Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

מגדלור ניוז

צפו בתיעוד: כך הוצתו הלילה שלושה כלי רכב באור עקיבא בגל ההצתות שלא עוזב את העיר [וידאו]

לילה נוסף של הצתות רכבים באור עקיבא: שלושה כלי רכב עלו באש לאחר שהוצתו במכוון על ידי אלמונים שהגיעו לרחוב האירוס בשכונת אורות בעיר. נזק כבד נגרם לכלי הרכב. טרם נעצרו חשודים, ונראה שלמרות מאמצי העירייה והמשטרה להתחקות אחר המציתים ולהביא לסוף גל ההצתות – במסגרתו עלו באש כבר למעלה מ-50 כלי רכב באור עקיבא וחדרה – עדיין הסוף לא נראה קרוב. 

צפו בתיעוד מרחוב האירוס, ממצלמות אבטחה, כפי שפורסם ברשתות החברתיות >> 

 

 

הצגת פוסט זה באינסטגרם

 

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Haim Etgar‎‏ (@‏‎haimetgar1‎‏)‎‏

 

בראשית השבוע, שישה כלי רכב הוצתו בלילה שבין ראשון לשני (1.10-2.10) ברחוב התבור, בשכונת היובל באור עקיבא. תושבים שהתעוררו לקולות נפץ חששו תחילה כי מדובר בירי, אך אז התברר כי מדובר בהצתת רכבים.

נזק כבד נגרם לכלי הרכב שחנו האחד בסמוך לשני ברחוב. 3 צוותי כיבוי בפיקודו של להב משנה חיים אלמגור מתחנת כבאות והצלה חדרה ביצעו כיבוי באמצעות קצף ומים ל-6 כלי רכב כאמור וכמו כן מנעו את ההתפשטות לשאר הרכבים בחניון.

תושבת העיר התייחסה לאירוע ברשתות החברתיות וכתבה: “יש אדישות מצד התושבים, לטעמי יותר מדי רכבים נשרפים פה. חייבים לעשות משהו איך זה שאין פה תחנת משטרה? חייבים לעקור מהשורש את התופעה בדרכים נכונות. קודם כל מצלמות! שיטור חזק! עירייה מתפקדת ונלחמת . מה קורה פה? יש אדישות מוחלטת”.

תושב אחר ציין: “ממש שיקאגו והארלם פה. אני לא מבין מתי זה ייעצר ויעצרו את הפסיכים האלה”. האירוע מצטרף להצתות נוספות שאירעו רק בערב סוכות, ביום שישי האחרון (29.9): תושבי שכונת היובל הצפונית בעיר, דיווחו על עוד הצתות רכבים בשכונה. המקרה התרחש ברחוב הכרמל כאשר מספר רכבים עלו באש, בחניון בניינים במקום.

הצתת הרכבים ברחוב התבור. צילום: מהרשתות החברתיות

אירועי ההצתות האחרונים, יחד עם ירי והשלכת מטעני חבלה – גם לעבר עסקים בעיר, ערערו מאוד את תחושת הבטחון האישי ברחובות. במשטרת ישראל ערכו לאחרונה מספר מעצרים, כולל של מוכרים למשטרה, על מנת לעצור את הסחף, אך עד כה – כל הפעולות והמעצרים העלו חרס, והאירועים האלימים והפליליים נמשכים בצורה מוגברת.

ב-21.9.23 פרסמנו כי נכון לאמצע חודש ספטמבר, כ-30 אירועי הצתות רכבים התרחשו באור עקיבא וחדרה השכנה – כאשר רבים מהם התרחשו דווקא באור עקיבא. על פי ההערכות, הנזק שנגרם בעקבות אותן הצתות שאירעו בחודשים האחרונים נאמד בכמה מיליוני שקלים. באותו היום הובא להארכת מעצר מוכר למשטרה מהעיר במסגרת הערכות המשטרה נגד ההצתות באור עקיבא.

עם קבלת דיווחים אודות אירועי הצתת כלי רכב בעיר אור עקיבא בתקופה האחרונה, שוטרי תחנת חדרה נערכו בכוחות מתוגברים במטרה לבדוק את הרקע והנסיבות ולמניעת אירועים נוספים, ובמהלך פעילות אופרטיבית במקום של שוטרי תחנת חדרה בשת”פ לוחמי משמר הגבול עלה מידע כי בכוונתו של עבריין מקומי מוכר לבצע הצתות נוספות. השוטרים איתרו את החשוד וכאשר הבחין בניידות המשטרה החל בנסיעה פרועה במטרה להימלט מהמקום, ובתום פעילות מבצעית לרבות הקמת מחסום בצומת פל ים נעצר החשוד והוא הובא לחקירה בתחנת המשטרה שבסיומה נכלא.

עם זאת יש לציין כי במשטרה מתקשים לבסס ראיות מוצקות הקושרות מי מהעצורים (מספר עצורים בחודש האחרון) – אל אירועי ההצתות. בין כיווני החקירה נבדק החשד כי מי שמבצעים את ההצתות, עושים זאת בשליחותם של אחרים, חלקם עבריינים ומוכרים למשטרה. במצב כזה, קשה להתחקות ב-100 אחוז אחר המבצעים או המוחות שמאחורי המעשים הנפשעים.

בעקבות הצתת כלי הרכב קיים מפקד מרחב מנשה, ניצב משנה שלומי בן שושן, הערכת מצב והקים מפקדה משימתית הכוללת 50 שוטרים בהם אנשי מודיעין, בילוש חקירות וסיור שמטרתה לשלוט בנעשה באור עקיבא ולמנוע הצתת כלי רכב ופגיעה ברכוש התושבים. בתחילה חשדו החוקרים שמדובר בפעילות של פירומן שפעל בשנתיים האחרונות בעיר והסביבה, והצית כלי רכב כחלק מ”סיפוק רגשי”. אך החשוד שנעצר בזמנו שוחרר מחוסר ראיות והחקירה נקלעה למבוי סתום. אלא שכאמור, באחרונה התפתחה החקירה לכיוונים חדשים.

// עדכון ראשון: 2.10.2023

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
2 .
Inline Feedbacks
View all comments
יאפ
יאפ
02/10/2023 08:45

מכירים את הזגג שזורק אבנים על חלונות ואז מציע כרטיס ביקור?
מישהו כאן שיש לו תואר שני בעבריינות, מנסה ליצור כאן כאוס לפני הבחירות ואז להציג את עצמו כפיתרון לבעיה.
אם הוא ייבחר יהיה כאן שקט באופן פלאי ואז כולם ישבחו אותו כמה הוא מוצלח.
שקוף מדי

דילוג לתוכן