Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

מלחמת “חרבות ברזל” | עדכונים שוטפים בגזרת אור עקיבא – קיסריה

מלחמת “חרבות ברזל” | עדכונים שוטפים בגזרת אור עקיבא – קיסריה

13.10.23 - שבוע ללחימה | ראש עיריית אור עקיבא אלי אנקונינה הודיע על הקמת כיתת כוננות בעיר | סיירת המקלטים ממשיכה לפעול להשמשת מקלטים ציבוריים בשכונות הוותיקות | חיילי פיקוד העורף הונחו לאבטח את תפילות בתי הכנסת במהלך השבת | ראש העיר ערך ביקור תנחומים בבית משפחתה של דניאל בן סניור שנרצחה במסיבה בדרום

יום שישי – 13.10.2023

16:16 || חמ”ל המתנדבים והציוד לטובת תושבי הדרום וחיילי צה”ל מסכם ימים איטנסיביים של פעילות באור עקיבא. המועמד לראשות העיר איציק פתיתו, שהסב את פעילות מטה הבחירות לטובת חמ”ל מתנדבים וציוד מסכם לקראת השבת את הפעילות השבוע. “אנחנו ניצבים כעת בסופו של אחד השבועות הקשים שידעה מדינת ישראל”, הוא מציין. “אלפי הרוגים ופצועים, נעדרים רבים, חיילים שנלחמים בחזית על הבית ועורף איתן שמוכיח את גדלותו בכל פעם מחדש. עם פתיחת המלחמה, עצרנו את הפעילות הפוליטית במטה והסבנו אותו לחמ״ל פעילות שהוציא מאות ארגזי תרומה מתושבי אור עקיבא לחיילים בדרום ובצפון, ובהמשך כמרכז חלוקה וקליטת ציוד למפוני הנגב המערבי שהגיעו לאיזורנו.

“תודה לעשרות המתנדבים מאור עקיבא, גבעת עדה והסביבה שהגיעו, מיינו, ארזו ותרמו ברוחב לב. מחמם את הלב לראות את עוצמתו של העם שלנו. תודה מיוחד ליוסי אזולאי, לחדווה שדה, אילנית חפוטה- עמותת מאיר פנים, עמותת קרן אור קיסריה, אריה צרכיאן, גיא סיידוף, רחלי רייס, שרון בר, בן ווטס, חננאל בן אהרון, רינת צרור, אירית ומריק מורן, זהבה אוחנה, אליה חגאג, עומר פתיתו, צחי צמאל וכל המתנדבים איש איש בשמו. בשבוע הבא וככל שיידרש, אנו ערוכים לקליטה וחלוקה של הציוד, מתוך הבנה שגם עם שוך הקרבות, עדיין עזרתנו ותמיכתנו תידרש.

“אנו אוספים: מזון יבש – פסטות, אורז, שמן, מוצרי יסוד למיניהם; בגדי ילדים ותינוקות; ;טיטולים, מגבונים וציוד היגיינה; צעצועים, ספרים ומשחקים לילדים; כמו כן, אנו אוספים גם ציוד לחיילים – תחתונים, גרביים, גופיות, סוללות, מטענים ניידים וכו׳. האיסוף והחלוקה מתבצעים במטה שהקמנו, ברחוב רוטשילד 7. שוב – תודה לתושבות ותושבי אור עקיבא והסביבה שמוכיחים שעם ישראל איתן וחזק – אתם הפנים היפות שלנו. שבת שקטה, שלכם, יצחק פתיתו 054-7728512”.

14:17 || חבר מועצת העיר והמועמד לראשות העיר  משה ביטון הודה לעובדי עיריית אור עקיבא זאת לאחר שבימים האחרונים טופלו 74 מקלטים משותפים, חשמל (זמני) מים וביוב ופונו ציודים אישיים בכמויות גדולות של משתלטים. “יישר כח ענק לגבי דהן, לדני יבדייב, לאברום ולעובדים כולם. “המובן מאליו טוב שייאמר וחשוב יותר שייכתב”, חיבוק ענק. 

בתוך כך, היוזמות האזרחיות וההתנדבותיות למען חיילי צה”ל ומפוני יישובי עוטף ישראל רק הולכות ומתגברות, וישנו גיוס מרשים של מתנדבים ופעילות ללא הפסקה. שני יוסף, מספר 2 ברשימת “חזון והגשמה” של ביטון, סיכמה היום מעט מאלה. “אני מרגישה שאחרי כמעט שבוע צריך לקחת לנו רגע של אופטימיות ונקודות אור. כמות הפרויקטים שקורים בשכונה ובעיר היא מטורפת וראויה להערכה. אציין כמה ובטוח יש עוד: איוש 5 דירות כולל ניקיון ושינוע תרומות של ריהוט למשפחות מהדרום; שריון 5 דירות ריקות נוספות שמחכות לאיכלוס; הקמת חמ״ל של תרומות ושינוע לדירות הריקות ולנזקקים; הקמת סיירת ביטחון; חיבור בין הורים שנשארו לבד ללא עזרה לבין נערות מתנדבות שבאות לעזור; עזרה לקשישים; חלוקת חלות ועוגות לאמהות שבן זוגן בצבא; תרומות רבות של מזון, היגיינה וציוד; לחיילים ותושבי הדרום, כולל שינוע שלהם; הדלקת נרות בכיכר לזכר הנרצחים. ויש עוד שקשה לי אפילו לעקוב וכל זה תחת לחץ מטורף. מרגש אותי להיות חלק מקהילה כזו מדהימה! האחדות והרתימה לטובת האחר היא לא מובנת מאליה”.

14:09 || המועמד לראשות העיר אור עקיבא וחבר מועצת העיר שמחה יוסיפוב, שהקים את סיירת המקלטים השבוע במטרה להשמיש את כל המקלטים הציבוריים בעיר, מסכם היום לקראת השבת את השבוע הראשון לפעילות הסיירת. “אנחנו עומדים בסיומו של השבוע הקשה ביותר שידעה מדינת ישראל, עם רצף אירועים טראגי שאני לא זוכר מאז המחדל שהביא לפרוץ מלחמת יום הכיפורים. בשבוע האחרון, הקמתי יחד עם חברי הרשימה שלי ׳אור עקיבא אחת׳, סיירת מקלטים פרטית שלקחה על עצמה לטפל במחדל המקלטים שנוצר בעיר בשנים האחרונות, בדגש על הבניינים המשותפים בשכונות הוותיקות. הסיירת עברה במספר רב של מקלטים- פינתה, ניקתה, חיברה לחשמל וגיבשה רשימת ציוד הכרחית לשעת חירום. התרגשתי במיוחד לראות איך שהפעילות הזו הביאה להגברת המודעות בקרב התושבים שהצטרפו בהמוניהם. עברנו את השלב הראשון וטרם הספקנו להגיע לכל המקלטים, כך שאנחנו זקוקים למתנדבים נוספים. ניתן להצטרף בקישור הבא.

הוא הוסיף: “בכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו. אני מתפלל יחד עם כל בית ישראל לזכרם של הנרצחים, לרפואת הפצועים, להשבת החטופים, לשלומם של החיילים, ו-לגאולת עם ישראל בארץ שאין טובה ממנה. רק ביחד ננצח, עם ישראל חי”.

השבוע פונו בין היתר, על ידי מתנדבי הסיירת, מקלטים מוזנחים בשכונת שז״ר 819 ו-824, בשכונת קנדי ועוד.

13:51 || ראש עיריית אור עקיבא אלי אנקונינה הודיע כי כיתת כוננות תחל לפעול באור עקיבא. בסרטון סיכום השבוע הראשון ללחימה, בגזרת אור עקיבא, תיאר אנקונינה את כל הפעולות שבוצעו עד כה בעיר. “קיבלנו אישור להקים כיתת כוננות בישוב לתפקיד מונה סא”ל אלי מיכאלי במי”ל אשר יתפעל את כיתת הכוננות. הנייד של אלי 0525602003″, ציין ראש העיר. ” 97 מקלטים בבתים משותפים הושמשו לטובת הציבור. הנחיתי את העירייה לפעול להשבת תשתיות מים וחשמל למקלטים במיידי. צוות של הרשות פועל בימים אלה לצמצם פער של עשרות שנים – בימים בודדים. עד כניסת שבת יחוברו 20 מקלטים לתשתיות חשמל, זאת בשיתוף פעולה מלא שיצרתי עם חברת החשמל. הנחתי לקיים סיור שטח של מנהלי המכלולים בבתי הספר עתידים ורוטשילד ולעמוד מקרוב על מוכנות אזורי הכינוס לשעת חירום.

“אל״מ אלדד זייד ממטה פיקוד העורף ברמלה, הגיע לביקור בחדר המצב של עיריית אור עקיבא ועמד מקרוב על פעולות הרשות ומוכנותה לחירום. אל״מ זייד שיבח את תפקוד העיריה ואנשיה, ואף הדגיש כי אור עקיבא מוכנה טוב יותר מערים איתנות אחרות בסביבה. מפקד המשטרה באור עקיבא ניצן הינדי ציין לשבח את רצינותה ופעילותה המקצועית של העירייה מאז החלו האירועים בדרום. לדבדיו, מדובר ב”עירייה מקצועית ברמה גבוהה, עם צוותים ומתנדבים, עובדים מסורים ומתן מענה מהיר לכל תרחיש…”.

“רכשנו ציוד רב הכולל ווסטים, קסדות, ערכות עזרה ראשונה, ערכות חילוץ, כפפות, אפודים, כלי עבודה ועוד עשרות פריטים, זאת לטובת ציוד מחסן החירום ומוכנות הרשות בחירום.
הנחתי להשאיר את מרכז הבקרה הרשותי כשהוא עובד ומאויש במשך כל השבת. עובדי הרשות יאיישו במהלך השבת את חדר המצב והרשות תהיה ערוכה לכל תרחיש במידה ויתרחש.
הנחתי לוודא מוכנות רכבים רשותית. חמישה רכבי רשות צוידו בציוד כריזה מתקדם, צוידו בכלי עבודה וציוד נילווה, וזאת כדי לשמור על העיר ולאפשר היענות מהירה לכל תרחיש באמצעות צוותי סע”ר (סיוע עירוני ראשוני) ובהסתמכות על כוחות מקומיים.

” ביום חמישי (12/10) ניהלתי שתי ישיבות עם הצוות המקצועי בעירייה, כולל גורמי החירום, פיקוד העורף, משטרה וכבאות והצלה. בבוקר דנו על סיכום השבוע, הבנת תמונת המצב, והפערים הנדרשים. אחר הצהריים, קיימנו הערכת מצב למוכנות העיריה בשישי-שבת. כל מנהל מכלול, הציג תמונת מצב, רמת המוכנות שלו, כולל תורנויות ומשמרות. ערכנו סימולציה לסדרי פעילות לכמה תרחישים. בע”ה אנחנו מוכנים. רכשנו למעלה מ-30 מכשירי קשר לטובת צוותי החירום. בישיבה אחר הצהריים ביקשתי ממפקד יחידת הקישור לרשות (היקל”ר) של פיקוד העורף, לפעול מול הפלוגה המוצבת בעיר לטובת שמירה על בתי הכנסת. כמו כן בקשתי לצוות חיילים למשך שעות הלילה בצמתי הכניסה לעיר. זה היה הלילה הרביעי שציוותי מתנדבים בסיוע רכבים של העיריה נוסעים ברחבי העיר עם צ’קלקות, ומראים נוכחות גם בצמתי הכניסה לאור עקיבא. מטרת הצוותים הינה הרתעתית, והיא נועדה אף לשפר את תחושת הבטחון של התושבים. כפי שציינתי קודם, שמנו דגש מיוחד ומשמעותי על צוותי הסע”ר (סיוע עירוני ראשוני), למקרה, חלילה, של נפילת טיל. צוותים אלו אומנו, צוידו ותודרכו לטובת מענה ראשוני לתושבים, והבנת תמונת המצב בשטח לצבא משטרה ועדכון חדר הבקרה”.

אמש (חמישי 12.10) ביקר ראש העיר, בניחום אבלים אצל משפחת בן סניור, היושבת שבעה באור עקיבא על בת המשפחה – דניאל, שנרצחה השבוע בידי מחבלים בני עוולה במסיבת הטבע ברעים. ראש העיר נפגש עם אביה של דניאל ז”ל, יעקב, ועם אחיה, וחיזק את ידיהם בשעה הקשה. עוד סיפר ראש העיר כי לידיעתו הגיע סיפור מיום הכיפורים האחרון, בה דניאל ביקשה “לקנות” ברכה (ברכת השנה) בבית הכנסת הסמוך לביתה בעיר, וכנגד כל הצעה, הציעה סכום גבוה יותר. לאחר כיומיים הגיעה דניאל עם מעטפת התרומה לבית הכנסת וביקשה מהגבאי שיתפללו עבורה בברכת “זיווג הגון”. משפחתה של דניאל, שלא הכירה את הסיפור, התרגשה לשמוע אותו והודתה לראש העירייה, שמצידו הציע סיוע עירוני ככל שהמשפחה תחפוץ בו. המשפחה יושבת שבעה ברחוב הלל-הנביאים וכל המעוניין לנחמה יכול להגיע.


יום חמישי – 12.10.2023

14:52 || סיירת הביטחון שהוקמה לאחר שפרצה מלחמת “חרבות ברזל” ביום שבת, על ידי סגן ראש העיר ארקדי גדילוב וחברו לסיעה, רמי ראובן, יחד עם הרשות לביטחון קהילתי בניהולו של משה נקש, עובדי עירייה ומתנדבים, מזמינה מתנדבים נוספים לקחת חלק. במהלך כל ערב נפגשים המתנדבים בתדרוך מרכזי במרכז העיר, באגף הביטחון ברחוב בלפור, ומשם יוצאים לסיורים, להקמת מחסומים ולפעולות בשטח במטרה לסייע לכוחות הביטחון והמשטרה בשמירה על ביטחון הציבור ברחבי העיר. גדילוב וראובן שיבחו היום את צוותי המתנדבים ואמרו כי מדובר ב”אחווה של עם ישראל. לראות את כולם יחד, פועלים ללא קשר להשתייכות פוליטית, מפלגתית, רעיונית, כשהמטרה היא להוסיף אהבה ואחדות בעם ישראל – מרגשת אותנו מאוד ומגיע לכל המתנדבים האלה אות של אחווה. אנחנו מזמינים מתנדבים נוספים – בואו להגן על עם ישראל, בואו לשמור על הבית, בואו להיות חלק מהדבר הגדול הזה שקורה כאן”.
להצטרפות לסיירת – הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ, ושילחו הודעה למנהלי הקבוצה. 

בשעות הצהריים (חמישי, 12.10) עדכן גדילוב על שני אירועים שהתרחשו בשעות האחרונות בעיר: “אירוע פלילי באורות הירוקה, חשוד בפריצה/גניבה נתפס על ידי השיטור העירוני, ואירוע נוסף בו עובדי אחזקה ומתנדבים של העירייה דפקו בבתים של תושבים בשכונת שז”ר כדי לסייע לתושבים בעניין המקלטים בבניין, נפתחו קריאות במשטרה מלחץ של תושבים. גם כאן השיטור העירוני טיפל במקרה והכל חזר לשגרה. אני רוצה לחזק ולהודות לשיטור העירוני, משטרת ישראל והסיירים המתנדבים היקרים שלנו, על העירנות והדריכות המהירה”.

May be an image of 11 people and crowd

12:35 || באור עקיבא פועלים ללא הפסקה מתנדבים רבים במטרה לגייס את כל הדרוש למשפחות מפונים מהדרום המגיעות לעיר ולחיילי המילואים המשתתפים בלחימה. כחלק מכך, נפתחו חמ”לים לאיסוף ציוד, שינוע, חלוקה ורבים מצטרפים ומתנדבים.

במסגרת זו מוקמת רשת קהילתית לתמיכה הדדית ופרטנית תחת השם “אף אחד לא נשאר לבד – אור עקיבא”. ג’ניה גשינוב, המקדמת פעילות קהילתית במסגרת “בונים קהילה בבית” בשכונת אור ים מתארת: “מאות מתושבי אור עקיבא מגוייסים בשירות קבע ובמילואים – יש בתים בהם האישה או הבעל נשארים לבד עם הילדים, במקרים רבים ללא עזרה. כולנו מלאי דאגות וחרדות ומנסים להיות חזקים עם זאת מותר לבקש קצת עזרה, וחשוב לתת קצת עזרה – והאיזון הזה יעזור לכולנו לשמור על השפיות. בטופס נרשמים לבקש ולהציע עזרה בתחומים שונים – שיחות תמיכה ורגיעה, “הדרכת” הורים, התייעצויות, זמן עם הילדים, בישולים ועוד. מלאו את הטופס – הכל דיסקרטי! רק אני ושני נראה את הטבלאות ונעשה חיבורים בין האנשים ורק בתאום איתכם! זה כבר עובד!שנזכה לימים שקטים ורגועים במהרה. לשאלות נוספות: ז’ניה – 0529451841, שני – 0542373067. ניתן לדבר איתנו לאמת אותנו ואת היוזמה”.

למילוי טופס – הקליקו. 

במקביל, דרושים מתנדבים להגעה לאוכלוסיית קשישים ובעלי צרכים מיוחדים בעיר. משה שטראוס, רכז מתנדבים בחירום באגף הרווחה של עיריית אור עקיבא מסביר: “דרושים מתנדבים בוגרים להגעה לאוכלוסיית קשישים ובעלי צרכים מיוחדים להנחות אותם מהו המרחב המוגן הכי אפקטיבי במקום מגוריהם. ע”פ הנחיות פיקוד העורף. מי שזמינים כרגע לקבל הפניות לכתובות ספציפיות, אנא פנו לז’ניה – 0529451841″.


יום רביעי – 11.10.2023

12:59 || עיריית אור עקיבא החליטה: לא ייכנסו פועלים בני מיעוטים לעבודה בעיר עד להודעה חדשה. ראש העיר אלי אנקונינה, הנחה את אגף ההנדסה העירוני שלא לאפשר הגעת פועלים בני מיעוטים לעבודה בעיר, ובכללם באתרי הבנייה באור ים. אגף הנדסה יוריד את ההנחיה אל הקבלנים בשטח. נזכיר כי סמוך לאתרי הבנייה מתקיימים סיורים של שיטור עירוני ופקחים.

10:12 || פלוגת פיקוד העורף החלה לסייר ברחובות אור עקיבא. בעקבות המצב הביטחוני ולאחר שהעיר קלטה פלוגת פיקוד העורף בשז”ר – יחלו החיילים לסייר ברובעים ברחבי העיר. צפו בהודעת ראש העיר אלי אנקונינה, יחד עם קציני פיקוד העורף המצוותים בעיר >>


יום שלישי – 10.10.2023

20:17 || עיריית אור עקיבא הודיעה היום על פתיחת שמרטפייה לעת חירום לטובת עובדים חיוניים (בתי חולים, קופות חולים, רשות מקומית, משרדי ממשלה, כוחות בטחון, מפעלים חיוניים). השמרטפייה מיועדת לילדים מגיל 3 ועד 12 בשעות 8:00 עד 16:00. את השמרטפייה יפעילו תומכות החינוך של אגף החינוך בעירייה, מורות חיילות ממחלקת הנוער ונוער מתנדב. טלפון ליצירת קשר: שושי יוחננוב – 050-3115340.
המקלטים הציבורים ימשיכו להיות פתוחים. רשימת המקלטים המלאה מצויה בעמוד החירום באתר העירייה.
בהערכת המצב השנייה שהתקיימה היום, נערכה סימולציית (חיקוי) לחימה רב זירתית המשפיעה על
אור עקיבא. במסגרת הסימולציה עדכנו ראשי המכלולים (רווחה, לוגיסטיקה, חינוך, הנדסה, מידע לציבור) על תמונת מצב בכל מכלול נכון לשעת תחילת ההשפעה על העיר אור עקיבא.חלק גדול מציוד מכלול לוגיסטיקה (שפ”ע) קיים במחסנים (מכשירי קשר, גנרטורים, כריזה, פנסים, חוסרי מחסנים ועוד), וחלק נוסף יושלם עד מחר.
מערך הסיירת העירונית והמתנדבים ממשיך לתגבר נוכחות ברחובות העיר ובכניסות לעיר.
בהתאם להנחיות פיקוד העורף והחלטת משרד החינוך, ביומיים הקרובים (רביעי וחמישי) לא יתקיימו לימודים במערכת החינוך.
אחר הצהריים נערך מפגש ראשון בחמ”ל עיריית אור עקיבא של סע”ר (סיוע עצמי ראשוני עירוני) שאמור לתת לתושבי העיר את המענה הראשוני המקצועי והמהיר במקרה של אירועי חילוץ קל. יחידת סע”ר -חילוץ והצלה אור עקיבא מזמינה מתנדבים להצטרף לשורותיה במצבי חירום שונים כגון קריסת מבנים, רעידות אדמה ועוד. ליחידה מוזמנים להתנדב נשים וגברים תושבי העיר בעלי בריאות תקינה ואשר עומדים באחד התנאי הסף: לאחר שירות צבאי, יוצא קורס פיקוד העורף או יחידות חילוץ, מתנדבים במד”א או בוגרי קורס חובשים,
נשמח לראותכם לוקחים חלק ומצטרפים אלינו. למעוניינים להצטרף, אנא שלחו וואטסאפ בלבד.
בעירייה קראו היום לעבות את מערך המתנדבים בתחומים הבאים: מהנדסים, הנדסאים מתחום התשתיות, בינוי, חשמל ואינסטלציה. למעוניינים להתנדב – ניתן למלא טופס. 


יום שני – 9.10.2023

21:08 || ראש עיריית אור עקיבא אלי אנקונינה החליט הערב על פתיחת המקלטים הציבוריים בעיר. “ביום שבת, נכפה על עם ישראל מצב בטחוני מיוחד”, אומר אנקונינה בסרטון שהפיץ. “לאור המצב החלטתי להפסיק את ההכנות לבחירות ופניתי את כל זמני להכנת הישוב למצב החירום אליו נכנסנו. העירייה ואני בראשה עושים הכל על מנת להבטיח שבמקרה הצורך נספק לכם את כל השירותים. כעת, רמת הכוננות שלנו מוגדרת “ירוק” משמע אנחנו ממשיכים לקיים חיי שיגרה ללא הנחיות מיוחדות. עם זאת, מתוך אחריות ומתוך רצון לקדם פני עתיד החלטתי לפתוח את המקלטים כדי לקדם את תחושת הביטחון לתושבים”.

20:50 || עיריית אור עקיבא הודיעה כי החל מהערב ייצאו סיורים מהשעה 21:00 עד 5:00 שיתמקמו בכניסות לעיר וכן יסיירו ברחבי העיר בין המוקדים השונים. הסיורים יצויידו בצ’קלקות להגברת הנראות.

בנוסף:
– הוגבר הביטחון בשכונה הדרומית בסמוך לאתרי בנייה פעילים.
– אור עקיבא קלטה ביומיים האחרונים משפחות רבות מדרום הארץ, בכללם משדרות, נתיבות, עוטף עזה ויישובים נוספים בדרום. המשפחות נקלטו בין היתר על ידי עמותת מאיר פנים ומתנדבים ושוכנו אצל משפחות מארחות.
– בעירייה ערכו היום הערכת מצב של מחסני החירום העירוניים לקראת יום פקודה.
– מערכת החינוך אינה פעילה גם מחר (שלישי) בהתאם להנחיות הממשלה ומשרד החינוך. הערכת מצב עם מחוז חיפה של משרד החינוך צפויה ביום שלישי.

16:02 || יחידת סע”ר -חילוץ והצלה אור עקיבא מזמינה מתנדבים להצטרף לשורותיה/ מתנדבי סע”ר [סיוע עירוני ראשוני] פועלים למען חילוץ, הצלה וסיוע ראשוני במצבי חירום שונים כגון קריסת מבנים, רעידות אדמה ועוד. ליחידה מוזמנים להתנדב נשים וגברים תושבי העיר בעלי בריאות תקינה ואשר עומדים באחד התנאי הסף: לאחר שירות צבאי, יוצא קורס פיקוד העורף או יחידות חילוץ, מתנדבים במד”א או בוגרי קורס חובשים. למעוניינים להצטרף, אנא שלחו וואטסאפ בלבד – בלחיצה על הלינק הבא.
בנוסף, נפתחה קבוצה לעדכונים ביטחוניים והתארגנות התנדבותית תומכת למשטרה ולכוחות הביטחון בעיר אור עקיבא. הסיירות של העיר. קישור הצטרפות. 

16:00 || בקיסריה – נמשך תגבור כיתת הכוננות היישובית וגיוס תושבים חמושים למצב חירום. “אם הנכם תושבי קיסריה, בגילאים 20-60 חמושים בנשק אישי, מבקשים להגיע הערב לכנס גיוס וקבלת הנחיות ונהלים בשעה 20:00 בקאנטרי קיסריה בשכונה 3. לפרטים בווטסאפ – אופיר 050-4253876 יבגני 054-2223833”.

14:45 || בעקבות המצב המתוח והרצון להשרות ביטחון בשכונת אור ים בעיר, הונחה אגף הביטחון בעירייה להגיע אל אתרי הבנייה בשכונה ולוודא תמונת מצב עם הפועלים שעובדים ומצויים באתרי הבנייה (כולל אישורים נדרשים). בנוסף, הונחה האגף לתגבר סיורים לאורך היום בשכונה ובאזור אתרי הבנייה. התושבים מתבקשים לעדכן את המוקד העירוני (2106*) או משטרת ישראל (100) בכל פעילות חשודה. העירייה תמשיך לפעול בנחישות למען ביטחון התושבים כל הזמן.
אתר החירום של עיריית אור עקיבא עומד לרשות התושבים וכולל את הנחיות פיקוד העורף, מספרי טלפון חיוניים, רשימת מקלטים, וכל מה שצריך לדעת.

נקודת איסוף למצרכים עבור חיילי צה”ל – נפתחה במתנ”ס אור עקיבא כבר אתמול (ראשון, 8.10) ונמשכת גם היום (שני, 9.10).

מרכז איסוף המזון עבור חיילים באור עקיבא ברחוב רוטשילד 7. במרכז מבקשים בעיקר תרופות ללא מרשם ומציינים כי חסר ציוד עבור החיילים שנמצאים בשטח.  כל מי שיכול.ה להביא משהו מהציוד הנדרש יסייע לחיילים.ות מאוד. כמה שיותר מוקדם יהיה יותר טוב כדי שנספיק להעביר את הציוד לחיילים.ות.

ביגוד ומגבות
תחתונים, גרביים, חולצות ב’ (לבנות או ירוקות) מגבות
מוצרי מזון יבש
חטיפים ונשנושים, פירות יבשים וחטיפי אנרגיה,, שימורים, קפה ותה, חטיפי אנרגיה, מזון בסיס: פסטות, פתיתים אורז וכו’…
כלים חד פעמיים
מוצרי היגיינה
מברשות ומשחות שיניים, ניירות טואלט, סבונים מוצקים, דאורדורנט, מוצרי היגיינה נשית (פדים וטמפונים), מגבונים, שמפו ומרכך
מכשירים מסייעים לשהייה בשטח
פנסים, סוללות דאבל A וטריפל A, אטמי אוזניים, מטענים ניידים
פקלי קפה ותה.
כל דבר שתוכלו להביא יתקבל בברכה. אפשר להתקשר, עומר- 0535315179, יפית- 0529553042. 

עיריית אור עקיבא מוסרת, בנוגע לאתרי הבנייה בשכונת אור ים: “בעקבות המצב המתוח והרצון להשרות ביטחון בשכונת אור ים, הונחה אגף הביטחון בעירייה להגיע אל אתרי הבנייה בשכונה ולוודא תמונת מצב עם הפועלים שעובדים ומצויים באתרי הבנייה (כולל אישורים נדרשים). בנוסף, הונחה האגף לתגבר סיורים לאורך היום בשכונה ובאזור אתרי הבנייה. התושבים מתבקשים לעדכן את המוקד העירוני (2106*) או משטרת ישראל (100) בכל פעילות חשודה. העירייה תמשיך לפעול בנחישות למען ביטחון התושבים כל הזמן”.

המועמד לראשות העיר שמחה יוסיפוב פנה הבוקר (שני, 9.10) למנכ”ל מד”א על מנת לפתוח בעיר נקודה לתרומת דם.

המועמד לראשות העיר וחבר מועצת העיר ארקדי גדילוב עדכן: “אני יוצא עכשיו מישיבת הערכת מצב בחמ”ל של עיריית אור עקיבא יחד עם כל מנהלי האגפים של העירייה, כוחות הביטחון ושותפי לניהול העיר אלי אנקונינה מ”מ ראש העיר. בשעות הללו אנו מתארגנים לכל תרחיש שעלול להתפתח. כל העובדים מגוייסים למשימות ההכנה למצב חירום, ישנם מספר פעילויות והתארגנויות אזרחיות של תושבים בעיר. ובערב נצא מספר רכבים עם מתנדבים, חלקם חמושים, לסיורים כדי לחזק את כוחות הביטחון בעיר ולתת את מעטפת הביטחון לתושבים. אני מבקש, היו ערניים, בכל מקרה חירום וחשוד יש להתקשר למוקד 100 ובעת חירום יש להישמע להוראות פיקוד העורף וגורמי הביטחון והעירייה הרישמיים בלבד”.


יום ראשון – 8.10.2023

21:10 || בשעות הערב הסתיים דיון נוסף (שלישי במספר היום) בחדר המצב של עיריית אור עקיבא, דיונים שהתקיימו עם ראש העירייה, סגן ראש העירייה, מנכ”ל העירייה, בכירי עירייה, מנהלי אגפי העירייה ופיקוד העורף.
▪️ כלל גורמי העירייה שולטים בכלל הפרמטרים בעיר עם הערכות מצב תכופות – ביטחון ומשטרה, לוגיסטיקה, רווחה, חינוך, מקלטים, כוחות חירום, פיקוד העורף ועוד.
▪️ העירייה ממשיכה להתכונן לכל התרחישים, כולל תרחיש של הסלמה בגזרה הצפונית – באם תגיע.
▪️ גדוד החילוץ של פיקוד העורף בגזרת אור עקיבא, חדרה, פרדס חנה כרכור הגיע לעשות סיור בגזרתנו.
▪️ לאחר הערכת מצב במשרד החינוך הבוקר (יום א’) ובהחלטה משותפת עם פיקוד העורף הודיע שר החינוך יואב קיש כי לאור ממדי האסון והמורכבות הבטחונית לא יתקיימו לימודים ופעילויות חינוך ביומיים הקרובים (ימי ב’ ו-ג’) בכל מסגרות החינוך בכלל רחבי הארץ, כולל במסגרות החינוך המיוחד. כמו כן לא יתקיימו פעילויות חינוכיות, פעילויות חוץ בית ספריות, טיולים וסיורים. לנוכח המצב, הנהלת המשרד הנחתה את צוותי ההוראה ליצור קשר עם משפחות הילדים והתלמידים בבתיהם לצורך תמיכה וחיזוק.

צילומים: עיריית אור עקיבא

19:20 || ראש עיריית אור עקיבא עדכן בנושא המצב הבטחוני, וכיצד העיר נערכת להתרחשויות עתידיות:

09:38 || ישנן 2,050 מיטות זמינות לאירוח בבתים באזור קיסריה-פרדס חנה למי שרוצה וצריך להצפין ולהתרחק מהתופת. נא ליצור קשר עם אמיר בטלפון: 0526512697.

8:31 || המועמד לראשות עיריית אור עקיבא, איציק פתיתו, החליט לפתוח חמ”ל סיוע למשפחות מאור עקיבא ולאירוח משפחות מהדרום. “עם צאת השבת, אנו מפסיקים כל פעילות פוליטית עד לרגיעה, ומתמקדים בסיוע ובניהול המערכה”, מסר פתיתו. “פתחנו את המטה שלנו ברחוב רוטשילד 7ב׳ ואנו ערוכים לקליטת סלי מזון ומוצרים יבשים שיועברו לתושבי הערים והיישובים במקלטים. בנוסף – תושבי אור עקיבא להם דירות/מבנים פנויים ומוכנים לארח תושבים מהאיזורים שבלחימה – אנו מבקשים ליצור איתנו קשר על מנת שנוכל לנהל את האירוע בצורה מסודרת ולקלוט כמה שיותר משפחות. יתרה מכך – בחג התארחו באור עקיבא כ-150 בני ובנות עקיבא לרגל חגיגות ההקפות השניות, שייתכן שייאלצו להישאר כאן. אנו מזמינים אתכם ליצור קשר איתנו, על מנת שנוכל לשדך בין נערים למשפחות המוכנות לארח אותם למקלחת/לינה/ארוחה חמה. יצחק – 0547728512 אילנית חפוטה – 0547728471 יפית חג׳אג׳ – 052-955-3042 מס׳ טלפון במטה – 054-7147133.

8:16 || מאות הרוגים, מעל ל-1800 פצועים וחטופים רבים, משפחות עם ילדים, חיילים, קשישים שנלקחו לרצועת עזה. היום השני של מלחמת “חרבות ברזל”. דיווחים ועדכונים במהלך היום כאן במגדלור ניוז.

בהנחיית פיקוד העורף, באור עקיבא נכון לעכשיו “שגרה” ויש להיות 10 דקות ממרחבים מוגנים. עם זאת, כדאי להיות זהירים ולהימנע משיטוטים מיותרים במרחבים ציבוריים.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן