ירידה ברוכבי אופנוע שנהרגו בתאונות דרכים בחדרה ב-2021; כמה באור עקיבא ופרדס חנה-כרכור?

33 רוכבי אופנועים וקטנועים צעירים נהרגו בתאונות דרכים בשנת 2021, מספר שיא של עשור * בעשור החולף נפגעו 168 רוכבים צעירים באזור חדרה והסביבה * עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל העמותה: "במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים להכריז על מצב חירום ולעצור את מגמת העלייה החדה ברוכבים ההרוגים"

אופנועים וקטנועים הם נוחים וחוסכים בפקקים, שהם מנת חלקם של כל משתמשי הדרך. אלא שכעת מתברר, כי בשנת 2021 הם גבו את חייהם של 33 רוכבים צעירים (15-24) – מספר המהווה שיא שלילי של עשור. מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ”ס, בהשוואה לשנת 2020 מדובר בזינוק של 50% במספר הרוכבים הצעירים שנהרגו.

כלי הרכב הדו גלגלי המאופיין בחוסר יציבות בשילוב חוסר הניסיון בכביש של הרוכבים הצעירים שרק  קיבלו את רישיון הנהיגה, מציב את אותם צעירים בני 15-24 בקבוצת סיכון מוגברת להיפגע בתאונות דרכים. כך למשל בשנת 2021 נפגעו 839 רוכבים צעירים על אופנועים וקטנועים, לעומת 820 שנפגעו ב-2020 ו-779 שנפגעו בשנת 2019.

ומה קורה באזורנו?
בחדרה  נפגעו 137 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים (15-24) בעשור החולף (2012-2021), כאשר בשנת 2021 נפגעו בתאונות דרכים בעיר 7 רוכבים צעירים, זהו מספר הנפגעים הנמוך ביותר בעשר השנים האחרונות בעיר. באור עקיבא נפגעו 11 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים (15-24) בעשור החולף (2012-2021). בפרדס חנה-כרכור נפגעו 39 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים (15-24) בעשור החולף (2012-2021). בשנת 2021 נפגעו בתאונות דרכים בעיר 4 רוכבים צעירים, זהו מספר הנפגעים הגבוה ביותר בשלוש השנים האחרונות בעיר. בבנימינה – גבעת עדה  נפגעו 5 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים (15-24) בעשור החולף (2012-2021). עם זאת, בשנת 2021 לא נפגעו בתאונות דרכים בעיר רוכבים צעירים. בזכרון יעקב נפגעו 11 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים (15-24) בעשור החולף (2012-2021). בשנת 2021 נפגע בתאונות דרכים בעיר רוכב צעיר אחד. ובקיסריה  נפגעו 4 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים (15-24) בעשור החולף (2012-2021). עם זאת, בשנת 2021 לא נפגעו בתאונות דרכים בעיר רוכבים צעירים.

על פי נתוני העמותה, רובם המכריע של התאונות בהן נפגעו רוכבי דו גלגלי צעירים, ארעו בתחום העירוני (647). כאשר מבחינת מספרי ההרוגים, קרוב למחצית (14 מתוך 33) נהרגו בתחום הערים והישובים. בעשור החולף נפצעו בתאונות דרכים בתחומי הערים והישובים למעלה מ-6,700 רוכבים צעירים בני 15 עד 24, 96 מהם נהרגו. מדובר ב-670 נפגעים בממוצע בכל שנה ותשעה הרוגים בממוצע בתחום העירוני בלבד.

בישראל רשומים כיום כ-50 אלף בעלי רישיונות צעירים (עד גיל 24) לאופנועים וקטנועים, המהווים 8% מכלל בעלי הרישיונות לאופנועים וקטנועים. בשנת 2020 נהרגו 22 רוכבי אופנועים וקטנועים צעירים בתאונות דרכים, אשר היוו 32% מכלל הרוכבים שנהרגו באותה שנה, כלומר פי ארבעה יותר מחלקם בבעלי הרישיונות. 189 רוכבים צעירים (עד גיל 24) נהרגו בתאונות דרכים בעשור האחרון (2011-2020), המהווים 37% מכלל הרוכבים שנהרגו. כלומר, אחד מכל שלושה רוכבים הרוגים.

עו”ד יניב יעקב, מנכ”ל עמותת אור ירוק מציין כי: “בשנים האחרונות נרשמת עלייה קבועה ודרמטית ברוכבים ההרוגים. במקרים רבים מדובר בנערים שחלקם עוד לא סיימו את התיכון ומאחורי כל הרוג ישנה משפחה שחייה נהרסו. מדינת ישראל מפקירה את רוכבי האופנועים והקטנועים כאשר בשנים האחרונות קוצצו תקציבי בטיחות בדרכים. יותר ויותר בוחרים לעשות שימוש באופנועים וקטנועים בעיקר בתחום השליחויות כאשר ישנן חברות שדואגות לחיי הרוכבים ומחזקות את ערכי הבטיחות בקרב השליחים ומנגד  לצערי ישנן חברות שהשליחים שלהן נוסעים על כלים לא בטיחותיים, ללא הדרכה וללא אמצעי מיגון מתאימים. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים להכריז על  מצב חירום ולכן יש להוציא לפועל תכנית בטיחות למען רוכבי האופנועים והקטנועים כדי לעצור את מגמת העליה החדה ברוכבים ההרוגים”.

עוד במבזקים

פרסמו במגדלור ניוז ותגיעו לעשרות אלפי קוראים וגולשים מכל האזור מידי חודש

השאירו פרטים ונציג האתר יחזור אליכם עם הצעה שמתאימה לכל תקציב >>

דילוג לתוכן