Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

תושבי רחוב המזמור בכרכור מוחים נגד הכוונה להקים שדה אגרו-וולטרי: “יפגע באיכות החיים בשכונה”

תושבי רחוב המזמור בכרכור מוחים נגד הכוונה להקים שדה אגרו-וולטרי: “יפגע באיכות החיים בשכונה”

תכנית השדה האגרו-וולטאי השייכת לשטחי המועצה האזורית מנשה, הוגשה לועדה המחוזית לתכנון ובניה והיא צפויה להתמקם כ-60 מטר מהבתים הסמוכים בשכונת יובלים במושבה. הועדה המקומית הגישה הערות לתכנית וגם התושבים מקווים שהפגיעה הנופית תופחת

תושבים המתגוררים ברחוב המזמור בכרכור וברחובות סמוכים מודאגים מהכוונה לפתח את התוכניות להקמת שדה אגרו-וולטרי מול ההרחבה המתוכננת של כפר פינס ובצמוד לרחוב המזמור. לטענתם, לתוכנית יהיו השפעות משמעותיות על איכות החיים בשכונה.

“אנחנו בעד אנרגיה ירוקה. אין ויכוח. השאלה היא איך עושים את זה וחשוב מאוד להבין מה הולך לקום כאן”, הסבירה השבוע תושבת המושבה, פעילה במחאת התושבים, כשבמקביל נפתחה גם עצומה בנושא. “השדה המדובר הינו שדה גדול מאוד – 100 דונם. על השדה הזה אושרה הקמה של פאנלים בגובה של 6 מטרים. בין הפאנלים לבתים של המזמור תהיה רצועה צרה מאוד.

“בנוסף, ישנם מתקנים נוספים, מעבר לפאנלים, אשר לפי התוכנית ליזם מותר למקם היכן שירצה. ולא פחות חשוב, כל תשתית החשמל של השדה הזה הינה עילית ואינה מוטמנת. זאת, כולל חיבור לקווי מתח גבוהים! כל השדה יהיה מוקף בגדרות בגובה של 2 מ’ לפחות”.

לטענת התושבים המוחים, הפגיעה הנופית שהתוכנית יוצרת חמורה מאוד – כאשר מדובר בשדה ענק ובמתקנים גבוהים מאוד. לטענתם, כל צמחיה שתישתל כחיץ לא תוכל להסתיר מתקנים בגובה כזה, בוודאי לא לעוד הרבה הרבה שנים.

עוד חוששים התושבים ממפגעי סינוור וחום כאשר מידת חומרתם טרדם ידועה וסבורים שתשתית החשמל כפי שהיא מוצעת תיצור פגיעה נופית משמעותית.  “במועצה ערים ומודאגים מהמפגעים הללו. לכן, הוחלט על הגשת התנגדות עוד טרם פניית התושבים”, צוין. “עובדה זו צריכה לשמש לכולנו תמרור אזהרה ולהבהיר עד כמה בעייתית התוכנית.

“חשוב להבין: ברחבי הארץ מתנהלים ניסויים בהקמה של שדות המשלבים פאנלים סולאריים וחקלאות. הניסויים הללו טרם הושלמו והיעילות אינה ידועה. השדה הזה אינו מוקם כחלק מניסוי. אמנם על החברה להוכיח שניתן לגדל כאן חקלאות אבל כולנו יודעים שמרגע שדברים מוקמים ויש מתקנים בשטח, קשה מאוד להחזיר את הגלגל אחורה.

“השדות הללו הם איכות החיים שלנו. של כולנו. הם אזור פתוח שכולנו נהנים ממנו – בריצה, ברכיבה, בטיולים ומהנוף. לא עוד! גדרות ותשתיות חשמל יכסו את השטח, יכערו אותו וימנעו מעבר של אנשים ובעלי חיים. חשוב לדעת, ישנם ראשי מועצות שמתנגדים קטגורית לכל שדה שמתוכנן לקום בשטחם בגלל הפגיעה הנופית שהוא יוצר. אין סיבה שאנו נשלים עם תוכנית כזו בצמוד לשכונה היפה שלנו”, ציינו עוד התושבים המוחים.

ממועצת פרדס חנה-כרכור נמסר בתגובה: “תכנית השדה האגרו-וולטאי (351-0789537) השייכת לשטחי המוא”ז מנשה, הוגשה ישירות לועדה המחוזית לתכנון ובניה ולא אלינו. מדובר בתכנית לחממות לגידול צמחים כאשר הקירוי בפנלים פוטו וולטאים הינו באופן חלקי. תכנית זו ממצה למעשה את השימוש החקלאי המותר בקרקע הנידונה, בשילוב עם הפקת אנרגיה ממקורות מתחדשים וללא זיהום סביבתי.

“השדה האגרו-וולטאי ממוקם במרחק של כ-60 מ’ מהבתים הסמוכים ביותר בשכונת יובלים. בתוך כך, הועדה המקומית ניסחה מסמך התנגדות הכולל הערות לתכנית זו בדרישה לביצוע מספר תיקונים כמפורט להלן:
1. בחינת מקום חלופי לאור הנספח הסביבתי שצורף, לחילופין, הרחקת המתחם מגבול היישוב ושכונת יובלים למרחק שלא יפחת מ-100 מ’.
2. צירוף נספח עיצוב נופי מחייב, בו יפורטו האמצעים להסתרת המתחם כלפי חוץ, עם מרכיבים נופיים שמשקפים את השטח הפתוח הסובב.
3. חיבור המתחם לרשת החשמל הארצית בקו הולכה עילי מהפינה הצפון מזרחית שלו בלבד.
4. פרטי השענת הפנלים יהיו משולבים בבית גידול צמחי מלא.
5. דרשנו כי תנאי להוצאת ההיתר יהיה שהבקשה תכלול פירוט העיבודים החקלאים שישולבו בהקמת המתקן ויהוו נדבך מחייב נלווה”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן