Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

מגדלור ניוז

איך מסבירים את המלחמה לילדים? זה המיזם של אבישי מזרחי מאור עקיבא ויוצרים נוספים [וידאו]

הם רואים אותנו ועוקבים בדאגה, הם מבינים שקורה כאן משהו אבל לא מבינים בדיוק מה, הם שומעים רסיסי מידע ומנסים להשלים את הסיפור בדימיונם. בדיוק בשביל זה נחנכה לאחר פתיחת המלחמה “מהדורת חדשות ישראל לילדים”. 

קבוצה של יוצרים ומחנכים החליטה לקרב, למנן ולהתאים את החדשות אל הילדים ועד סוף המלחמה – שבתקווה תסתיים בקרוב – הם מגישים מהדורה חדשה שמשודרת במדיה. בין היוצרים –  אבישי מזרחי (בתמונה הקטנה), תושב אור עקיבא, פעיל בגרעין “הלל בעיר”, איש חינוך,  מלווה מנהלים וצוותים חינוכיים במשרד החינוך, דוקטורנט בתכנית ללימודי מגדר בבר אילן חוקר ומרצה אודות ההתמודדות עם הסוגיא הלהט”בית בחינוך הדתי, מרבני צהר.

זה התחיל מפוסט שפרסם בפייסבוק, יומיים לאחר שמחבלי חמאס חדרו לישראל ופרצה המלחמה. “חדשות לילדים. חייבים לייצר חדשות לילדים”, כתב מזרחי. “מונגשות, עדינות, מותאמות לנפש הרכה. כמה שננסה לחסום אותם מצונאמי החדשות שעלול לשרוט את נפשם – בסוף זה יגיע אליהם, דרך העיניים שלנו המבוגרים, דרך האזעקות בחוץ, דרך הרדיו הפתוח והמסכים הדלוקים. גם ילדים נטולי מסכים הם צרכנים פאסיביים של כל מה שאנחנו צורכים.

“הם סקרנים ורוצים לדעת ולהבין מה קורה סביבם ובצדק. לכן צריך לייצר חדשות לילדים שיעזרו לתווך את האירועים המורכבים. שידעו למנן, לעדן, לטעת תקווה, לתת כוחות, לחזק. וגם ללמד אותנו, המבוגרים, את השפה הנדרשת לילדינו בימים טרופים אלה, כדי שילדינו לא יסחבו את צלקות הימים האלה לאורך ימים ושנים. חדשות לילדים. מי מרים את הכפפה?”.

והנה, בתוך מספר ימים התגבשה קבוצה של יוצרים, שהחלו בכתיבת מהדורת חדשות לילדים ברגישות רבה, בליווי יועצים חינוכיים ופסיכולוגים, כדי שתתאים לילדים בגילאי 8 ומעלה, אך היוצרים מבקשים להדגיש כי נכון שההורים יצפו במהדורה לפני הילדים ויקבלו החלטה אישית התואמת לילד הפרטי, מה רמת החשיפה החדשותית הנכונה לו.

צפו במהדורה הראשונה >>

יוצרי המהדורה: שרית ברנס- כותבת ויוצרת תוכן,”אבני דרך” תוכן ארצישראלי מקורי; רחל יוסף חי- תיאטרון “טיול לדמיון”; יוני שלמון – עריכה ופוסט; אושרי ואסף סטודיו “האפי ג’וז” – יהדות שקמה לצפיה; אבישי מזרחי – איש חינוך, יזם חברתי; מיכל גיאר – ייעוץ חינוכי רגשי; רועי שלום זמיר – יוצר, מנחה קבוצות ומפתח תוכן; נפתלי פוקס – תיאטרון נדודים; שרית קרקובר- עריכה לשונית; אמונה כהן- פסיכולוגית; יהונתן גור- יעוץ חינוכי; אסף מורד – פסיכולוג חינוכי; לילך אברהם- פסיכולוגית קלינית; עריכה- עינת רודמן; בשיתוף החמ”ד ומכון ארבל.

לצפיה בכל המהדורות – הקליקו. 

 

דילוג לתוכן