Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

טרגדיה ואבל כבד באור עקיבא: יזם הנדל”ן ניסים אסייג, בן העיר, נורה באזור המרכז ומת מפצעיו (וידאו)

טרגדיה ואבל כבד באור עקיבא: יזם הנדל”ן ניסים אסייג, בן העיר, נורה באזור המרכז ומת מפצעיו (וידאו)

אסייג, אל"מ במיל. שימש כבעלים ומנכ"ל חברת ההתחדשות העירונית NSA שעמדה מאחורי תכנית "פינוי-בינוי" בשכונת שז"ר באור עקיבא | "מלבד ההנאה הגדולה שבבישול, אני משווה בין עבודה של פינוי־בינוי והתחדשות עירונית למטבח: זה מורכב, אבל עם מתכון נכון, סבלנות ואהבה - יוצאים תבשילים מנצחים", אמר בראיון לפני כשנתיים

אבל באור עקיבא: ניסים אסייג, בן העיר, נהרג היום בראשון לציון לאחר שנורה. אסייג, אל”מ במיל. שימש כבעלים ומנכ”ל חברת ההתחדשות העירונית NSA שיזמה תכניות פינוי-בינוי ברחבי הארץ, אחת מהן באור עקיבא, עיר הולדתו.

הבוקר (חמישי) בשעה 09:17 התקבל דיווח במוקד 101 של מד”א במרחב איילון, על גבר שנפצע באירוע אלימות בדרך המכבים בראשון לציון. חובשים ופראמדיקים של מד”א העניקו טיפול רפואי ופינו למרכז הרפואי שמיר-אסף הרופא, גבר כבן 60 במצב קשה, עם פציעות חודרות. פראמדיק מד”א עודד שינקמן סיפר: “כשהגענו למקום ראינו את הפצוע יושב בתוך רכב כשהוא סובל מפציעות חודרות בגופו. הוצאנו אותו והעלנו אותו לניידת טיפול נמרץ, הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל חבישות ומתן תרופות ופינינו לבית החולים כשמצבו קשה”.

תיעוד מהירי בקבלן המוכר בראשון לציון (צילום: סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

זירת הרצח בו נורה אסייג | צילום מצלמת אבטחה
ניסים אסייג בראיון באולפן השקוף בעיר הנדל”ן באילת, 2019 (צילום: מתוך עמוד היוטיוב של “מרכז הבניה הישראלי”) >>

בהמשך הבוקר, התברר כי מי שנורה הוא אסייג. הוא גדל באור עקיבא, בן למשפחה של תשע נפשות. בראיון ל-YNET סיפר אסייג לפני כ-3 שנים: “גדלנו בדירה קטנה בת 3 חדרים. אמי, רוחל’ה אסייג, הייתה השפית של הברון רוטשילד עד לפני כ־13 שנים, אז חלתה במחלה קשה, ממנה, לשמחתי, החלימה. כילדים, בכל יום שישי אכלנו קציצות דגים ברוטב עם לחמנייה, ואני ממשיך במסורת הזו בביתי. מלבד ההנאה הגדולה שבבישול, אני משווה בין עבודה של פינוי־בינוי והתחדשות עירונית למטבח: זה מורכב, אבל עם מתכון נכון, סבלנות ואהבה – יוצאים תבשילים מנצחים”.

כשהיה בן 13, נשלח אסייג על־ידי הוריו לפנימיית אורט נתניה ובשנת 1981 התגייס. בתקופת מלחמת שלום הגליל שימש סמל טכני פלוגתי בחטיבת טנקים. לאחר המלחמה החל בקריירה הצבאית שלו, אותה סיים ב־2008 כאלוף משנה. בתפקידו האחרון שימש סגן מפקד חיל החימוש, ורמ”ח אומ”ן (ארגון ומשאבי אנוש) בחיל.

// אסייג ז”ל. צילום מסך: מהיוטיוב

אחד הזכרונות הקשים, שקשורים בעברו הצבאי, הוא “אסון הספארי”, שאירע במרץ 1985, האירוע בו התפוצצה מכונית תופת בסמוך לשיירה של ארבע משאיות ספארי, שנסעה לכיוון דרום לבנון. באסון נהרגו 12 חיילי צה”ל ו־14 נוספים נפצעו. “הייתי מפקד שיירת הרכבים”, סיפר בכאב בראיון. “ישבתי ברכב המוביל. חצינו את גדר המערכת, ואז הגיח מולנו טנדר מקומי בצבע אדום. עצרנו אותו והוריתי לנהג לרדת לשולי הכביש. הטנדר סטה מעט לשולי הכביש, המתין למשאית הספארי שתתקרב והתפוצץ לצידיה. הייתי היחיד, שלא נפגע באסון. במבט לאחור זה היה סוג של נס. אגב, אמי תמיד מספרת, שהלידה שלי הייתה קשה מאוד, לכן קראו לי ניסים”.

בשנים האחרונות השתתף אסייג במספר אירועים הקשורים בפרויקט באור עקיבא. אסייג, אשר הגה ויזם את הפרויקט מתחילתו, אמר באירוע של הדלקת נרות חנוכה בשנים האחרונות: “אני מודה לכל בעלי הדירות על שיתוף פעולה המדהים שיש בינינו שבא לידי ביטוי בהיקף החתמת כ-250 חוזים במספר חודשים מצומצם. חג שמח לכולם”.

פרויקט ההתחדשות העירונית בשכונת שז”ר, הממוקמת במערב אור עקיבא, במרחק של כ- 1.6 ק”מ בלבד מחוף הים, כולל הריסת הבניינים המיושנים (18 בניינים טוריים ברובם בני 3-4 קומות)  והתשתיות הרעועות של שכונת שז”ר, הפרוסים על שטח של כ-118 דונם. במסגרת הפרויקט, יפונו 355 דירות בשכונת שז”ר ובמקומן תוקם שכונת מגורים חדשה, מודרנית ומטופחת אשר תמנה 12 מגדלי מגורים בני 25 קומות כ”א ותכלול כ-1,750 דירות בסה”כ.

אסייג הותיר אחריו אישה, שלושה ילדים ומספר נכדים.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן