקומיות, ובכלל זה מיזם שותפים לדרך וסלים רבים נוספים.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח”כ מרב מיכאלי: הרשויות המקומיות הן שותפות שלנו ואני מאמינה שבעבודה משותפת נוכל לקדם את התחבורה בכל רשות ורשות למען הציבור. ראשי וראשות הרשויות מכירים את הצרכים של התושבות והתושבים בצורה הטובה ביותר, ויחד עם היכולות, התכנון והמשאבים שאנחנו נביא מהמשרד נוכל להתאים בין הצרכים השונים לבין הפתרונות התחבורתיים שלנו. אני מאמינה בשיתופי פעולה כדרך פעולה ובטוחה שתשע הרשויות האלה הן רק ההתחלה של המיזם הזה. הפתרונות שנייצר יחד, יובילו כבר בטווח הקרוב והקצר לשינוי מציאות החיים של תושבות ותושבים רבים שסובלים כבר יותר מדי שנים מהזנחה בתחום התחבורה. “רשויות השינוי” הוא הדוגמא לשינוי שאנחנו מביאות במשרד לשינוי סדרי העדיפויות, החזרת ההשקעה לנגב ולגליל, וחיזוק משמעותי של שירות ותשתיות התחבורה הציבורית שלנו.

מנכ”לית משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, מיכל פרנק: ‘רשויות השינוי’ יהיו חוד החנית בקידום מרחב תחבורתי בהתאם למדיניות המשרד לעודד תחבורה ציבורית, רכיבה וקישוריות. התשתיות שיפתח המשרד בתשעה יישובים בפריפריה ייתנו מענה הוליסטי, באמצעות הקצאת משאבים ממוקדת ביישובים נבחרים, שתייצר השפעה של ממש בשטח לתועלת התושבים. אני מאמינה ששיתוף פעולה פורה בין משרד התחבורה לרשויות המקומיות יניב פתרונות תחבורה בני קיימא מהירים, אמינים ונוחים לרווחת הציבור.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן