Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

מגדלור ניוז

הסדר לחברת הנדל”ן “חנן מור” לאחר הקשיים הכלכליים – מה יעלה בגורל הפרוייקטים באור עקיבא וחריש?

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, חגי ברנר, אישר השבוע את הסדר החוב של חברת הבנייה למגורים חנן מור שנקלעה לקשיים תזרימיים קשים. הליך ההסדר החל בסוף נובמבר בבקשה שהגישה הקבוצה לעיכוב הליכים לאחר שהחובות שלה תפחו לכ-2.6 מיליארד שקל, כאשר מתוכם נסחרו חמש סדרות אג”ח, שלהן עמד החוב על מעל ל-600 מיליון שקל.

לפני חצי שנה פורסם כי בפרויקט אור ים א’ באור עקיבא “קיימת התחייבות בגין ליווי בנקאי מגוף פיננסי בהיקף של כ-29 מיליון שקל” שבעקבות עמדת בנק לאומי “מתקיימת עילה לפירעון מיידי של החוב”.

לאחר הסדר החוב, חנן מור החדשה תמשיך למסור את הדירות, כך שהדיירים לא ייפגעו. כחלק מההסדר הוצאו “הנכסים הרעילים” מהחברה ונמכרו.

מדובר בקשיים אליה נקלעה החברה תוך ציון כי “אין לחברה יתרות נזילות מספקות לביצוע התשלום לבנקים”. לפי דיווחים, לחברה יש כיום ארבעה פרויקטים בביצוע כשהגורם המממן שלהם הוא בנק דיסקונט. מדובר בבנייה של 194 יחידות דיור במודיעין, אור עקיבא וחריש.

יש לציין כי רוכשי הדירות באור עקיבא לא נחים על זרי הדפנה ולאחרונה התאגדו בנושא. “לאחר כחודשיים של שיחות עם עורכי דין ומפגשי זום, וניהול מו”מ נציגי הביניינים הגיעו למסקנה כי משרד פדר נתן את ההצעה הטובה ביותר וגם הכי הרשים אותנו- והוא יהיה בע”ה הייצוג שלנו בתביעה”, נמסר בעדכון לרוכשים בחודש האחרון..

עו”ד גיא סרוסי, אשר מייצג עשרות רוכשים מהחברה, מסר: “מברכים על אישור ההסדר, עליו עמלו מנהל ההסדר עו”ד אהוד גינדס ומנכ”ל החברה דודו זבידה. ההסדר מאפשר לחברה להמשיך במסירת הדירות לרוכשים, תוך שהיא מתייעלת ושומרת על התנהלות רזה”.

עדכון ראשון: 24 בנובמבר 2023 בשעה 11:30
דילוג לתוכן