Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

מועצת זכרון יעקב עתרה למחוזי: “לא נאפשר ל’פרויקט דורות’ לפגוע במושבה”

מועצת זכרון יעקב עתרה למחוזי: “לא נאפשר ל’פרויקט דורות’ לפגוע במושבה”

המועצה עתרה כנגד פרויקט הנדל"ן, אשר לגביו הוגשה תוכנית בינוי בניגוד לתכנית המתאר הכוללנית, ותוך התעלמות מהמרקם האורבני במושבה ● ראש המועצה זיו דשא: "הפרויקט יוביל לעומס בלתי נסבל על התשתיות הקיימות, ייצור עומסי תנועה קשים במושבה, ויהווה סנונית לתכניות המשך לפרויקט"

המאבק המשפטי כנגד פרויקט הנדל”ן דורות עולה מדרגה: המועצה המקומית זכרון יעקב הגישה עתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי בחיפה כנגד הוועדה המחוזית לתכנון ובניה חיפה;  העמותה למרכז לחינוך תורני זכרון יעקב; וכנגד בעלי תפקידים בעמותה.

במסגרת העתירה, דורשת המועצה מיו”ר הוועדה המחוזית, לעצור לאלתר את קידום פרויקט “דורות”, הכולל 275 יחידות דיור מתוכן 208 יח’ חדשות בזכרון יעקב, תוך בקשה לשינוי יעוד הקרקע משטח לצורכי ציבור וחינוך לשטח למגורים.

העמותה שכנגדה עותרת המועצה מנסה לקדם את הפרויקט הענק במרכז המושבה, חרף התנגדות עזה מצד המועצה המקומית. בעתירה נטען כי מבחינה משפטית, הוועדה המחוזית ובעלי תפקידים בה כלל לא אמורים לדון באופציה של הקמת מתחם מגורים ענק, בשטח המיועד לבניית מוסדות חינוך במושבה.

במקביל, פנתה המועצה המקומית לרשם העמותות בדרישה לפתוח בחקירה כנגד עמותת “המרכז לחינוך תורני זכרון יעקב”.

בפנייתה, טוענת המועצה כי העמותה חורגת באופן בוטה ממטרותיה וכי על רשם העמותות לבדוק לאלתר את “תקינות פעולות העמותה, לרבות קבלה של טובות הנאה אישיות לכאורה, שלא כדין בידי נושאי משרה בעמותה”, כך נכתב במכתב הפניה. בשני מהלכים אלה, העתירה לביהמ”ש המחוזי והפנייה לרשם העמותות, מיוצגת העירייה בידי משרד עורכי הדין שביט בר און גלאון צין ויתקון ושות’.

העצומה שפתחו תושבים כנגד הפרויקט. צילום: מהפייסבוק

בתוך כך, מבקשת המועצה מרשם העמותות לחקור לעומק את חוקיות פעולות העמותה בנוגע לתכנית הנדל”ן דורות וכן את הסמכות המשפטית של העמותה לקדם את הפרויקט: “מטרתה המקורית של העמותה היא ‘להקים, לנהל ולממן מוסדות חינוך תורניים לבנים ובנות על מנת לחנכם לתורה ולתעודה’.

מטרות העמותה אף הורחבו עם השנים, להקמת מוסדות חינוך ביניהם בתי ספר, גני ילדים ועוד. אולם, חרף העובדה שחוק העמותות מגביל את פעילות העמותה למטרות אלה”, כך מוסבר במכתב הפניה, “העמותה עושה דין לעצמה ופועלת לטובת עשיית רווחים מפעילות עסקית בתחום הנדל”ן – ללא כל זיקה למטרות חינוך, ועל מנת למכור נכסים ציבוריים למרבה במחיר”.

פרויקט דורות הנו תכנית נדל”ן, הכוללת 275 יחידות דיור למגורים (מתוכן 208 חדשות ו-67 יח’ בייעודים שונים)  המתיימרת להיבנות בשכונת יעקב, על פני שטח כ-19 דונם. בבסיס התוכנית עומדת דרישת העמותה למרכז לחינוך תורני זכרון יעקב לשנות ייעוד שטח שנועד להקמת “מוסד חינוכי” לצורכי “מגורים”.

לפי המועצה, שיעור הצפיפות שאליו יוביל פרויקט דורות, עומד על בין 14-24 יחידות דיור על 1 דונם, בעוד שבתכנית המתאר הכוללנית המונחת בפני הוועדה המחוזית הומלץ על צפיפות נמוכה פי-4. כלומר 8 יח’ לדונם (יצוין כי המועצה המקומית הגישה התנגדות רחבה כנגד תוכנית המתאר).

בשל כך, צפויה התוכנית, שאף אינה מציעה כלל שטחים פתוחים ציבוריים, להוביל לפגיעה קשה באיכות חיי התושבים במתחם בפרט ולכלל תושבי השכונה בכלל. כמו כן, לעומסים בלתי נסבלים על תשתיות החינוך, התחבורה והשירותים המוניציפאליים הקיימות במושבה.

זיו דשא (בתמונה), ראש המועצה המקומית זכרון יעקב מציין השבוע כי “המועצה בראשותי לא אישרה את הפרויקט ומתנגדת לקידומו במתכונתו הנוכחית. הפרויקט המדובר שיוביל לעומס בלתי נסבל על התשתיות הקיימות, ייצור עומסי תנועה קשים במושבה, ויהווה סנונית לתכניות המשך לפרויקט באזור זה. המועצה המקומית תמשיך לפעול בנחרצות נגד הפרויקט בכל האמצעים העומדים לרשותה”.

שני מהלכים משפטיים אלה מצטרפים לעתירה מנהלית שהגישה המועצה לאחרונה כנגד הוועדה המרחבית לתכנון ובניה – ישובי הברון; אלי אבוטבול – יו”ר הוועדה המרחבית והמל”ת. זאת באמצעות משרד עורכי הדין גורניצקי ושות’. בעתירה טוענת המועצה המקומית לניגוד עניינים חמור בו מצוי לכאורה, אלי אבוטבול, יו”ר הוועדה המרחבית לתכנון ובניה – ישובי הברון, בכל הנוגע למעורבותו האישית בסיוע לקידום פרויקט דורות.

מה אתם חושבים?

—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן