Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

121 חללים: במנשה ערכו טקס חנוכת אנדרטה לזכר חללי צה”ל ונפגעי פעולות האיבה

ביום שני (2.5) בסמיכות ליום הזיכרון לחללי צה”ל ונפגעי פעולות האיבה נערך במועצה האזורית מנשה טקס לציון הקמת האנדרטה בהשתתפות המשפחות השכולות, סגן שר הביטחון אלון שוסטר, מנכ”ל המוסד לביטוח לאומי מאיר שפיגלר וראש המועצה אילן שדה.

במנשה 121 חללים במלחמות ישראל ובפעולות איבה. האנדרטה הוקמה בקריית החינוך מנשהומשלבת בהנצחה את מורשת המועצה, על ידי שילוב אלמנטים שונים של חקלאות, אדמה, התיישבות, ותחומים המשקפים את אופייה של המועצה.
האנדרטה בנויה מבמה מיציקת בטון בקוטר 5 מטרים ולצידה שביל בטון המוביל אל לפיד הזיכרון ובו לוחות עם שמות החללים. בהמשך ניצב קיר בטון שבחלקו העליון קבוצת חיילים, שיר באותיות בולטות -ארץ של שייקה פייקוב, והמילה נזכור, דבר המעיד על שילוב של זיכרון וחיבור לארץ.

האנדרטה עוצבה והוקמה על ידי חברת זברה בהובלת האמן אודי כהן. הטקס המרגש התקיים בנוכחות המשפחות ועובדי המועצה. את הטקס הנחה אלישע הוסמן ובמהלכו שרה להקת צלילי מנשה שירים נוגים לזכר הנופלים.

נציגת המשפחות השכולות נועה שחם ביתו של יוחנן ינאי, אשר נפל בעת שירות מילואים בהיותו בן 43 בלבד נשאה דברים בשם המשפחות,”למרות שכולנו קוראים לך סבא, אנחנו בעצם יודעים שלא זכית להיקרא כך ע”י נכדיך והיום כבר יש לך נינים שנושאים את זכרך ואת חסרונך, כל שנה זהו יום חמוץ מתוק, עדיין אוסף את כולנו אליך ומזכיר לנו את משמעות הצמיחה בשדות המושב, את חוזקם של החיים והחשיבות של הביחד. ביחד אנחנו סך החלקים של השלם שהיית עבורנו. הכאב והחוסר הם חלק מאיתנו בכל יום ובכל שעה אך חשוב מכך הערכים שהטמעת בנו ובצוואתך לחיות את החיים המלאים.”

סגן שר הביטחון אלון שוסטר אמר: “ההחלטה המשותפת שלכם, אנשי המועצה האזורית מנשה, להקים יד זיכרון מספרת על תחושת הבית הרחב שלכם, על היחד החותר למשמעות, על הקהילה שמסרבת להותיר את השכולים בבדידותם.
אנחנו חיים כאן מתוך אחריות לדורות הקודמים שחלמו על שיבת ציון, שהיו מושא להתעללות ושקיוו, אם יכלו לדמיין זאת, לחיות בעולם בו אנו חיים אנחנו. זהו היום להכיר את עומק המחיר של עצמאות ישראל ולהישבע כי לא ישובו ימי הבלהות של מחצית המאה הקודמת”.

צילום: סטודיו טל בדרק

מאיר שפיגלר מנכ”ל המוסד לביטוח לאומי “הביטוח הלאומי מטפל בנפגעי פעולות האיבה בפצועים ובחללים. הביטוח הלאומי עושה כל מה שכרוך בשיקום של משפחות נפגעי פעולות האיבה. זהו דבר מצווה עבורנו. במועצה האזורית מנשה 121 חללים מתוכם 11 נפגעי פעולות איבה. המועצה מבטאת באופן הרחב ביותר את הקשר לאדמה, לחקלאות שהיוו את הבסיס להקמת המדינה. כולנו תקווה שלא נדע עוד חללים במדינת ישראל.”

ראש המועצה האזורית מנשה אילן שדה: “הקמת האנדרטה אין בה לנחם ולפצות על האובדן הגדול והחלל, אשר נוצר עם נפילתם של היקרים לנו, אך יש בה את מילוי החובה של כולנו לזכור ולהזכיר אותם, את אלו שבזכותם אנו חיים כאן וממשיכים את מעשה התקומה ופיתוח המדינה. עלינו להעביר לדורות הבאים את מורשתם של הנופלים – אלו שבזכותם אנו והדורות הבאים יכולים לחיות בביטחה במדינה. כמי אשר רואים את השלום עם שכנינו כנושא חשוב ומרכזי למדינת ישראל, אנו יודעים שהשלום וההשלמה עם קיומנו יבואו רק כאשר יכירו כל הסובבים אותנו מקרוב ורחוק, כי אנו חזקים, מוכנים ונחושים לעשות את כל שנדרש למען שמירת והגנת מדינתנו. הייתה זו גם דרכם ואמונתם של הנופלים במערכות ישראל, המונצחים באנדרטה זו”.

 

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן