Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

תביעה: רופא המשפחה המליץ לנער לשתות “קולה” וגרם לו לנזקים בריאותיים חמורים

תביעה: רופא המשפחה המליץ לנער לשתות “קולה” וגרם לו לנזקים בריאותיים חמורים

נער בן 16 הועמד בסכנת חיים בשל טיפול לקוי של רופא המשפחה - כך לטענת משפחתו * הנער סבל מזיהום בתוספתן * תביעת רשלנות על סך 2.5 מיליון שקלים הוגשה נגד קופת חולים ונידונה בימים אלה בבית המשפט
רחבי הרשת >>

טיפול רשלני: חייו של נער בן 16 הועמדו בסכנה חמורה ונגרמו לו נזקים בריאותיים משמעותיים, כך עולה מתביעה שהוגשה לאחרונה לבית המשפט על ידי עורכי הדין רן שפירא וספי קלו-יוגב, בשם הנער והוריו, נגד קופת חולים מוכרת.

על פי התביעה, לפני כשנתיים, הגיע הנער מלווה באימו, לרופא המשפחה במרפאת הקופה בדרום הארץ, כשהוא מתפתל מכאבי בטן עזים, וסיפר כי הוא סובל מהקאות ומקלקולי קיבה תכופים. על אף תלונות אלו, כך נטען, לא מדד הרופא לנער חום ולא שקל אותו, ורק המליץ על טיפול בכדורים להקלה על הכאבים וכן על שתיית “קוקה קולה”.

לאחר מספר ימים, משלא חל כל שיפור במצבו של הנער, חזרו הנער ואימו למרפאה, והפעם, המליץ הרופא על אכילת מרק, וביצוע בדיקת צואה לתרבית. לטענת עורכי הדין, למחרת היום שבו האם ובנה עם הדגימה כפי שהתבקשו, אך למרות שמצבו של הנער החמיר, המליץ להם הרופא להמתין לתוצאות הבדיקה, וחזר על המלצתיו לשתיית קולה ואכילת מרק.

לטענת התביעה, כעבור חמישה ימים, הידרדר מצבו של הנער והוא הפך אפתי. רק בשלב זה ולנוכח התעקשות האם, הופנה הנער למיון על ידי רופא מחליף. במחלקת המיון בבית החולים “סורוקה”, ערכו לנער בדיקת CT בטן, שהראתה כי מדובר בדלקת תוספתן חריפה (אפנדיציטיס) המחייבת ניתוח דחוף. לדברי עורכי הדין, בסיום הניתוח, פנה הרופא המנתח אל ההורים ושיתף אותם, כי הם הגיעו אל בית החולים “ברגע האחרון”. לדבריו, אילו היו מתמהמהים, הנער היה עלול למצוא את מותו.

כאבים עזים | צילום אילוסטרציה, הדמיה: פיקסביי, למצולמים אין קשר לכתבה

בתביעה נטען עוד כי כעבור שבועיים, החל הנער לסבול שוב מכאבי בטן עזים. הפעם אובחן עם דלקת ריאות ואושפז למשך כשלושה שבועות במחלקת כירורגיית ילדים בבית החולים. לכתב התביעה צורפה חוות דעת רפואית של פרופ’ אהרון לרנר, מומחה בגסטרואנטרולוגיית ילדים וברפואת ילדים, שקבע כי הרופאים התרשלו בטיפול בנער, מכיוון שלא הסיקו מתלונותיו ומהתסמינים מהם סבל, שהוא סובל מהתקף אפנדיציטיס חריף. לדבריו, רופאי הקופה לא ביצעו לקטין הערכת נוזלים או שקילה, אותם הוא מגדיר כ”רוטינה מתבקשת בנער שמשלשל ומקיא באופן תכוף במשך מספר ימים”.

בנוסף קבע המומחה: “אילו פעלו הרופאים בקופת חולים לפי הפרקטיקה הרפואית המקובלת, האפנדיציטיס היה מטופל כירורגית מוקדם יותר, ומהנער היו נמנעים סבל רב וסיבוכי הניתוח, וגם אשפוזו הארוך היה נחסך” ציין והוסיף כי “הנתבעת העמידה את הקטין בסיכון גבוה לסיבוכי אפנדיציטיס ואף לתמותה אפשרית, ורק בזכות ערנות ההורים, שדרשו פינוי מיידי של הקטין לחדר מיון, חייו ניצלו”. להערכתו, הנער ימשיך ויסבול לשארית חייו מנכות משוקללת בשיעור של 32.5 אחוזים.

בתביעה נטען כי הנער סבל מנזקים לטווח הקצר: אשפוז ארוך ומסובך, דלקת ריאות, אי ספיקת כליות, חיבור לזונדה ולעירוי למשך ימים. וכן כי הוא צפוי לסבול מנזקים לטווח הארוך, משום שהוא מצוי בסיכון מתמיד להידבקויות מעיים וזקוק לתזונה ייעודית. “טרם האירועים נשוא התביעה, היה הנער מלא שמחת חיים, פעיל וספורטאי, אשר כל חייו ועתידו לפניו” ציינו עורכי הדין, “עקב האירועים חייו השתנו. הוא אינו יכול לרוץ ולשחק כדורגל. בעקבות הניתוח, הוא נעדר מבית הספר במשך ארבעה חודשים, ופעם בחודש הוא סובל מהתקף של שלשולים והקאות שנמשך מספר ימים… הוא מרבה להתבודד בחדרו ומכונס בתוך עצמו”.

בימים אלה, כאמור, הוגשה בשמם של הנער והוריו תביעה לפיצויים בגין רשלנות רפואית נגד קופת החולים. בתביעה מתבקש בית המשפט, לחייב את הקופה לפצות את התובעים בסכום המקסימלי הנתון לסמכותו (2.5 מיליון שקלים). התביעה נדונה בימים אלה בבית משפט השלום בתל אביב.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן