Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

במשקל 1400 גרם בלבד: תינוק בן שבועיים עבר ניתוח לפתיחת חסימת קיבה בחדרה

למרכז רפואי הלל יפה הגיעה יולדת בשבוע 31 להריונה בצירים מוקדמים. היא הובהלה לניתוח קיסרי חירום בעקבות האטה בדופק העובר. לאחר הלידה אושש החשד כי התינוק סובל מחסימה מוחלטת של  מוצא הקיבה. כעבור פחות משבועיים מאז שנולד ובמשקל 1400 גרם בלבד, הוכנס התינוק לניתוח על מנת לשחרר את החסימה - ועבר אותו בהצלחה

למרכז רפואי הלל יפה שבחדרה הגיעה יולדת בשבוע 31 להריונה עם צירים מוקדמים. בסקירת מערכות שעברה במהלך ההיריון, עקב ריבוי מי שפיר וקיבה מורחבת,  עלה חשד גבוה לחסימה במוצא הקיבה של העובר. עם זאת, העובר המשיך לגדול ולהתפתח ברחם. בעקבות האטה בדופק של העובר, הובהלה היולדת בדחיפות לניתוח קיסרי חירום והתינוק נולד במצב טוב ואושפז להמשך טיפול בפגיה.

בבדיקת אולטרסאונד של מערכת העיכול והדמיה עם חומר ניגוד אבחנו הרופאים כי לתינוק קיבה מנופחת ומורחבת וכי הוא סובל מחסימה מלאה בשוער הקיבה. ד”ר מדבדב, כירורג ילדים במרכז הרפואי הלל יפה, שבדק את התינוק, החליט להמתין עם הניתוח עד שיגיע למשקל של 1.5 ק”ג לפחות. לאחר שראה כי התינוק לא עולה במשקל תחת הזנה תוך ורידית, החליט ד”ר מדבדב לנתח את התינוק על אף גילו הצעיר ומשקלו הנמוך (1400 גרם).

// מימין לשמאל: דר פולדי, האם והתינוק הזעיר, זוהיר וד”ר מדבדב – בפגיית הלל יפה. צילום: דוברות המרכז הרפואי 

בניתוח שהתקיים יחד עם ד”ר סילביה פולדי, רופאה בכירה במחלקת ילודים ופגים, נראתה מחיצה עבה אשר חסמה את היציאה מהקיבה למעי. ד”ר מדבדב ביצע כריתה של המחיצה, הצליח לשחרר את החסימה ולשחזר שלמות אנטומית של האזור המנותח בהצלחה. כעבור חמישה ימים, החל התינוק לאכול לראשונה חלב אם ואף עלה במשקל.

ד”ר מדבדב מציין כי מדובר במום מולד נדיר מאוד: “שכיחות התופעה היא 1 ל- 100,000 לידות. חשוב להבין כי ברגע שתינוק נולד עם חסימה מלאה במערכת העיכול העליונה, ההזנה נעשית דרך הווריד בלבד. לא מתאפשר מעבר מזון ונוזלים למעי כך שאינו יכול לאכול כמו כל תינוק רגיל”. לדברי ד”ר פולדי, עקב החסימה הגבוהה והפגות, היה חשש שרוב מערכת העיכול לא התפתחה והבשילה כמצופה. לשמחתנו לאחר הניתוח, הפג אוכל, סופג היטב את חלב האם ועולה במשקל.

כעת התינוק מרגיש טוב ומאושפז להשגחה בפגייה של בית החולים.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן