במסגרת חיזוק הקשר עם התושבים, וכחלק מהתוכנית האסטרטגית ליציאה ממשבר הקורונה, משיקה עיריית חדרה שירות חדש שנועד לשתף את הציבור בתהליכי קבלת ההחלטות העירוניים.
מדובר בשירות מקוון המהווה זירת התייעצות בתחומים שונים, שבהם מוזמן הציבור להביע את דעותיו ועצותיו ובכך לקחת חלק בתהליך.
בכל תחום מהתחומים המוצגים נשאלת דעתו של הציבור, וכל אחד מוזמן לשתף את הקהילה בידע שלו, לסייע לצוותים העירוניים לייצר תובנות שיובילו לפתרון שיהווה מענה לשביעות רצון הציבור. כל תושב יכול לעיין בהצעות שניתנו על-ידי אחרים, ואף להתעדכן בהתקדמות התהליך ומהי תרומתו האישית.
לדברי ראש העירייה צביקה גנדלמן, חשוב לעירייה לשמוע את תושבי העיר, והם מוזמנים להיכנס לזירת ההתייעצות ולקחת חלק בתהליכי קבלת ההחלטות, שכל אחת מהן נועדה לקדם את טובת התושבים ואת איכות החיים בעיר”.
התוכנית האסטרטגית ליציאה ממשבר הקורונה, שגיבשה העירייה, מהווה מסגרת להיערכות והתמודדות עם תרחישים בעלי פוטנציאל לשיבוש משמעותי של החיים העירוניים, ומתן מענים בראייה מתכללת ומתואמת. בהתאם לתוכנית הוקמו צוותי עבודה ייעודיים מקצועיים ורב-מגזריים לגיבוש דרכי טיפול מקצועיים בתחומים שונים שנפגעו מהמשבר. כחלק מחיזוק הקשר עם התושבים, נפתחה זירת ההתייעצויות המקוונת, אשר בשלב הראשון מזמינה את הציבור לקחת חלק בגיבוש דרכי הטיפול שיסייעו ליציאה מהמשבר.