Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

שרת הפנים שקד לבנימינה-גבעת עדה: המועצה לא חייבת להצטרף לתאגיד מים

שרת הפנים שקד לבנימינה-גבעת עדה: המועצה לא חייבת להצטרף לתאגיד מים

המועצה הגישה ביחד עם רשויות מקומיות נוספות בשנת 2019 בג"צ כנגד שרי הממשלה וועדת הכלכלה של הכנסת בדרישה לקבוע תבחינים למתן פטור מחובת התאגדות | ראש המועצה, איתי וייסברג: "שמח שלאחר שנים המאבק על עצמאות משק המים והביוב של הרשויות הללו מגיע אט אט לסיומו המוצלח"

אירוע מכונן במועצה המקומית בנימינה גבעת עדה: לאחר שנים של דיונים וערעורים של המועצה על החובה להתאגד קיבל השבוע ראש המועצה, איתי ויסברג, אישור משרת הפנים, איילת שקד, לפטור את המועצה מהחובה להתאגד בתחום המים והביוב. האישור הועבר לחתימתם של שרי האנרגיה והאוצר על פי הנדרש בחוק כדי לקבל תוקף.

ראש המועצה, איתי ויסברג: ” משק המים וביוב של בנימינה וגבעת עדה מתנהל באחריות ומקצועיות על אף הקשיים שמשרדי הממשלה השונים הערימו עליו שנים רבות רק כי לא הועבר לתיאגוד. בעוד רוב הרשויות במדינה התאגדו לתאגידי מים וביוב נותרו כ 23 רשויות שטענו כי אין להכיל עליהן את החובה להתאגד שכן הן מנהלות משקי מים וביוב ראויים ואחראיים. בנימינה וגבעת עדה היא אחת מרשויות אלו. אני רוצה להודות לשרת הפנים הגברת איילת שקד ולמנכ”ל משרדה מר יאיר הירש על האמון שהעניקו לרשויות המקומיות בניהול משק המים והביוב שלהן.”

בין היתר כתבה השרה שקד: “מכלול הנתונים שהוצג על ידי הרשות וכמשתקף מהדו”חות הכספיים ניכר כי משק המים והביוב מנוהל על ידה ברמה סבירה …. לאור העובדה שהרשות המקומית מתנהלת באחריות תקציבית ובשיעורי פחת מים נמוכים, אני מוצאת לנכון לפטור את המועצה מחובת הפעלת משק המים והביוב באמצעות תאגיד מים וביוב”.

נזכיר כי המועצה הגישה ביחד עם רשויות מקומיות נוספות בשנת 2019 בג”צ כנגד שרי הממשלה וועדת הכלכלה של הכנסת בדרישה לקבוע תבחינים למתן פטור מחובת התאגדות ולקבל החלטה בבקשה שהגישה למתן פטור מהקמת תאגיד מים וביוב. בדיון שהתקיים ביום 31/3/2022 בג”צ הורה לשרי הממשלה לקבל החלטה בנושא בתוך שישה חודשים וכאמור בתאריך 22/9/2022 הודיעה שרת הפנים כי היא מאשרת מתן פטור מחובת ההתאגדות למועצה.

ראש המועצה, איתי ויסברג: “כשסירבו רשויות המדינה להמשיך ולהעניק פטור זמני מתיאגוד התארגנה קבוצה של חמש רשויות ולקחה את הדיון לבג”צ. זה קבע שעל המדינה להשיב לרשויות אלו על בקשתן שלא להתאגד וקצב לה שישה חודשים למתן תשובה. התוצאה היא מכתבה של שרת הפנים איילת שקד שיועבר כעת להסכמתם של שר האוצר אביגדור ליברמן, שרת התשתיות קרין אלהרר ויובא גם לאישור וועדת הכלכלה של הכנסת. אני שמח שלאחר שנים המאבק על עצמאות משק המים והביוב של הרשויות הללו מגיע אט אט לסיומו המוצלח. אני רוצה להודות לשרת האנרגיה קרין אלהרר על תבונתה הרבה בניתוח שוק המים והביוב ופעולתה הנחרצת להשאיר משקי מים וביוב יעילים בידי מפעיליהם, הרשויות המקומיות, לטובת התושבים, בדיוק כפי שהצהירה בישיבות העבודה. ולתושבי המושבות בנימינה וגבעת עדה אני רוצה לבשר כי משק המים והביוב ישאר שלכם בזכות האחריות ומקצועיות בה נוהל.”

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן