און יבין מסביר הכל על P2E, בלוקציין וגיימינג

על P2E כדאי לדעת, ולא רק אם אתם גיימרים. מה זה בדיוק, מה הקשר לבלוקצ'יין ולמטבעות קריפטוגרפיים, און יבין שפעיל בתעשייה מעל 4 שנים (וגם גיימר בפני עצמו) – מסביר
לשחק? להרוויח!

P2E זה אולי המושג הכי חדש כיום, בגיימינג. פירוש המושג הוא לשחק (במשחקי מחשב) כדי להרוויח. ורק כדי שיהיה ברור, לא מדובר רק על להרוויח את המובן מאליו, כיף, הנאה, אתגר, פעילות פנאי בקהילת הגיימרים. מדובר על להרוויח ממש – להרוויח תוך כדי משחק מטבעות קריפטוגרפיים. ומכיוון שניתן למכור מטבעות קריפטוגרפיים תמורת כסף, הרי שבעצם פעולת המשחק, אכן אפשר כיום להרוויח כסף אמיתי.

בהקשר זה, מסביר און יבין שבמשחקי P2E (שאפשר לקרוא להם גם משחקי קריפטו) ניתן למצוא בעיקר שני סוגי שחקנים. הסוג האחד כולל את אלה שפשוט נהנים ממשחקים והרווח מבחינתם מגיע "על הדרך". הסוג השני מתייחס למשחקים הללו כאל מקור הכנסה לגיטימי. פרסומים שונים אף הציגו מקרים של שחקנים אמיתיים שפוטרו או עזבו את מקומות עבודתם, וגילו כי ההכנסות מהמשחק יכולות להגיע לרמות השכר הקודמות ואף לעלות עליהן.

און יבין מתאר איך הדברים עובדים

עד כה הסברנו על העיקרון, אבל כעת אפשר להמשיך לשלב הבא. אז איך הדברים עובדים הלכה למעשה? און יבין מסביר כי בחלק ממשחקי הקריפטו, כמו בחלק מהמשחקים החינמיים הרגילים, השחקנים מתחילים לשחק בחינם. בחלק אחר מהמשחקים הצטרפות למשחק איננה חינמית אלא צריך לשלם. למשל, משלמים כדי לקנות את הדמות שעימה משחקים. שחקנים יכולים לקנות אביזרים או פריטים שהופכים אותם ליותר חזקים או בעלי יכולת מיוחדת כזאת או אחרת.

במשחקי הקריפטו, דמויות השחקן והפריטים הנלווים במשחק, נוצרים כטוקנים בלתי ניתנים לשכפול (בעגה המקצועית הטוקנים הללו נקראים NFT). כל טוקן מייצג בעלות, כלומר הבלוקציין מאפשר לאבטח קניין רוחני בצורה מבוזרת. בטוקנים מהסוג הזה ניתן לאבטח נכסים דיגיטליים, יצירות אומנות, מוזיקה, סרטים וכדומה. ומכיוון שאותם NFT-ים נסחרים בשווקי משנה, הם שווים כסף כמו כל מטבע קריפטוגרפי כזה או אחר.

ביטקויין. צילום: freepik

ברגע שמשחקים, נכנס עיקרון נוסף – הזמן של השחקן שווה כסף. כלומר, ככל שמשחקים יותר (נמצאים בתוך המשחק), כך מרוויחים יותר ברמת פוטנציאל ההכנסה. כדאי לציין כי גם לפני משחקי הקריפטו היו שחקנים שהפיקו רווחים מגיימינג. אבל ההבדל הוא מהותי: במשחקי קריפטו זה לא מנוגד לחוקי המשחק. במשחקי P2E השחקנים מקבלים נכסים דיגיטליים שעוברים לבעלותם המלאה. הם חופשיים למכור אותם כאוות נפשם.

מה שמרגש כל כך בתחום של המטבעות הקריפטוגרפיים נעוץ לא רק בהשפעה שלהם על המערכת הפיננסית הוותיקה. בנוסף, המטבעות הללו מאפשרים לתגמל אנשים על השקעת הזמן שלהם, ולא רק בגיימינג. כך למשל ישנן פלטפורמות שמפתחות מנועי חיפוש שמשתפים את הגולשים ברווחים. אם בגוגל לדוגמא, רוב הרווחים מפרסומות נשארים אצלם (ורק מעט רווח מגיע לבעלי אתרים שבהם מופיעות הפרסומות), בלוקצ'יין וקריפטו פותחים עולם חדש. ההכנסות מתחלקות בין כל המשתתפים, בצורה הרבה יותר מתגלמת, שיתופית. כלומר לא רק בעלי הפלטפורמה מקבלים את מרבית ההכנסות אלא גם המשתמשים מקבלים נתח משמעותי.

P2E משנה חיים כבר כיום

זה נכון ש-P2E, משחקי קריפטו, עדיין נחשבים לרעיון די חדש, אבל כבר מוכח שזה עובד. זו לא טכנולוגיה עתידית או מדע בדיוני. יש אנשים שכבר כיום המשחקים הללו יצרו עבורם מציאות משנת חיים. בסרט תיעודי שפורסם, רואיינו אנשים ברחבי העולם שעזבו מקומות עבודה או פטורו בתקופת הקורונה. בזכות הגיימינג מהסוג שהצגנו, הם הצליחו לפרנס את עצמם ואת משפחותיהם, בכבוד. לעיתים אפילו הרוויחו יותר מאשר קודם לכן, בעבודה פיזית או כזאת שלא עוררה בהם עניין ותשוקה. מה שבטוח, יש אנשים שבשבילם, היכולת לשחק ולהרוויח, זו התגשמות של חלום.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

מהו הסכם ממון ולמי מומלץ לעשות?

בשנים האחרונות מפורסמת הסטטיסטיקה כי אחד מכל שלושה זוגות מתגרשים. המצב הזה לא אידאלי אבל מחייב היערכות משפטית | הסכם ממון יגן על שני בני הזוג ובתוך כך יצור ביניהם מנגנון משפטי מסודר, מושכל, ראוי, הוגן ומאוזן

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן