הבית בשכונת גני אור הוצף – חברת הביטוח תובעת את עיריית אור עקיבא

המבוטחים דיווחו על אירוע ביטוח בו הוצף המפלס התחתון בביתם, כתוצאה מההצפה נגרמו למבוטחים נזקים * בתביעה נטען כי התובעת פנתה לעיריית אור עקיבא במכתבי דרישה, אף לא נענתה למכתבים אלו ולא שולמו לה דרישות השיבוב * העירייה: "המבוטחים עצמם אחראיים לקרות הנזק"

תביעה כנגד עיריית אור עקיבא על סך כעשרת אלפים שקלים נידונה בימים אלה בבית המשפט. במרכזה של התביעה מקרה ביטוחי שארע לפני כחצי שנה, במסגרתו נטען לכשל מערכת הניקוז העירונית גרם להצפה ולנזקים בבית ברחוב ניל"י בעיר, ואשר מבוטח על ידי התובעת, כלל חברה לביטוח בע"מ.

על פי כתב התביעה, ביום 21.12.2021 המבוטחים דיווחו על אירוע ביטוח בו הוצף המפלס התחתון בביתם, כתוצאה מההצפה נגרמו למבוטחים נזקים, אשר בעטיים שילמה החברה פיצויים. התובעת מינתה שמאי לבדיקת האירוע, אשר קבע כי הצפת המים הנה תוצאה מכשל במערכת הניקוז של העירייה ובאחריותה הבלעדית. כשל זה גרם לעליית המים בבריכת הביוב שבחצר הבית, אשר חדרו מתחת לשער הכניסה לחצר וגלשו במורד החנייה לכיוון המפלס התחתון של הבית.

בתביעה נטען כי התובעת פנתה לעיריית אור עקיבא במכתבי דרישה, אף לא נענתה למכתבים אלו ולא שולמו לה דרישות השיבוב. על פי הערכת שמאי מוסמך, הוערכו הנזקים בסך של 8,500 שקלים וחברת הביטוח נשאה בנוסף גם בתשלומי הוצאות בסך 994 שקלים נוספים. כמו כן, נטען כי החברה וכן המבוטחים אינם יודעים ולא היתה להם אפשרות לדעת את הנזק שנגרם כתוצאה מהכשל במערכת הניקוז, וכן אירוע הביטוח המתואר נגרם כתוצאה ממעשיה הרשלניים  והבלתי זהירים של העירייה.

לטענת התביעה: "הנתבע נהג ברשלנות ו/או בקלות דעת ו/או בחוסר זהירות ו/או הנתבע נהג בחוזר זהירות ו/או בחוסר ערנות ו/או בחוסר תשומת לב ו/או הנתבע לא נהג כפי שאדם סביר וזהיר היה נוהג בנסיבות המקרה".
לפיכך, דורשת החברה כי העירייה תשפה אותה בגין כל הסכומים המגיעים לה, בסך 9,494 שקלים בצירוף הפרשי הצמדה וריבית כחוק, ממועד הגשת התביעה ועד לתשלום המלא בפועל וכן הוצאות הדיון המשפטי ושכר טרחת עו"ד ומע"מ כחוק.

בכתב ההגנה שהגישה עיריית אור עקיבא באמצעות עורכי דינה אריאל ארונוביץ' ומישל סגאוקר, היא טענה כי לא היה כשל במערכת הניקוז העירונית ככל שביתם של המבוטחים הוצף עקב מי נגד בחצר. בנוסף טענה העירייה כי "לא הוצגו בפני הנתבעת תכניות העדות של מערכות הביוב והניקוז הביתיות של הבית כדי לבחון מהו פתרון הניקוז שניתן במסגרתן, אם ניתן, לניקוז החצר ולמניעת הצפת המפלס התחתון של הבית…ככל הידוע לעירייה, אין פתרון ניקוז בחצר, ומכאן שהמבוטחים אחראיים בעצמם לקרות הנזק..".

בכתב ההגנה הוסיפה העירייה נקודות ופירוט על הטענות, וטענה בין היתר כי "הבית בנוי בפינת שני רחובות עם קולטנים תקינים לניקוז, ומכיוון שמדובר במפלס נמוך מהרחוב, על אחת כזה שהוסב למגורים, חובה היה לתכנן ולבצע מערכת ניקוז מי נגר…על מנת למנוע הצפות".
בשל כך ונוספים, מבקשת העירייה מבית המשפט לדחות את התביעה ולחייב את התובעת בהוצאות משפט.
הדיון התיק נקבע ל-20.7 בבית המשפט השלום בחיפה.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן