Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

“מי ביוב הגיעו לנחל בשכונה”: תושבי שכונת אור ים באור עקיבא מתריעים, בעירייה מרגיעים

“מי ביוב הגיעו לנחל בשכונה”: תושבי שכונת אור ים באור עקיבא מתריעים, בעירייה מרגיעים

תושבים פנו למשרד להגנת הסביבה ולעירייה והתריעו כי מי ביוב נוקזו לנחל החדש בשכונה - דבר שהביא למפגע של חרקים, מעופפים וחרקים | בנוסף, מתריעים בשכונה על מטרד חרקים מזה תקופה ארוכה | העירייה: "מדובר במי גשמים עומדים ולא במי ביוב משוחות-ביוב" | המשרד להגנת הסביבה: "שלחנו צוות לבדיקת האתר"

האם מי ביוב הגיעו ל”נחל” שחולף בתוך שכונת אור ים באור עקיבא? בפנייה של תושבים שבוצעה למשרד להגנת הסביבה, מתריעים התושבים על מפגע תברואתי לכאורה במים – דבר שהוביל להופעתם של חרקים, יתושים וזבובים. מהמשרד נשלחה התייחסות לנושא (התגובה המלאה, בסוף הכתבה). 

“אנו תושבי שכונת אור ים, רוצים להתריע בזאת על מפגע תברואתי קשה שלא מטופל מזה כבר למעלה מחודש ימים, מי הביוב נוקזו “בטעות” לנחל החדש שהוקם בשכונת אור ים שחוצה את כל הבניין מדרום לצפון, וטרם הנושא טופל”, כתבו התושבים בפנייה.

הנחל בשכונת אור ים. צילום מסך מתוך סרטון שצילמו תושבים

“המפגע מביא איתו יתושים זבובים מעופפים וחרקים אשר מפיצים מחלות רבות. מיותר לציין שמתגוררת כאן קהילה שלמה. זו שכונה חדשה ובעיריית אור עקיבא טוענים שטרם קיבלו הנחיות והקצאות לטיפול. יש כאן מבוגרים קשישים תינוקות ילדים ואוכלוסייה שלמה שנפגעת ועוד תפגע מהדבר הזה באם לא יטופל. אנו דורשים טיפול מידי לעזרתך מי מלשכתך נודה”.

פנייה נוספת של התושבים עסקה באופן מפורש במטרד החרקים בשכונה, שלדבריהם מדובר במפגע שרק הולך ומתעצם. “בנוסף ליתושים יש פה מכת זבובונים בכל עונות השנה,
בכמות מטורפת שבחיים לא נתקלתי בה”, ציינה תושבת אור ים. “אי אפשר לפתוח חלונות. גם על זה צריך להתלונן. אנחנו מספר פעמים ביקשנו מהעירייה שיתנו פתרון לזה ולא ראינו שום פתרון לתופעה הנוראית הזאת”.

מעיריית אור עקיבא נמסר: “מנהל הנדסה בעיריית אור עקיבא ביצע בדיקה בשטח הנחל. על פי הממצאים, מדובר במי גשמים עומדים ולא במי ביוב משוחות-ביוב במרחב זה או מים ממקור אחר. מי גשמים אלה מחלחלים לאט אל תוך האדמה ועל כן נראים לעיתים מעל פני השטח. יש לציין כי כלל הניקוזים והבורות שנבדקו באזור הנחל – תקינים”.

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר: “האחריות לניטור ולטיפול במפגעים, לרבות במזיקים תברואיים, מוטלת על הרשות המקומית ועל תאגיד המים הרלוונטי. לאחר פניות אזרחים אל המשרד, נשלח צוות לבדיקת האתר. בהתאם לממצאים, המשרד הוציא דרישה לרשות המקומית לטפל במפגע, כפי שמתחייב על פי חוק. המשרד יעקוב אחר טיפול הרשות במפגע”.

// עדכון ראשון: 3.3.2024

 

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

עם החיבור לשדרות והעוטף: קובי אוז ותלמידי “גוונים” ממנשה הלהיבו את הקהל בגן שמואל (וידאו)

היכל התרבות מנשה היה מלא עד אפס מקום כשקובי אוז ישב בקהל – ובהמשך עלה לשיר עם תלמידי המגמה | המוזיקאי, עדי רון, מרכז המגמה, הזמין לבמה את בוגרי המגמה, חיילות וחיילים והודה להם על השירות הצבאי שלהם: “יש לנו עדיין חטופים בעזה והמופע הזה בשבילם”

קרא עוד »

מתנ”ס אור עקיבא יוצא לדרך עם הנהלה חדשה; איציק ניסימי יחליף את עו”ד שלום שבתאי

הוועד המנהל יורכב מהיו”ר, חבר מועצת העיר איציק נסימי, חברת מועצת העיר הילה לוי, עובדת העירייה לי אלבז ונציגי הציבור שבחרו חברי מועצת העיר, עינב חזן ואלעד מלכה. בנוסף אליהם, ייבחרו עוד נציגי ציבור וחברי החברה למתנ”סים באסיפת הוועד המנהל

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן