Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

מכה לעמותת “שומרים על המושבה”: עתירה נגד קרקעות המרכז לחינוך תורני בזכרון יעקב – נמחקה

עמותה עתרה נגד הקצאת קרקעות "שלא כדין" לדברי למרכז לחינוך תורני בזכרון יעקב, אך העתירה לבסוף נמחקה לחלוטין. הפרטים

שופט בית המשפט המחוזי בחיפה נאסר ג’השאן מחק בהסכמת הצדדים עתירה של עמותת “שומרים על המושבה” נגד הקצאת הקרקעות של המועצה המקומית זכרון יעקב למרכז לחינוך תורני (מל”ת) ביישוב.
השופט התרשם מטיעוני בא כוח המל”ת עו”ד עמית חדד כי “יש פה עתירה שאין לה ידיים ורגליים” ושלבית המשפט אין סמכות לדון בעתירה זו, ובהסכמת הצדדים להמלצת השופט הוא מחק אותה.

העתירה הוגשה על ידי העמותה בפברואר השנה ואז עתירה מתוקנת באמצע חודש מרץ. העמותה ביקשה מבית המשפט להורות למועצה להשיב לציבור קרקעות ציבוריות שבהן עושה שימוש מל”ת “שלא כדין”, לדבריהם בעתירה.

מדובר בקרקעות בסך של כ-30 דונם בשכונת רמת צבי ברחוב הלל יפה, רחוב בית צורי אליהן ורחוב עזריאלי בזכרון יעקב. כמו כן, יש לעמותה שימוש בקרקעות במתחם דורות לטובת “צרכים מסחריים”. העמותה טענה בעתירתה כי המועצה מעולם לא הקצתה למל”ת את הקרקעות כדין כאשר אין מסמך רישמי המעיד על ההקצאה הזו – “לפני עשרות שנים” כטענת המרכז לתרבות תורני. כמו כן, לדבריה, מעולם לא ניתן אישור שר הפנים ל”הקצאה” ואין למועצה מסמך כזה.

שכונת רמת צבי בזכרון יעקב | צילום: גוגל סטריט ויו

בעתירה נכתב כי “אין זה ייתכן שגורם פרטי יקבל קרקע ציבורית לזכותו ללא מכרז וללא תמורה מבלי שקיים מסמך המעיד על הקצאת הקרקע”.

בכתב התשובה של העמותה על ידי עו”ד עמית חדד, הוא גרס כי לבית המשפט השלום אין סמכות לדון בעתירה זו. לעצם העניין נטען כי “המקרקעין המדוברים מצויים בתחומי שכונת רמת צבי – שכונה בה מתגוררים תושבים רבים הנמנים על המגזר החרדי. הקרקעות הוקצו למל”ת לפני שנים רבות לטובת מוסדות חינוך של הקהילה החרדית בזכרון יעקב ומשמשים למטרה זו מאז”.

עוד נטען כי בעקבות דרישה של משרד החינוך התבצע הליך של אשרור ההקצאות בין 2012 ל-2019. עוד נטען כי למל”ת היתרי בנייה להקים מבנים במקרקעין.

כאמור – לאחר הדיון בשבוע שעבר החליטה העמותה שהגישה את העתירה לסגת ממנה והיא נמחקה באישור הצדדים נכון לעכשיו ללא צו להוצאות.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן