"45 דקות בין חיים למוות": ניצלו חייהם של יולדת ותינוקה מזכרון יעקב שהיו במצב קריטי

במשך 45 דקות הייתה תמי לבני צור, בת 37 מזיכרון יעקב, במצב בין חיים למוות. בעודה בשבוע 37 להריונה, החלה לפתע להרגיש כאבי בטן חזקים, סחרחורת ואף התעלפה בביתה. היא הובהלה במהירות למרכז הרפואי הלל יפה, שם תוך 7 דקות בלבד, הצליחו הרופאים ליילד את תינוקה

תמי לבני צור, בת 37 מזכרון יעקב, הייתה בשבוע 37 להריונה השלישי, כאשר החלה לפתע להרגיש כאבי בטן חזקים. היא נשכבה לנוח על הספה בתקווה שיחלפו, אך הכאבים הלכו והתגברו, לוו בסחרחורות וזיעה קרה והיא איבדה את הכרתה למספר רגעים. בעלה מאיר, הזמין מיד אמבולנס שהוביל אותה היישר לחדר מיון יולדות במרכז הרפואי הלל יפה.

בבדיקת האולטרסאונד אבחנו הרופאים כי ישנה ירידה בדופק העובר והוחלט להעבירה מידית לחדר ניתוח. גילה פנחס, המיילדת שקיבלה אותה בחדר מיון יחד עם המיילדת עביר איסמעיל, משחזרת: "תמי הגיעה עם כאבי בטן חזקים, שטופה בזיעה קרה, חיוורת, עם ערכי לחץ דם ודופק נמוכים, בטן תפוחה וכואבת, שבקושי הסכימה שנבצע בדיקת אולטרסאונד. נגעתי בה והרגשתי שהיא קפואה. היא הייתה במצב של שוק. חששתי שמדובר בקרע ברחם ומיד הזעקתי את הצוות הרפואי לחדר הניתוח".

תוך 7 דקות בלבד מאז הגעתה לבית החולים, נותחה תמי בניתוח קיסרי חירום והתינוק חולץ במהרה עם דופק נמוך מאוד. הרופאים החלו לבצע בו פעולות החייאה והוא הועבר במצב יציב להמשך טיפול בפגייה.

ד"ר חיים דוד, מנהל מחלקת יולדות וחדרי לידה, שניתח את תמי יחד עם ד"ר מילנה גלמן, מספר: " "כבר בפתיחת הבטן אבחנו בקרע גדול ברחם שממשיך לדמם לצד קרשי דם רבים בחלל הבטן. לאחר חילוץ העובר אבחנו גם בשליה נעוצה שלא ניתן להוציאה, ושגרמה אף היא לדימום ניכר. תמי איבדה מעל 5 ליטר דם ונאלצנו לתת לה 14 מוצרי דם".

לחדר הניתוח הוזעקו גם מנהל אגף נשים ויולדות, פרופ' מוטי חלק, מנהל מחלקת נשים וגינקואונקולוגיה, פרופ' אילן ברוכים וד"ר ג'וניה עאמר אלשיך, רופאה בכירה ביחידה לאורוגינקולוגיה ורצפת אגן, אשר הצליחו לעצור את הדימום. "תמי הייתה במצב מסכן חיים. היא סבלה מדימום מוגבר בלתי פוסק, מה שחייב אותנו לבצע כריתת רחם על מנת לעצור את הדימום ולהציל את חייה", מציין פרופ' ברוכים.

הניתוח עבר בהצלחה ותמי אושפזה במחלקת יולדות. התינוק, שנולד במשקל 2.650, אושפז להמשך טיפול והשגחה בפגייה של בית החולים. השניים חשים בטוב וצפויים להשתחרר הביתה בימים הקרובים.

תמי משחזרת: "התחלתי להרגיש כאב בטן שהלך והחמיר עם תחושת סחרחורת ועילפון. אני זוכרת שכל הדרך סירבתי שיגעו לי בבטן ורק איחלתי להגיע כבר לחדר ניתוח כדי ללדת. לא תיארתי לעצמי שאני במצב מסכן חיים. למזלי, הצוות הרפואי ב"הלל יפה" פעל במהירות, במקצועיות וללא היסוס ומיד הכניס אותי לחדר ניתוח, חילץ את התינוק שהיה במצוקה והציל את חיי. אין לי מילים כדי להודות על כך".

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן