Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

מתחדשים ומטיילים: שביל ישראל נכנס לראשונה לזכרון יעקב [וידאו]

מתחדשים ומטיילים: שביל ישראל נכנס לראשונה לזכרון יעקב [וידאו]

לדברי איציק בן דב, רכז סימון שבילים בחברה להגנת הטבע, שתכנן ותיאם את התוואי החדש יחד עם המועצה המקומית זכרון יעקב ואנשי רמת הנדיב, מטיילי השביל יהנו ממעבר באתרי מורשת ותיירות במושבה, כמו גן ירון, יקב כרמל ההיסטורי, רחוב המייסדים (המדרחוב ההיסטורי) , בית הכנסת ההיסטורי "אוהל יעקב", מוזיאון העליה הראשונה , מוזיאון ניל"י - בית אהרונסון ובריכת בנימין

לאחר שצוות סימון שבילים של החברה להגנת הטבע סיים את סימונם של 2 מקטעים חדשים בשביל ישראל, מקטע 1 חרמון-בניאס ומקטע 2 בניאס-תל חי, הבוקר (חמישי, 21.9.23)  הושלם חידוש נוסף ולראשונה, שביל ישראל עובר דרך האזור ההיסטורי של המושבה זיכרון יעקב ופארק הטבע רמת הנדיב.

לדברי איציק בן דב, רכז סימון שבילים בחברה להגנת הטבע, שתכנן ותיאם את התוואי החדש יחד עם המועצה המקומית זכרון יעקב ואנשי רמת הנדיב, מטיילי השביל יהנו ממעבר באתרי מורשת ותיירות במושבה, כמו גן ירון, יקב כרמל ההיסטורי, רחוב המייסדים (המדרחוב ההיסטורי) , בית הכנסת ההיסטורי “אוהל יעקב”, מוזיאון העליה הראשונה , מוזיאון ניל”י – בית אהרונסון, בריכת בנימין, בית העלמין ההיסטורי, גן שם עולם  ועוד.

בנוסף, יעבור השביל בשולי הגן שמסביב לאחוזת הקבר של הברון רוטשילד ברמת הנדיב, ויתחבר אל התוואי הקיים. שינויי התוואי מופיעים באוגדן שביל ישראל החדש, שניתן לרכישה באתר החברה להגנת הטבע. “התוואי הישן עבר בשולי כביש צר ללא שוליים, בחצר מפעל בטון שמערבלי בטון עוברים דרכו, חצה את כביש (652) זכרון יעקב – בנימינה הסואן. שביל ישראל סומן לפני כ-30 שנה, כאשר נפח הטיילות והתנועה היו נמוכים, וכל העת מתבצעים בו שינויים ועדכונים. אנחנו משקיעים משאבים ומאמץ להרחיק שבילים בכלל ואת שביל ישראל בפרט, מסכנות למטיילים”, מוסיף בן דב.

שביט סער וקסלר, מנהלת הוועדה לשבילי ישראל בחברה להגנת הטבע: “אנחנו בעיצומה של עונת הטיולים בשביל והמטיילים עושים את דרכם צפונה ודרומה. מזג האוויר בשבועות הקרובים צפוי להיות מושלם להליכה במקטעי השביל בכל רחבי הארץ, ואני ממליצה לכולם לצאת לטבע, להנות מהנופים והייחודית של השבילים שלנו, וכמובן – לשמור על ניקיון ולקחת את הפסולת לפחי הזבל”.

צפו באזורי השביל ברחבי זכרון יעקב (צילום: ארז ארד, החברה להגנת הטבע) >> 

גלי כהן, מנהלת תחום קהל ושיווק ברמת הנדיב, מוסיפה כי הגנים, הסרט, מתחם הפיקניק ושאר שירותי המקום, פתוחים להנאת המטיילים ללא תשלום. “רמת הנדיב שמחה לשתף פעולה עם החברה להגנת הטבע בשינוי תוואי שביל ישראל, בכדי שהמטיילים ייהנו מכל מה שהמקום המיוחד הזה מעניק למבקריו. המטיילים יוכלו להיכנס, בשעות הפתיחה של האתר, לפארק הטבע ולגני זיכרון  המשתרעים על שטח של 70 דונם ובהם גנים שונים בניחוחות שונים: גן הריחות, גן הוורדים, גן המפלים ועוד. שבילי הגנים המפותלים עוברים בין דשאים מוריקים, עצים עבותים ומיוחדים, פרחים בשלל צבעים ומזרקות מים. בלב הגנים נמצאת רחבת הקבר בו קבורים הברון אדמונד דה רוטשילד, “הנדיב הידוע”, ורעייתו אדלאיד. אני ממליצה להיכנס גם למרכז המבקרים, שהיה המבנה הראשון בישראל שזכה בתו תקן לבניה ירוקה. רחבת הקבר סגורה בשבת וחג, אנא תכננו בהתאם”, היא אומרת.

זיו דשא, ראש מועצת זכרון יעקב: “שביל ישראל מחבר בין אנשים, נופים וההיסטוריה של הארץ שלנו. זכרון יעקב המושבה, היא ערש הציונות המתחדשת בארצה. בשנת 2022 ציינו 140 שנים להיווסדה. נופיה, אתריה ההיסטורים ואתרי הטבע, הנופים, הבתים המשוחזרים המדרחוב ההיסטורי, חצרות האיכרים שהפכו לפינות חמד, בתי הקפה המסעדות, הגלריות, הפאבים, וגם מלאכי השביל מחכים לכם, ובעיקר פנים מאירות של תושבי המושבה יקבלו את פני הצועדים והצועדות בשביל. הכנסתו והגדרת המסלול של שביל ישראל בזכרון יעקב  נעשתה בסיוע של סמי בן דהן מורה דרך ומומחה לשביל ישראל שיש לי את הזכות לטייל איתו. ברוכים הבאים לזכרון יעקב”.

שביל ישראל בזכרון יעקב. צילומים: גלי כהן וארז ארד, החברה להגנת הטבע

בתוך כך, בעקבות הרחבת היישוב נווה שלום, צוות סימון שבילים של החברה להגנת הטבע בשיתוף עם קק”ל, הסיט השבוע את שביל ישראל צפונה וכעת, הוא עובר במקביל לנחל נחשון ועין חילה. מעין חילה יעלה השביל לגבעת חתול ולתצפית על שער הגיא, שם ימצאו המטיילים את לוח המתכת עם מילות השיר של חיים חפר, “באב אל וואד”. משם, הוא מתחבר לתוואי הקיים.

שביל ישראל, שנחנך על ידי החברה להגנת הטבע, בשנת 1995, הוא שביל הליכה רגלי, לאורך מדינת ישראל. על סימון כ-1080 ק”מ של שביל ישראל ותחזוקתו, אחראי צוות סימון שבילים של החברה להגנת הטבע. השביל מסומן בשטח בצבעים לבן, כחול וכתום, והוא מחולק ל-56 מקטעים, שאפשר לטייל אותם ברצף כטרק ארוך או לבחור בכל פעם מקטע אחר. כיוון שהשביל מסומן בחלקו על שבילים קיימים המובילים לאתרי טבע מרכזיים בישראל, אפשר גם לטייל בו במסלולים קצרצרים. השביל מתחיל מהחרמון, עובר בגליל העליון, בגליל התחתון, בכרמל, לאורך החוף, בתל אביב, במרכז הארץ, בפאתי ירושלים, בנגב, בערבה והוא מסתיים בבית ספר שדה אילת של החברה להגנת הטבע. השביל עובר בהרים, יערות, ערים, כפרים, יישובים, נחלים, מעיינות, אתרים היסטוריים ותופעות טבע ייחודיות, שיחד מרכיבים את ההוויה הישראלית מבחינה גאוגרפית ותרבותית, והוא מסומן בשלושה צבעים, במדורג – לבן, כחול וכתום. על סימון השביל ותחזוקתו, אחראי צוות סימון שבילים של החברה להגנת הטבע.


 

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן