Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

במסגרת פרויקט מיוחד: ירדן פליס מבנימינה תעד את הליך הגיוס שלו מהרגע הראשון ועד למדים

במסגרת פרויקט מיוחד: ירדן פליס מבנימינה תעד את הליך הגיוס שלו מהרגע הראשון ועד למדים

פרויקט "אח שיודע" של צה"ל, לוקח מלש"בים (מועמדים לשירות), נותן להם מצלמה בשלב מוקדם יחסית ואלה מצלמים קטעים קצרים מהשגרה שלהם - עד לגיוס. ירדן מבנימינה התנסה בחוויה: "בהתחלה חשבתי שזה קליל ורק צריך להתרגל לזה שיראו את הפנים שלי מול מצלמה ולא להיות מובך. עם הזמן הבנתי שזה כיף לעשות משהו מחוץ לקופסה", הוא מספר

“הבנתי שאני הראשון בצה”ל שמראה איך מתכוננים לגיוס ואיך עוברים טירונות והכשרה והכל מהפרספקטיבה האישית שלי. נורא התרגשתי ושמחתי שיש לי הזדמנות להראות לאחרים איך עוברים את זה ומתכוננים לזה בדרך ובגישה הטובה ביותר”.

הכירו את  ירדן פליס, בן 19 מבנימינה. היה הראשון לקחת חלק בפרוייקט “אח שיודע”, בתור מלש”ב. הוא קיבל את המצלמה בשלב מוקדם יחסית וצילם קטעים קצרים מהשגרה שלו ” בהתחלה חשבתי שזה קליל ורק צריך להתרגל לזה שיראו את הפנים שלי מול מצלמה ולא להיות מובך. עם הזמן הבנתי שזה כיף לעשות משהו מחוץ לקופסה”.

צילומים: דובר צה”ל

 

ירדן התגייס לחיל השיריון בגיוס מרץ האחרון, מצויד במצלמה, מוכן להיכנס ישר לתפקיד “אח שיודע” ולשקף למלשב”ים את הרגעים האותנטיים, הקשים והטובים שבשירות הקרבי- בתקווה לעודד כמה שיותר מלש”בים להתגייס ליחידה קרבית.  החלטנו לשאול את ירדן כמה שאלות, כדי להבין כיצד התחושה לחוות את הטירונות עם המצלמה, מה התהליך שעבר מאז שנכנס לפרויקט- ואיך זה לחוות את כל זה במציאות הקורונה.

האם ציפית שכך תעבור הטירונות?

“הטירונות היא לא מה שציפיתי. לפני שהתגייסתי  כבר הודיעו לי שהוא יוצא שבת ראשונה הביתה. אני עדיין מחכה לשבת הראשונה.  אני לא הייתי במכינה או בשנת שירות ולפעמים קשה להיות זמן ממושך מחוץ לבית. הטירונות שונה לחלוטין ממה שהיא הייתה אמורה להיות בלי הקורונה .הכול נורא שונה, שומרים על מרווחים. הכול מזורז, קיבלנו כבר בשבוע השני את הנשק. גם לנו וגם לסגל. חשוב להגיד כי המורל מדהים- לעומת כל מה שעובר עלינו, אצלי במחלקה שומרים על צחוקים ואווירה טובה והביחד. יש רגעים טובים ורגעים שפחות. כל יום בשעת טש אני מדבר עם חברה שלי רוב הזמן ואז ב10 דקות האחרונות אני עושה שיחת וידיאו עם אמא ואבא שלי”.

איך זה לחוות את הטירונות עם מצלמה?

“ללכת בבסיס ובגדוד ושכולם יודעים את השם שלך, זה מטורף. הרבה אנשים ראו את הכתבה ומבינים מה אני בא לעשות פה. זה מרגש וכיף לשמוע. לפעמים זה יכול להיות קשה כי אם יוצאים למסע, כולם עם ווסט שתי מימיות נשק ואני יוצא גם עם תיק מצלמה.  זה עוד משהו שאני צריך לשים לב אליו ולראות מה אני מצלם. למדתי שאני נהנה מזה . זה מדהים שאנשים רואים אותי כפתח להורים שלא יכולים לראות את הילדים שלהם ואפילו יצא לי לעשות סבב דש”ים בכל המחלקה שאשלח אחרי זה לחברים מהטירונות. גם הסגל מרוויח מזה כי בסופו של דבר זה מראה את חיל השיריון”

אילו דברים חשוב לך לתעד?

“אני רוצה להראות רגעים קשים יותר וכייפים- יש דברים שכל לוחם מחכה להם- לקבל את הנשק, לירות בנשק, שבוע שדאות ומסעות- לוחמה פרקטית והטנקים.לפעמים צריך לנסות לעבוד עם הטיימינג של המצלמה, פעם יצא לי לעשות תורנות מטבח ונורא רציתי לצלם ולא היה לי איך. לפני שאני מוציא את המצלמה אני שואל את המפקדים- לרוב אין בעיה אבל לפעמים הם גם יכולים להגיד שזה לא מתאים. אני מכבד ושומע למפקדים, וכולם בשיתוף. זו הזדמנות מיוחדת”.

מה החשיבות מבחינתך בלקחת חלק בפרויקט שכזה?

בפן האישי אני  רוצה לצלם כמה שיותר כדי שיהיה לי למזכרת אישית. החלום שלי בכל העניין הוא שמספיק שיהיה מלש”ב אחד שיגיד – אני לא יודע לאן רציתי להתגייס, הייתי מבולבל, ראיתי את הסרטונים שלך, ורציתי להתגייס לחיל השיריון. אני מקווה להשפיע על כמה שיותר מלשב”ים.”

משהו שחשוב לך להגיד?

“חשוב לי להגיד שצריך להישאר אופטימיים. במסגרת הצבא אני לומד על כל מיני סיפורים של מורשת קרב ומשברים שהמדינה עברה ועם כמה שזה נורא הדבר הזה קטן עלינו כמדינה.אני מקווה שייגמר כמה שיותר מהר ושנחזור לשגרה. נהנים פה בטירוף- אבל אין ספק שמתגעגעים קצת הביתה”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

האיטלקיה ברחוב הרצל: המסעדה שמשנה את הנוף באור עקיבא

מאז שנפתחה “חלביה” ברחוב הרצל, נראה שמשהו חדש קרה באוויר של אור עקיבא | הבעלים, עמית אסדו, מביט בגאווה על המקום שיצר מתוך תשוקה ואהבה לתחום: “התחברתי לצורך להביא את איכות חווית האוכל אל האנשים הביתה. ממש להביא את התחושה של ‘דייט’ במסעדה באיטליה אל הבית”

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן