Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

מיוחד ליום האישה הבינלאומי: הנשים הללו מעצבות את עתידה של אור עקיבא

מיוחד ליום האישה הבינלאומי: הנשים הללו מעצבות את עתידה של אור עקיבא

פרויקט מיוחד: הנשים שמכות גלים באור עקיבא | ז'ניה גשינוב, עו"ד רלי ארביב, שני יוסף, רחלי רייס, אילנית חפוטה ושרית סולטן עם המסר שלהן לתושבות אור עקיבא ונשות העיר

בזמן שאנו חוגגים את יום האישה הבינלאומי, חיוני להאיר זרקור על הנשים המדהימות שמכות גלים בקהילה שלנו. הכירו את הנשים מעוררות ההשראה שמניעות שינוי חיובי ומעצבות את עתידה של אור עקיבא. הנשים מעוררות ההשראה הללו אינן רק מנהיגות; הן פורצות דרך, פורצות מחסומים ודוגלות בהתקדמות בקהילה שלהם. (צילומים: פרטי, באדיבות המצולמות). 

ז’ניה גשינוב: מגדלור של העצמה קהילתית

לאחר שפרשה מקריירה של 25 שנים בחיל הים, הפנתה ז’ניה גשינוב את מוקדיה לפיתוח קהילתי באור עקיבא. מתוך הכרה בחשיבות ההשתלבות עבור עולים חדשים, בעיקר במגזר ההייטק, יזמה ז׳ניה מספר פרויקטים לתמיכה במטרה זו. היא מגשרת במרכז גישור קהילתי בעיר, ובאמצעות מנהיגותה ארגנה אירועים קהילתיים בתוך שכונות, הקימה רשתות תמיכה למשפחות מתגייסות וקידמה הזדמנויות לעבודה עצמאית לנשים באור עקיבא. למסירותה של ז’ניה לטפח אחדות והעצמה הייתה השפעה מוחשית על חייהם של תושבי העיר, ויצרה קהילה מכילה ותומכת יותר.

ז’ניה לומדת בתכנית מנדל למנהיגות חברתית מתוך אמונה שמנהיגות חברתית אזרחית יכולה לחולל שינויים אמיתיים ולתמוך במוסדות הרשמיים ובעירייה לקידום העיר.

עצת הזהב של ז’ניה לצעירות אור עקיבא: “אל תפחדי לומר את דעתך ולשים את הערכים שלך על השולחן! תמיד תמצאי את השותפים המתאימים לך”.

מסר לתושבי העיר: “לא אחד על חשבון השני אלא אחד לטובת השני! כל עוד הנושאים החברתיים והקהילתיים של כלל תושבי העיר אינם בשיקולים של מקבלי ההחלטות – החלטות אינן יכולות להועיל ולשרת את כלל תושבי העיר. אנחנו חברה מגוונת ועיר מגוונת וצריכים לשאוף לאחדות ולערבות הדדית”.

שני יוסף: דוגמה למנהיגות צעירה, חדשנית ופורצת דרך

שני יוסף, רק בת 33, מדגימה מנהיגות צעירה ופרואקטיבית באור עקיבא. ליוסף קריירה עשירה: שירות קבע בחיל האוויר, שבע שנות שירות בתפקידים מסווגים במשרד הביטחון, שלוש שנות ניסיון בהייטק ותואר שני במנהל עסקים. במהלך כל שנות הקריירה, שני הובילה תהליכים פורצי דרך בסקטור גברי מובהק כאשר היא ניצבת לעיתים רבות מול ספקנים והציגה מעוף שהוביל להשגים יוצאי דופן. כך לדוגמא, שני הובילה כנגד כל הסיכויים את יוזמת הגן המונטסורי הראשון באור עקיבא, שנפתח בספטמבר האחרון. ״כל חיי נאלצתי לשבור תקרות זכוכית, על מנת להגשים את החזון שעמד לנגד עיני״.

