מגדלור ניוז

לכל יום בשבוע ישנם מאפיינים אחרים שבאים לידי ביטוי בכבישים, ישנם ימים שכולם נוסעים לעבודה והכבישים עמוסים יותר, ישנם ימי שבת וחג שבהם התנועה פוחתת.

בימי ראשון כולם בדרכים, בימי חמישי כולם מבלים ויש גם ימים שרבים ממהרים. כל המאפיינים השונים הללו משפיעים על  מצב הבטיחות בדרכים ותורמים לעלייה ולפיחות בכמות התאונות בהתאם למאפיינים השונים.

על פי ניתוח של עמותת אור ירוק לנתוני הלמ"ס בבחינה של חמש השנים האחרונות (2014-2018), עולה כי היום בשבוע בו המסוכנות הגבוהה ביותר להיפגע בתאונת דרכים בכבישי הארץ הוא דווקא יום חמישי.

אז באיזה יום הכי מסוכן באיזור?

בחדרה נמצא כי היום המסוכן ביותר להיפגעות בתאונות דרכים הוא יום חמישי בו נפגעו 257 בני אדם בין השנים 2014-2018, הבא אחריו במסוכנות הוא יום שישי בו נפגעו 226 בני אדם.

באור עקיבא – יום חמישי מככב גם פה עם 40 נפגעים ביום הזה. היום השני הכי מסוכן בעיר הוא יום רביעי עם 32 פגיעות.

בפרדס חנה-כרכור היום הכי מועד לפורענות הוא גם כן יום חמישי עם 102 פגיעות. 79 פציעות נרשמו ביום שני ו-76 ביום שישי.

בבנימינה גבעת עדה: יום חמישי (24 פגיעות), יום רביעי (14). בזכרון יעקב: יום שלישי עם 24 ואילו יום רביעי במקום השני עם 14 פגיעות.

תאונה בכביש החוף. צילום: אנשי הדממה

בחמש השנים האחרונות נפגעו בימי חמישי 19,063 בני אדם בתאונות דרכים, היום הבא אחריו במסוכנות הוא יום ראשון בו נפגעו 18,813 בני אדם בתאונות. היום בו המסוכנות היא הנמוכה ביותר הוא יום שבת כאשר בחמש השנים האחרונות נפגעו בתאונות ביום שבת 13,651 בני אדם.

כאשר בוחנים את חומרת הפגיעה, דווקא יום ראשון הוא הקטלני ביותר – הכי הרבה בני אדם (276) נהרגו בימי ראשון, בימי שישי בין השנים 2014-2018 נהרגו 272 בני אדם ובימי שבת הכי פחות הרוגים – 185 הרוגים.

גם בתחום העירוני יום חמישי הוא היום בו מספר הנפגעים הרב ביותר, אם כי בבחינת הערים באופן פרטני נמצא כי בכל עיר ישנו יום אחר המסוכן יותר: בתל אביב-יפו נמצא כי חמישי הוא היום המסוכן, אולם בירושלים היום המסוכן ביותר הוא דווקא יום שני. היום בו הכי הרבה נפגעו בחיפה הוא גם יום חמישי, בבאר שבע ובפתח תקווה נפגעו הכי הרבה בני אדם ביום ראשון.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "בחינת הימים מרובי הנפגעים בכל עיר ועיר יכולה לסייע לכלל הגופים האמונים על הבטיחות בדרכים ובהם משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, ראשי הערים וגורמי האכיפה, לזהות את המאפיינים הייחודיים ולפעול באופן ממוקד יותר לשיפור מצב הבטיחות. הנתונים הללו יחד עם המידע לגבי מיקום התאונות בערים יכולים לשמש כלי יעיל במאבק בתאונות הדרכים ולצמצום מספר התאונות והנפגעים. על גורמי הבטיחות לבחון את הסיבות האפשריות להיפגעות מוגברת דווקא בימים מסוימים ועל בסיס זה למצוא את הדרכים המיטביות להקטנת כמות התאונות והנפגעים".

[blog_news title="חם באתר" style="" count="5" category="קראו-עוד" category_multi="" excerpt="0" link="" link_title=""]

 

דילוג לתוכן