Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

מגדלור ניוז

ראש עריית חדרה פוצץ דיון בוותמ”ל: “דיון מכור מראש שמקדם פגיעה בתושבי חדרה”

ראש עיריית חדרה בפועל, ניר בן חיים, פוצץ את ישיבת הוותמ”ל היום שדנה בתכנית המתאר חדרה בית אליעזר 3002, להקמת כ 7,000 יחידות דיור בעיר.

הדיון, אותו ביקשה השבוע העירייה לדחות, עסק בתוכנית המשתרעת על שטח של 1,580 דונם חקלאיים בשולי העיר, ומטרתה שינוי ייעודם מחקלאות לשכונת מגורים חדשה המונה 6,900 יחידות דיור ובנוסף כ-41,500 מ”ר מסחר ותעסוקה, בבניה רוויה בגובה 8-9 קומות מעל הקרקע.. התוכנית מתוכננת כאמור להיות בסמיכות לשכונת בית אליעזר הוותיקה המאופיינת בבניה צמודת קרקע וקיים חשש כי קידומה יפגע בערכי טבע וכרסום במסדרון אקולוגי.

ראש העיר חדרה ניר בן חיים

“עוד בטרם הסתיים הדיון בוועדה, בתוכנית שתקבע את גורלה של חדרה, תושביה והמרחב כולו, הפיצה רשות מקרקעי ישראל הודעה בדבר ההחלטה המקוממת לאשר להפקדה את התוכנית וכך נחשף כי כולנו רק שחקנים במשחק מכור מראש” אמר ראש העיר בצאתו מאולם הדיונים.

“כל הצוות המקצועי של עיריית חדרה יושב בדיון שחשבנו שהוא רציני, לאחר שלמדנו את כלל הטיעונים, השמענו בכובד ראש כל טיעון וטיעון וקיבלנו מענה מזלזל. אני בספק אם איש הקשיב לנו ואז התברר מדוע. קיבלנו היום דוגמה חיה ומצערת למשקל שיש לשיקולים זרים בקביעת עתידנו כאן ובאופן שבו ננהל את חיינו בעשורים הבאים.

“מה שקרה מעלה סימני שאלה בנוגע לאמינות הדיון וקידום התכנית ההרסנית. מדובר בתכנית שתפגע אנושות בעתידה של חדרה ובאיכות חייהם של תושביה. מצער ביותר כי בשעה שאנו נלחמים על עתידנו כאן וכולנו עוסקים בחיזוק והגברת החוסן

מנכ”לית עיריית חדרה זיוה הימברג | צילום: רפי משה

הלאומי, יש מי שבוחר לנצל מנגנונים כבדי משקל לשימושם האישי. העירייה מתנגדת בתוקף לקידום התכנית משום שהיא נוגדת את תכנית הפיתוח של העיר, פוגעת במימוש תכנית אחרות ובעיקר בתכניות התחדשות עירונית שכל המהות שלהן היא צדק חברתי. אמשיך להיאבק עד לסילוקה מהשולחן”, הוסיף ניר בן חיים.

מנכ”לית עיריית חדרה, זיוה הימברג, אמרה עוד בטרם הדיון : ״מדובר בתוכנית מהותית שיש בה לשנות ולהשפיע על עתידה ואופייה של העיר חדרה לעשורים הקרובים וקיים חשש כי קידומה יפגע בערכי טבע וכרסום במסדרון אקולוגי. התוכנית הזו פוגעת קשות בהתפתחותה של העיר, כולל פגיעה במימוש תכניות התחדשות עירונית. לא אאפשר את קידומה! העובדה כי נקבע דיון כה משמעותי בתקופה כל כך מורכבת, בצל בחירות לרשויות המקומיות ובטווח זמנים כה קצר, מעוררת סימני שאלה”.

עדכון ראשון: 30 בינואר 2024 בשעה 10:37
דילוג לתוכן