בבחירות למועצת העיר, שני התמודדה כמספר 2 בסיעת חזון והגשמה בראשות משה ביטון, אך לא הצליחה להיכנס לחברות במועצה.  בתקופה קודרת, כאשר האדמה נשמטה תחת רגליהם של אלפי משפחות לאחר ה-7 באוקטובר, ובעוד בעלה משרת בקבע ביחידה מיוחדת בתקופת הלחימה, שני הציגה מנהיגות כאשר הרימה ראשה והושיטה יד לקהילה הסובבת אותה; חברה לחמ״ל לשיכון מפוני המלחמה בעיר, תמיכה וחיבור בין מתנדבים למשפחות הקבע ואירגון פעילויות לנשים לאחר לידה.

עצת הזהב של שני לצעירות אור עקיבא: “אל תפחדו לנסות! את הלא כבר יש לך – מקסימום תצליחי”

מסר  לתושבי אור עקיבא: ״כוחה של אור עקיבא טמון באנשים ובאחדות הקהילה. אסור שמערכת הבחירות תפלג בנינו. צריך לשמור על חזית אחידה, וביחד נוביל לעתיד טוב יותר.״

רלי ארביב: דוגלת בצדק חברתי ומנהיגות נשית

המומחיות המשפטית והתשוקה של רלי ארביב לצדק חברתי הניעו אותה להוביל יוזמות רבות שמטרתן תמיכה בקהילות שוליים באור עקיבא. כעורכת דין ונוטריון עם 18 שנות ניסיון, ארביב הקדישה את הקריירה שלה לשירות נזקקים. דרך מעורבותה בפרויקטים כמו תמיכה במשפחות חד הוריות, תמיכה במועדונים וחלוקת סלי מזון, לארביב יש השפעה מוחשית על חיי התושבים. ההסברה שלה למנהיגות נשית ומחויבות להעצמת אחרים מדגימה את מסירותה הבלתי מעורערת לשינוי חברתי.

“אני מאמינה שעתיד אור עקיבא חייב להשתלב במנהיגות נשית שהיא כוח עצום המשלב חשיבה יצירתית, אינטואיציה, אמפתיה, אינטליגנציה רגשית גבוהה ויכולת מוכחת לעבוד בצוות ולשתף פעולה” אומרת ארביב.

עצת הזהב של רלי לצעירות אור עקיבא: “העצה שיש לי לתת לצעירות השואפות להפוך למנהיגות משפיעות בקהילה היא להקשיב ללב ולבטן גם לפני קבלת החלטות ופשוט לא לקבל לא כתשובה סופית; תמיד יש דרך אחרת להגיע להישגים. המטרה.”

מסר לתושבי אור עקיבא: “תמשיכו להתנדב, להירתם, לתרום והכי חשוב לתת בי אמון להמשיך ולעשות למען האחר. מי אני בלעדיכם…”

שרית סולטן: העצמת קהילות באמצעות שיתוף פעולה

כישורי המנהיגות והניהול של שרית סולטן עזרו להוביל יוזמות לקידום העצמה והכלה באור עקיבא. עם רקע בעבודה סוציאלית ופיתוח קהילה, סולטן מילאה תפקיד מרכזי בהעצמת נשים וקבוצות שוליים. דרך מעורבותה בפרויקטים כמו הקמת גרעין משפחות הלל, הקמת המטה החברתי באור לעקיבא, תכנית מפגש נשים בסלון והקמת גרעין בנות שירות בעיר. הפרויקט המשמעותי ביותר ששרית מתגאה בו הוא הקמת מטה ״אור עקיבא עוברת לירוק״ בימי נגיף הקורונה, בעיקר בזכות השותפות המרגשת של התושבים שראו רק טוב לנגד עיניהם. מאמציה לא רק שיפרו את חיי התושבים אלא גם טיפחו תחושת אחדות וסולידריות בקהילה.

“בשבילי כוח נשי הוא הביטוי האולטימטיבי של ראש, בטן ולב. כשכל המערכת הזו יודעת לעבוד ביחד, יוצאים מוצרים נפלאים”. אומרת סולטן.

עצה לבנות באור עקיבא: “משהו בוער בך? יאללה! אל תחכי לאף אחד ואל תפחדי ממה שיגידו – חיוך של אמונה וענווה יביא את ברכת הדרך”.

המסר שלה לתושבי אור עקיבא: “אין מקום טוב יותר שיכולתי לבחור בו לחיות ולגדל את ילדיי מאשר אור עקיבא. אני מקווה שיחד נוכל לשמר את הדנ”א הנדיר הזה של חום, אהבה, הקרבה ויחד לצד פיתוח מקצועיות וגדולה שמגיעים לכל האנשים הנפלאים כאן”.

אילנית חפוטה: מנהיגות והעצמה מעוררת השראה

מסירותה של אילנית חפוטה להעצמת נשים ותמיכה בקבוצות שוליים השפיעה על אור עקיבא. כמנהלת עמותת “מאיר פנים” עמדה חפוטה בראש יוזמות רבות שמטרתן להעניק סיוע לנזקקים. מארגון פרויקטי בישול לחיילים ומשפחות ועד תמיכה באמהות חד הוריות, פעולותיה של חפוטה משקפות את מחויבותה לצדק חברתי ולשוויון. בנוסף, תמיכתה במנהיגות נשית ועידוד נשים צעירות לממש את שאיפותיהן מדגישה את אמונתה בחשיבות הייצוג וההכלה בתפקידי מנהיגות.

“המסר שלי לצעירות אור עקיבא – לחלום גבוה, להסתכל רחוק, ולא לתת לאף אחד לעצור אותן. הייתי ממליץ להן להיות מנהיגות, וזה מתחיל מגיל צעיר. לחסל את החרמות בבתי הספר, לעזור אחת לשניה, ללכת לפוליטיקה, כי כל אחת יכולה. אני רוצה לראות את העתיד וההנהגה של אור עקיבא יותר טובה. יש הרבה נשים טובות בעיר שעושות הרבה טוב. כיף לראות איך נשים מובילות חברתית. אפשר לראות במלחמה, בכל מקום יש אמא, אחות, לוחמת שעדיין עושה בשביל האחר וגם בשביל עצמה”.

רחלי רייס: העצמה ושיתוף אזרחי

התשוקה של רחלי רייס לחינוך ולמעורבות אזרחית הפכה אותה לכוח מניע לשינוי חיובי באור עקיבא. עם למעלה מ-20 שנות ניסיון בחינוך, רייס מילאה תפקיד מרכזי בעיצוב חייהם של אינספור אנשים באמצעות עבודתה בבתי ספר, מרכזים קהילתיים וארגונים ללא מטרות רווח. מהקמת הנהגת הורים עירונית דרך המאבק על תנאי השכר של תומכות החינוך (סייעות) ועד תמיכה במשפחות שנעקרו מהמלחמה, פעולותיה של רייס משקפות את מחויבותה לצדק חברתי ולהעצמת הקהילה. במהלך המלחמה התגבשה קבוצה איכותית של מתנדבים למפונים. יחד ריהטנו למעלה מ-40 דירות ריקות ודאגנו לכל הדיור הנדרש למפונים יחד עם האגף לשירותים חברתיים, אגף החינוך בעירייה ועמותת מאיר פנים. התמיכה שלה למען זכויות נשים והאמונה בחשיבות המעורבות האזרחית מדגישה את מסירותה ליצירת חברה שוויונית ומכילה יותר לכולם.

“לצעירות שרוצות להיות מנהיגות – הייתי מציעה להתמקד בתחום שבוער בכן כדי להוביל בו שינוי. ניתן להוביל את התחום הזה ברמה הקהילתית וגם הארצית. חשוב שתמצאי את הא.נשים שגם בהם זה בוער ותקיפי את עצמך רק במי שמאמין בך”, מוסרת רייס.

רחלי מספרת כי “אמא שלי היא ההשראה שלי. היא גדלה במציאות מורכבת; אביה לא רצה שתלמד אלא שתצא לעבור כבר מגיל צעיר, אבל היא התעקשה וכנגד כל הסיכויים סיימה בית ספר יסודי, תיכון, בגרות, תואר ראשון, תואר שני, ומאוחר יותר הפכה למנהלת. היא דוגמה מעוררת השראה לכך שהעברה בין-דורית אינה גורל”.

המסר של רחלי לתושבי אור עקיבא: “ביחד ננצח זו לא רק סיסמה באוויר. גם בחירות לרשויות המקומיות יכולות להחליש את הציבור – אל תתנו לזה לקרות. כולם אחראים לקיים דיאלוג מכבד ובכך לשמר ולחזק את עם ישראל כולו. ”

 

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן