Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

שר המשפטים יריב לוין חתם על הצו: בית משפט חדש יוקם בחדרה

מדובר במודל של הליך פלילי חלופי אשר במרכזו שיקום בקהילה כאמצעי למניעת פשיעה חוזרת. מודל זה שייך למשפחת בתי המשפט לפתרון בעיות, שמטרתם התמודדות עם בעיות המובילות לפשיעה בפיקוח של בית המשפט

שר המשפטים, יריב לוין, חתם על צו לפיו יוקמו שני בתי משפט קהילתיים חדשים. האחד בעיר חדרה והשני באשקלון. בנוסף, הנחה על הרחבת פעילותם של בתי המשפט הקהילתיים בכפר סבא, עכו, רמלה חיפה ונצרת.

לדברי שר המשפטים, ״הקמת בתי משפט קהילתיים נוספים והרחבת פעילותם של הקיימים, זהו מהלך חשוב. מהלך שיסייע בידי אזרחים רבים יותר להשתתף בהליך הייחודי של בית המשפט הקהילתי. בכך, להביא להפחתה בפשיעה ולשיקום חברתי מהיר יותר”.

בית המשפט הקהילתי בחדרה יפעל במבנה בית משפט השלום בעיר. מדובר במודל של הליך פלילי חלופי אשר במרכזו שיקום בקהילה כאמצעי למניעת פשיעה חוזרת. מודל זה שייך למשפחת בתי המשפט לפתרון בעיות, שמטרתם התמודדות עם בעיות המובילות לפשיעה בפיקוח של בית המשפט. פעילותם של בתי משפט אלה מבוססת על ההנחה כי מרבית העבריינות החוזרת היא סימפטום לבעיות עומק כמו: עוני; ניכור והדרה; התמכרות;  לקויות לא מטופלות; אלימות והזנחה .

על פי המודל, על מנת להתמודד עם העבריינות ולמנוע את הישנותה יש לטפל גם בבעיות המחוללות אותה. תוכנית בתי המשפט הקהילתיים מופעלת על ידי שיתוף משרדי הממשלה הרלוונטיים להליך הפלילי: הנהלת בתי המשפט; משרד המשפטים;הפרקליטות; יעוץ וחקיקה – פלילי; הסניגוריה הציבורית; משטרת ישראל – תביעות; משרד הרווחה והביטחון החברתי – שירות המבחן למבוגרים.

בית המשפט הקהילתי יפעל במבנה בית משפט השלום בעיר. צילום: מערכת מגדלור ניוז

מודל העבודה של בית המשפט הקהילתי מורכב משתי זירות מרכזיות:  ההליך הפלילי – שהוא נקודת המוצא ואשר בגבולותיו מתנהל ההליך המשפטי; המעטפת השיקומית – קהילתית המיועדת לסייע בפתרון הבעיות עמן מתמודדים המשתתפים ובחיבור לקהילה ולמענים תומכים. מודל מיטבי כזה מנוהל באמצעות ועדת היגוי משותפת ומנגנונים ייחודיים נוספים המאפשרים את עבודת הצוות, את פיתוח תשתית השיקום, ומשמרים את מכלול התנהלות ההליך החלופי ואת יחסי הגומלין בין שתי הזירות הללו.

אגף שירות המבחן מבוגרים, האמון על שיקום עוברי חוק בקהילה, מהווה חלק משמעותי בהליך שעוברים הנאשמים בבתי המשפט הקהילתיים, בגיבוש והובלת תהליכי השיקום, יישומם, ובליווי של הנאשמים בתוכניות השיקום השונות.

קציני המבחן הקהילתיים עורכים את בדיקות ההתאמה לתוכנית, מובילים את תוכניות השיקום של עוברי החוק, ובמסגרת תפקידם הם נדרשים לעבודה הן ברמה הפרטנית משפחתית והן ברמה המערכתית והקהילתית, תוך מציאת פתרונות מהירים ורלוונטיים למשתתף, יצירת קשר עמו והגברת האמון שלו במערכות השונות.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן