Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

תושבת אור עקיבא נפלה קורבן להונאה ברשת; “חייבים למנוע את המקרה הבא” [וידאו]

תושבת אור עקיבא נפלה קורבן להונאה ברשת; “חייבים למנוע את המקרה הבא” [וידאו]

פעיל הציבור רון אלקובי שסייע לאותה תושבת להגיש תלונה בתחנת משטרת חדרה ציין בסרטון שהפיץ ברשתות החברתיות: "אל תעבירו אף פרט מזהה ברשת כל עוד אינכם בטוחים ב-1000% שמדובר בכתובת אמיתית"

תושבת אור עקיבא נפלה קורבן לעוקץ ברשת האינטרנט – והסתבכה: כך סיפר היום בצהריים, פעיל הציבור רון אלקובי, שסייע לאותה אישה לגשת לתחנת המשטרה בחדרה ולהגיש תלונה.

אלקובי פרסם סרטון ברשתות החברתיות הקורא בעיקר לאזרחים הוותיקים בעיר, שהתחום הטכנולוגי זר יותר להם, להיזהר מהונאות ברשת, ולוודא שהמקום שיצר איתכם קשר הוא מקום אמיתי, ולא למסור מידע לגופים או אנשים שאינכם בוטחים בהם.

“הפנייה הזו היא למענכם ולמען ביטחונכם”, ציין אלקובי. “היום, קיבלתי פנייה דחופה לסיוע ממשפחתה של תושבת העיר, ניצולת שואה מבוגרת מאוד, שנפלה בהונאת התחזות באינטרנט – ״פישינג״.אותה אישה, קיבלה בזמן האחרון פניות באינטרנט ממספר גורמים שהתחזו לדמויות ״לגיטימיות״ שביקשו ממנה את פרטיה האישיים והפיננסיים. לצערי הרב, האישה פעלה מתוך תמימות והעבירה לבקשת הנוכלים את הפרטים שביקשו.

“כשנודע לי הדבר, עצרתי הכל ופעלתי מיידית לנסות ולפתור את הבעיה, וניגשנו יחד לתחנת המשטרה להגיש תלונה ולמזער נזקים. כעת, הנושא בטיפול מול משטרת ישראל והבנק אליה משתייכת הגברת. בהזדמנות זו, אני קורא לכם שלא להעביר אף פרט מזהה ברשת כל עוד אינכם בטוחים ב-1000% שמדובר בכתובת אמיתית ! מצרף לכם סרטון שמתאר את האירוע ואשמח שתפיצו ותשתפו אותו לכמה שיותר חברים. בואו ונמנע יחד את האירוע המצער הבא”.

באתר משטרת ישראל קיים מידע רב על תופעת הפישינג, או הונאות והתחזויות אחרות המסבים נזק כלכלי רב לנפגעים. למשל, הונאת חנויות מקוונות היא תופעה פלילית במסגרתה חשודים מציעים למכירה מוצרים ברשת האינטרנט (בעיקר ברשתות החברתיות או באתרי מכירה של מוצרי יד שנייה) או לחילופין מקימים אתר למסחר מקוון, המתחזה לאתר לגיטימי או חיקוי של חברה מוכרת.  לאחר הרכישות באתר, יתברר לקורבן כי המוצר לא נשלח או שנשלח מוצר מזויף או פגום. לחילופין, החשודים עלולים לגנוב כספים מחשבון הקורבן בעורמה באמצעות המידע שסיפק להם בעת הרכישה באתר המתחזה.

הונאות דיוג (באנגלית Phishing) עושות שימוש בהנדסה חברתית ומתבצעות על ידי שליחה של מסרון (SMS), הודעת דואר אלקטרוני או באמצעות הרשתות החברתיות. לעיתים, חשודים ישתמשו בדיוג על מנת להשיג גישה בלתי מורשית למידע רגיש דוגמת פרטי חשבונות בנק, אשראי וסיסמאות. ההודעה הנשלחת אל המחשב או הטלפון של הקורבן עלולה להכיל קבצים או קישורים זדוניים שנועדו להדביק את הקורבן בנוזקות. במרבית הונאות הדיוג האתרים הזדוניים מתחזים לאתרים אמיתיים של בנקים, חברות אשראי או אמצעי תשלום מקוונים (דוגמת PayPal).

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן