Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

סא”ל דידי דגני, מפקד גדוד מילואים בחטיבת אלכסנדרוני בגבול הצפון, התראיין בשבוע שעבר ל”המוסף לשבת” של ידיעות אחרונות במסגרת מדור שכותב “עודד שלום בדרכים”. סא”ל דגני סיפר על גיוס המילואים וההיערכות בצפון – וגם קישר את המצב הביטחוני הרגיש לאור עקיבא.

הנה קטע הראיון שפורסם: “דובר צה”ל הפגיש אותנו עם שני קצינים, אחד בגזרה המערבית של הגבול והשני בגזרה המזרחית. צה”ל ביסס קו הגנה מעובה לאורך כל קו המגע והוא גם ערוך לצאת להתקפה. בכל מקום אתה רואה אין־ספור חיילים, תותחים, נגמ”שים, טנקים, מכליות סולר ומכליות מים, משאיות שמובילות פגזים ושיירות ג’יפים. אבל הנוכחות המסיבית הזו לא מפוגגת את חשש התושבים.

סא”ל דידי דגני. צילום: מתוך המוסף לשבת של ידיעות אחרונות

“עם סא”ל (מיל’) דידי דגני, מפקד גדוד מילואים בחטיבת אלכסנדרוני, ישבנו בשולחן הפיקניקים בכניסה לעוצבת הגליל בבירנית. ברקע נשמעו קולות הרעם של סוללת התותחים שירתה לעבר לבנון בתגובה לירי נ”ט של חיזבאללה מוקדם יותר. עשן עלה מחורש באיזור המושב אלקוש, כנראה תוצאה של נפילת מרגמה שנורתה מלבנון.

דגני שפע ביטחון ורוגע. “יש לי 100 אחוז אחוזי התייצבות, אפילו מעל 100 אחוז. אנחנו מוצפים בפניות של חיילים ששוחררו לפני שנים ממילואים, בני 50 פלוס, שרוצים להצטרף, חברים של חיילים בגדוד שרוצים לבוא. אחד אפילו כתב לי ‘אני אמנם כבר לא צעיר, אבל נמצא בכושר מטורף, רץ מרתונים ומכיר את התרגולות, תן לי להצטרף!”
מה ענית לו?
“שאני מאוד מעריך אותו אבל שבאמת אין לי יותר צורך. אנחנו מלאים”.

“סיפרנו לו מה אומרים התושבים בזרעית, שתולה, אביבים, בכל היישובים בגזרה שהוא אחראי עליה, הביטחון שאבד וחוסר האמון בצבא. “אני גר באור עקיבא, כך שאני האחרון שישפוט מישהו שגר פה על הגבול. חשוב אבל שהתושבים באזור, אלו שנותרו כאן ואלו שהתפנו ופונו ומסתכלים בדאגה על מה שקורה בגבול, יידעו שאנחנו ערוכים היטב כדי למנוע התממשות של כל איום מצפון.

“אם יש פה מישהו שינהל קרב הגנה אז זה אנחנו, אני והחיילים שלי. ואנחנו מוכנים, את זה חשוב שהאויב יידע ושהתושבים כאן יידעו”. לפתע פרצה הקריאה ברשת הקשר בג’יפ שחנה ליי דנו: “פטיש חם! פטיש חם!” ודגני קפץ ממקומו, סידר את רצועת הנשק על הצוואר, התנצל שהוא חייב לרוץ, נכנס לג’יפ ונעלם. זה קרה בשניות. טיל נ”ט נורה לעבר כוח צבאי שנע בגזרה והיה חשש גם לחדירה של הגדר, ונאלצנו להתקפל כולנו מהמקום”.

כאמור, הראיון פורסם ב”המוסף לשבת” של ידיעות אחרונות, ביום 20.10.2023 במסגרת המדור “עודד שלום בדרכים”. 

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן