Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

מגדלור ניוז

צוות זק”א חדרה פעל עם צוותי זק”א הארציים בחורבות הדרום: “מאות נרצחים. המילים נאלמות מול מראות”

צוותי זק”א פועלים מזה ימים ארוכים בעוטף עזה ומטפלים בנרצחים וההרוגים הרבים. גם צוות זק”א חדרה הוקפץ להחליף את צוות הדרום בשלב מסויים. דוד בירנבוים מזק”א חדרה: “המון מכוניות שרופות וגופות של אנשים ירויים”.

צילום: זק”א

דובי וייסנשטרן מנכ”ל זק”א משתף מהשטח: “טיפלנו במאות נרצחים. המילים נאלמות מול מראות הנרצחים בכל פינה ובכל מקום, אנחנו עובדים ברצף ללא הפוגה. המספרים מתפוגגים מול עולמות שחרבו. מתנדבי זק”א נלחמים תחת אש, עושים ויעשו הכל כדי לא להשאיר אף אחד מאחור”.

וייסנשטרן הוסיף: “מדובר מראות קשים שלא ראינו בזק״א, הצוותים שלנו פרוסים בכל הדרום ועוסקים בטיפול בכבוד המת ובאיסוף הממצאים הרבים בכל זירה. עוברים מזירה לזירה עם משאיות ואמבולנסים ואוספים עשרות שלצערי אינם בין החיים, גם וותיקי מתנדבי זק”א אשר פועלים בזירות מתקשים לעכל את המראות ואת גודל האסון”.

חיים אוטמזגין מפקד היחידות המיוחדות בזק”א אמר: “מתנדבי זק”א בשטח עושים עבודת הקודש הקשה מכל תוך כדי נפילות טילים. כרגע המתנדבים פועלים בזירות שהמשטרה מאפשרת לנו לפעול. ככל שהזמן עובר הזוועות ומראות הקשים מתגברים, המתנדבים מתארים טבח אכזרי ביישובי העוטף אנשים נשים וטף אזרחים ואנשי כוחות הביטחון אשר נרצחו בדם קר ובאכזריות. אנו ממשיכים לפעול בשטח בשיתוף פעולה מלא עם פיקוד העורף וכל כוחות ההצלה והביטחון”.

מוטי בוקצין, דובר זק”א שנמצא בשטח, תיאר השבוע ל”ישראל היום” מה עובר עליו בימים שמאז פרוץ מלחמת “חרבות ברזל”: “המראות המחרידים שפגשנו בקיבוצים הם מראות שלא נראו מעולם. ילדים, תינוקות, במיטה, בעגלה, ירויים ושרופים. קשרו אנשים לכיסא עם ידיים מאחור או כבלו אותם אחד לשני כשהם ברצפה, ואז העלו את המבנה שבו היו באש בעודם בחיים. כל זירה יותר קשה מהשנייה. כל בית יותר מחריד ממשנהו. גם באזור של המסיבה היו צעירים שהתפוצצו מרימוני הרסס של המחבלים. מצאנו צעירים רבים ירויים בתוך התעלות.

“אנחנו לא מדברים הרבה על מה שאנחנו רואים, שותקים, לא משתפים אחד את השני. היכן שמתנדב מרגיש שהוא לא יכול יותר אני אומר להם לחכות בחוץ. יש כאלה שמתרסקים תוך כדי עבודה, מתמוטטים וחוזרים הביתה”.

מנשה זלקה הוקפץ בצו 8 לצפון במסגרת המלחמה: “אנחנו פה – לא ניתן לאף אחד לעבור”

מור גפני | 14/10/2023 | 10:06

קפטן הפועל חדרה מנשה זלקה, התעורר בבוקר שבת נורא והבין שהוא יוקפץ לצבא בשעות שלאחר מכן. “כשהתגייסתי בגיל 18 לקחתי בחשבון שיש אפשרות שלא אחזור. יש לי רק מטרה אחת מול העיניים – לנצח”, אמר השבוע לynet.

קפטן הפועל חדרה בן ה־33, הדליק משואה ביום העצמאות לפני ארבע שנים. הוא הפסיק בזמנו את קריירת הכדורגל לטובת שירות קרבי של שלוש שנים, ומאז הוא משרת במילואים באופן קבוע. “יש יותר מ־150 אחוז היענות. אנשים עזבו משפחות, עסקים, חזרו מטיולים בחו”ל – כולנו מבינים שזו מלחמה על הבית”, הוא אומר.

לידיעה המלאה >

דילוג לתוכן