Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

“בעידן בו התערער האמון, במעון ‘מעלות’ אור עקיבא אנחנו שמות דגש על הקשר האישי בין הצוות, הילדים וההורים”

“בעידן בו התערער האמון, במעון ‘מעלות’ אור עקיבא אנחנו שמות דגש על הקשר האישי בין הצוות, הילדים וההורים”

מעון מעלות באור עקיבא פותח שעריו לשנה שנייה של חום, אהבה, חינוך ולמידה. שוחחנו עם סמדרי מסיקה, מנהלת המקום שסיפקה לנו הצצה לנעשה ביום יום של המעון

“כאן זה בית, כאן זה לב” גורס השיר המפורסם ובמעון “מעלות” באור עקיבא מיישמים זאת הלכה למעשה. “לפני הכל רשת מעלות זה בית, אהבה ומשפחה” אומרת סמדרי מסיקה, מנהלת המעון. “בעידן שבו התערער האמון בין הורים לגננות”, היא מסבירה, “חשוב לי לטפח את הקשר האישי והחיבור בין הילדים וההורים לצוות, שיהיה אמון הדדי בין הצדדים גם מעבר לשעות פעילות הגן. אנחנו מתייחסים באחריות רבה לבחירה של ההורים להפקיד בידינו את ילדיהם, הדבר החשוב והיקר להם מכל, ורואים בכך זכות גדולה. האושר שלהם הוא השליחות שלנו”.

במעון מעלות באור עקיבא מופעלות כיתת תינוקות, וכיתה משולבת של פעוטות ובוגרים בגילי 1.4 עד 3. לכל כיתה חצר נפרדת גדולה ומרווחת. החלוקה לכיתות מתבצעת בהתאם לגיל הילד ובהתאם לתפוסה המאושרת על ידי משרד העבודה והרווחה.

“דואגים שיהיה חיבור מעבר ללהשאיר את הילדים וללכת” | המנהלת סמדרי מסיקה

“אנחנו דואגים שיהיה חיבור שהוא הרבה מעבר ללהשאיר את הילדים וללכת”, מוסיפה סמדרי. “זה אומר הווי משותף, מסיבות חגים בשיתוף ההורים, ערבי אימהות, סדנאות ייחודיות ועוד. בעיניי הורה צריך להיות רגוע כשהוא מביא את הילד – וזה מה שאנחנו מספקים. אוזן קשבת ורוגע להורים”.

אל המעון הצטרפה סמדרי כשבאמתחתה 20 שנות חינוך לפעוטות. “ניהלתי בעבר גנים פרטיים ומשפחתון”, היא נזכרת, “לפני שנה הצטרפתי לרשת מעלות וכבר מהרגע הראשון הרגשתי שנכנסתי למשפחה חמה. מדובר ברשת חזקה ויציבה, הצוות מורכב מנשות חינוך וותיקות, מסורות ומקצועיות שעוברות הכשרות מדי חודש. בסופו של דבר המטרה שלנו היא לתת לילדים ולהורים ביטחון. אנחנו לא ‘בייביסיטר’, אנחנו אמא שנייה לילדים ואנחנו עושות זאת בצורה הטובה, המקצועית והלבבית ביותר”.

יוצרים חוויות

רשת מעלות מפעלי חינוך וחברה, היא רשת גנים ומעונות יום המפעילה מתחמי חינוך רבים בפריסה ארצית.

סמדרי מציינת כי “כל ילדי המעון נהנים מחדר ג’ימבורי מפואר, הפעלות וחוגים”, בהם חוג ריתמוסיקה, תיאטרון סיפור, חוג חיות וכן חוג “השף הצעיר” אותו היא יזמה ופיתחה בעצמה. “אני מעבירה את החוג לילדים ויחד אנחנו נהנים מעשייה של בישול ואפייה, בנוסף הם מקבלים הביתה את חוברת המתכונים ויכולים להמשיך בפעילות גם בבית עם ההורים” היא מסבירה ומדגישה שכל התכנים עוברים דרכה בליווי והדרכה של רכזת חינוכית פדגוגית”. בנוסף, במעון ישנן ארוחות בשריות 4 פעמים בשבוע תפריט מגוון שנערך על ידי תזונאית לגיל הרך.

צוות שהוא משפחה | מעון מעלות אור עקיבא

ומה חושבים ההורים?  אם לשני ילדים במעון, משתפת: “הילדים נכנסים בשמחה ובחיוך בבוקר למעון, סמדרי מסיקה, מנהלת המעון דואגת להעברת חומר לימודי המתאים לרמת הילד באופן קבוע, הילדים חוזרים עם יצירות עשירות ומגוונות. בכל יום שישי מעבירה את סדנת השף הצעיר ומוציאה את הילדים עם מטעמים מעשה ידיהם”. האם מוסיפה ואומרת כי היא משאירה את הילדים מדי בוקר בגן בביטחון ובלב שקט “אני רגועה שהילדים בידיים טובות של הטפלות ותחת פיקוחה התמידי של סמדרי. זכינו”.

“חיפשתי את המקום הטוב ביותר בעבור הקטנה שלי”, מוסיפה הודיה אם לילדה במעון “בתור אמא דאגנית, שגידלה ילדים עד גיל שלוש רק בבית. חיפשתי מקום שיחבק ויתמוך, יעניק חום ואהבה, יעניק תחושה של בית, ושאוכל להרגיש בטוחה ולסמוך על הצוות. היעד היה נראה לי רחוק, אבל בנס מצאתי את סמדרי ואת מעון מעלות. כל נקודה אותה מניתי התממשה מול עיניי”.

“הצוות מצוין! חם, מכיל ואוהב” מתארת גם אדל, אם נוספת לילד במעון. “זה כבר ילד שני במעון, שרץ כל בוקר לגן בהתרגשות. המון תודה לסמדר מנהלת המעון, לגננות ולסייעות על ראש שקט ועל העבודה המדהימה בחינוך ילדיי”.

גני הילדים ברשת פועלים בפיקוח משרד החינוך והרשות המקומית ומעונות היום בפיקוח וסבסוד של משרד העבודה והרווחה והשירותים החברתיים. כל סניפי מעלות נמצאים תחת פיקוח והדרכה פדגוגיים על ידי צוות מקצועי ומיומן. תפיסתה החינוכית של מעלות ביצירת מערכת חינוך איכותית ובטוחה, בדגש על למידה חווייתית ופיתוח יכולות רגשיות וחברתיות. “אנחנו מאמינים בעבודת צוות ובנית קשר המבוסס על אמון, שקיפות, אכפתיות והקשבה – והכל מתוך אהבה גדולה!”, מסכמת סמדרי.

מעון מעלות אור עקיבא
רחוב אבן גבירול 1 אור עקיבא
א’ עד ה’ משעה 7:00 עד 16:00.
יום שישי משעה 7:00 עד 13:00
טלפון: 058-7806068
וגם באתר: www.mlt.co.il

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן