Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

מגדלור ניוז

שוב ביחד: לואיס הר שהיה חטוף בעזה שוחרר במבצע הירואי של צה”ל; בתו מתגוררת באור עקיבא (וידאו)

החטופים פרננדו מרמן ולואיס הר שנחטפו מקיבוץ ניר יצחק ב-7 באוקטובר חולצו הלילה (שני) לאחר 129 ימים בשבי חמאס – במבצע של צה”ל ברפיח. דובר צה”ל תא”ל דניאל הגרי ציין לפנות בוקר: “מבצע חילוץ מוצלח. מצבם טוב. הם בבדיקות רפואיות בשיבא תל השומר”. במהלך המבצע לוחם נפצע קל מאוד. הגרי הוסיף: “הם הוחזקו על ידי חמאס ברפיח. הם חולצו על ידי לוחמי ימ”מ, שב”כ, שייטת 13, מבצע שעליו עובדים כבר תקופה ממושכת ועד עכשיו לא היו תנאים לבצע אותו. במבצע הזה יש מורכבות מאוד גדולה להגעה אל היעד בלב רפיח. הכוחות הגיעו אליו בצורה חשאית וביצעו פעולה מורכבת על בניין בקומה השנייה שבו הוחזקו החטופים”.

לדבריו, הכוחות הסתערו למבנה בפריצה ‘חמה’ עם מטען, נכנסו למבנה תוך הפעלת אש לנקודות סמוכות על ידי כוחות בשטח ומהאוויר, ואז שלפו את שני החטופים. “בזמן החילוץ מחבלים ירו לעבר הלוחמים, תקפנו מטרות של חמאס מהאוויר ואפשרנו לכוח לצאת מהמבנה. לוחם אחד נפצע קל מאוד. כוחות משב”כ וימ”מ ניתקו מגע עם סיוע של שייטת 13 וחטיבה 7 של השריון, העבירו את החטופים למסוק – שלקח אותם לשיבא לעשות בדיקות רפואיות. עכשיו שני החטופים עם בני משפחותיהם”, אמר הגרי.

המבצע נוהל מחפ”ק השב”כ בת”א שבו ישבו ראש השב”כ, הרמטכ”ל, המפכ”ל ומפקד חיל האוויר. לקראת האירוע נערכו היערכויות והייתה המתנה שהתנאים יבשילו. לחפ”ק הגיעו גם ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון גלנט. “התקיפות של חיל האוויר מסביב לאזור אפשרו לצה”ל ניתוק מגע”, הסביר הגרי על הודעת צה”ל שנמסרה קודם לכן.

בשבועות האחרונים מתגוררת באור עקיבא בתו של לואיס הר, רינת הר שלג, בשכונת אור ים, לאחר שפונתה מיישובי הדרום בעקבות מלחמת “חרבות ברזל”. ביום חמישי (8.2) פרסמנו על יום הפיצה הבינלאומי שמצוין ברחבי העולם – וגם בישראל, ובו קראה הר שלג להשתתף במיזם הפיצה לכבוד אביה, לואיס. “אתם מוזמנים להכין/להזמין פיצה, לצלם ולעלות לרשת עם קישורית bring_luis_home@ באינסטגרם”, ציינה הר שלג ברשתות החברתיות.

לואיס הר מקיבוץ אורים, נחטף מקיבוץ ניר יצחק יחד עם בת הזוג שלו, קלרה מרמן, ששוחררה בהמשך. לואיס היה אופה מדי יום רביעי בקיבוץ אורים שבדרום פיצה בטאבון – פיצה שהפכה לשם דבר באזור ולהמלצות שעברו מפה לאוזן. הוא אב ל-4 ילדים וסב ל-10 נכדים.

 

הצגת פוסט זה באינסטגרם

 

‏‎פוסט ששותף על ידי @‏‎bring_luis_home‎‏‎‏

עדכון ראשון: 8.2.2024

דילוג לתוכן