מתחזה משך 45,000 ש"ח מחשבונות של תושבי קיסריה

הוא הגיע לסניפי בנק הפועלים ברחבי הארץ, הציג עצמו כתושב קיסריה, ומשך מהבנקאית סכומי כסף שהצטברו לכדי 45,000 ש"ח: כך על פי החשד, פעל מתחזה בשבועות האחרונים ברחבי הארץ.

הסיפור נחשף לראשונה ב"חדשות קיסריה". עו"ד שרית תורן תאלר סיפרה כי בתחילת חודש יולי התקשר אליה בנה מחו"ל וסיפר כי אין באפשרותו למשוך כספים מכרטיס האשראי שברשותו. כאשר ביררה מול סניף הבנק מדוע אין אפשרות למשוך כספים מהכרטיס, נאמר לה כי מהחשבון נמשכו כבר 5,000 ש"ח שהם גובה המסגרת בסניף הבנק בנהריה.

לאחר שהגיעה אל הסניף, הבינה עו"ד כי זו לא חתימת בנה וכי הכסף נמשך על ידי אדם אחר – "בחור גבוה עם זקן", כך על פי הבנקאית – שהתחזה לבנה. בדרך זו נמשכו סכומים נוספים מתושבי קיסריה אחרים. 20,000 ש"ח נמשכו מהאחד וסכום דומה מהשני, כאשר המתחזה מציג עצמו כתושב קיסריה.

בבנק הפועלים התייחסו למקרה וציינו כי "בנק הפועלים פועל בשיתוף פעולה עם משטרת ישראל ומסייע לה במאמצים ללכידת המתחזה. בכל מקרה בו התברר, כי המשיכה בחשבון הלקוח בוצעה על ידי מתחזה, הבנק מזכה את הלקוח כנדרש".

בתוך כך, בימים האחרונים הותר לפירסום כי חוקרי ההונאה של משטרת ישראל במחוז הדרומי חשפו את שיטת שכפול כרטיסי האשראי באמצעותה על פי החשד שני צעירים תושבי אשדוד גנבו כ- 250,000 ש״ח מכספומטים ברחבי הארץ. היום יוגש כנגדם כתב אישום.

בתום חקירה סמויה, שהחלה במרץ השנה, עצרו חוקרי ההונאה בתחילת החודש שני בחורים, תושבי אשדוד, בחשד ששכפלו כרטיסי אשראי, בעת משיכת הכסף על ידי בעל הכרטיס ומשכו כ -250,000 ש״ח בסך הכל. תחילתה של החקירה עם קבלת תלונה ביחידת ההונאה אודות חשד למשיכת כספים מכספומט שלא על ידי בעל הכרטיס. פעולות חקירה העלו כי מדובר ככל הנראה בדפוס החוזר על עצמו וליחידה הועברו תיקי חקירה מכל הארץ.

מהחקירה עלה כי בכספומטים הותקן צ׳יפ שהעתיק את נתוני הכרטיס ומצלמה הותקנה באיזור נסתר של לוח המקשים ולאחר מסחר שעות החשודים היו מגיעים, פורקים את הנתונים, צורבים אותם על גבי כרטיסים ריקים ומושכים באמצעותם כספים.

מצלמות האבטחה שתיעדו את עוקץ האשראי בדרום

בתאריך 1.7.19 נעצרו שני חשודים, בחורים בשנות ה-20 לחייהם, ובמהלך חיפוש בביתו של אחד מהם נחשפה מעבדה לזיוף כרטיסי חיוב, עשרות כרטיסי אשראי מזוייפים, מוכנים לשימוש ועשרות אלפי שקלים במזומן. כתב אישום הוגש נגד השניים.

מהמשטרה נמסר כי "משטרת ישראל תפעל בכל הכלים העומדים לרשותה כנגד מי שמעורב במקרי הונאה, של אזרחים נורמטיביים ותביא למיצוי הדין עימם, לצד זאת ציינו במשטרה- אנו ממליצים בעת משיכת כסף מהכספומט להקפיד להסתיר את הקוד הסודי. במידה ועולה חשד כלשהו, יש לדווח מיידית למשטרה".

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן