Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

“כולנו עם אחד”: הפעילות המרגשת של חמ”ל המלחמה בלב חדרה

“כולנו עם אחד”: הפעילות המרגשת של חמ”ל המלחמה בלב חדרה

חן ודימה יעקובוב החליטו שבמקום לבכות מול הטלוויזיה הם מתגייסים בכל הכוח למען החיילים והמפונים במלחמת 'חרבות ברזל' | הודעת וואטסאפ אחת של בדיקת היענות הוציאה לדרך פרויקט מרגש, במסגרתו מגיעות בכל יום שישי כ-2,000 מנות אוכל מהחרמון ועד העוטף | בראיון משותף הם מספרים על התגובות של החיילים, הוויכוחים המחויכים בין הנהגים מי ייסע רחוק יותר ועל ערב ההוקרה שארגנו למתנדבים, בו הם חששו שסוגרים את הבסטה

אחת היוזמות המרגשות באזור במהלך מלחמת ‘חרבות ברזל’ היא זו של חן ודימה יעקובוב מחדרה, שהקימו בביתם ברחוב ז’בוטינסקי במרכז העיר חמ”ל רחב היקף שזכה לשם הקליט: ‘כולנו עם אחד’. מתחילת המלחמה הם מפעילים מאות מתנדבים לבישול וחלוקת מזון בימי שישי לאלפי חיילים ומפונים מצפון ועד דרום.

“החמ”ל נפתח יום לאחר תחילת המלחמה, ב-8 באוקטובר. אני ודימה ישבנו מול הטלוויזיה וראינו את הזוועות”, מספרת חן בראיון לאתר ‘מגדלור ניוז’. “אמרתי לו שאם נמשיך לשבת ככה רק נבכה, ושלחנו הודעת וואטסאפ לראות אם יש היענות לתורמים ומתנדבים ולבירור הצרכים שעלו מהשטח”.

ומה קרה?
“תוך שעה היו לנו כבר 5 קבוצות – הודעות כלליות, נהגים משנעי אוכל ברחבי הארץ, נהגים בתוך חדרה, אורזים ומבשלים. חוץ מזה פתחנו ביט ופייבוקס לתרומות. בקבוצה של ההודעות הכלליות יש מעל 300 מתנדבים, ובפועל יש לנו סיוע מקיף משאר הקבוצות של יותר מ-200 איש. אגב, זה כבר חצה מזמן את גבולות חדרה, ומסייעים לנו גם מעמק חפר, פתח תקוה ואפילו מטבריה”.

מה כוללת הפעילות שלכם?
“התחלנו כמו כולם עם מזון יבש ומוצרי טואלטיקה. החמ”ל פעל בכל יום כמעט כל היום, והסיוע היה הן לחיילים והן לתושבי עוטף שפונו מבתיהם. בהמשך החלו להגיע בקשות אישיות מהרס”פים בשטח, שקיבלו מאיתנו ביגוד חם, מזרונים ושקי שינה. המפונים שהגיעו לחדרה והסביבה קיבלו בין השאר שמיכות, בגדים, משחקים וכמובן אוכל”.

השלב הבא בתפקוד החמ”ל החל עם הגעת בקשות לאוכל חם לחיילים בסופי שבוע. “בשבוע הראשון למלחמה הוצאנו 300 מנות, בשני גדלנו ל-700 וכעת מדי שישי יוצאות כ-2,000 מנות”, מוסיף דימה בגאווה. “חשוב להגיד שלא פרסמנו או פנינו לחיילים, וזו העוצמה הגדולה. כל שבוע יש גדוד, פלוגה או מחלקה ששמעו עלינו ויוצרים איתנו קשר. יש כאלה שאנחנו מלווים מתחילת המלחמה וכאלה שכבר השתחררו. הפעילות שלנו מגיעה לכל מקום מפה לאוזן, והאוכל מגיע לא רק לעזה, אלא גם לשכם ואיו”ש. זה פשוט מטורף”.

החמ”ל בחדרה. עושים טוב לחיילים | צילומים: פרטי

אגב, במסגרת החמ”ל מתנדבים כ-50 נהגים, ובני הזוג משתפים בחיוך על הריבים המחויכים בין הנהגים בימי שישי, שכל אחד מהם רוצה לנסוע כמה שיותר רחוק על מנת לסייע לחיילים ולתרום למאמץ המלחמתי. כך או אחרת, האוכל המשובח של ‘כולנו עם אחד’ עושה דרכו בקביעות מהחרמון ועד עוטף עזה.

ומה בתפריט העשיר? בשרים כמו עופות, בקר וקציצות בכל מיני רטבים, תוספות – מאורז ושעועית ועד קוסקוס, תפוחי אדמה ומג’דרה, וסלטים – ירקות, גזר, סלק, הכל כמובן הום מייד. “אנחנו לא שולחים דגים ולא סלטים עם מיונז כי צריך לשמור שהאוכל לא יתקלקל ולא יפגע חלילה בחיילים שנלחמים בשטח”, מבהירה חן לאיזו רזולוציות יורדים בחמ”ל על מנת שהכל יתנהל כשורה. “אנחנו מקפידים כמובן לשלוח חלות, יין תירוש לקידוש, עוגות, עוגיות, חטיפים וגם סכו”ם חד פעמי, שכולם ייהנו מארוחה שלמה”.

עד שיחזרו

חן ודימה יעקובוב מתגוררים כאמור במרכז העיר חדרה. שניהם בפרק ב’, הורים לחמישה ילדים. אשר לתגובות ולפידבקים, מתברר שהם לא רק מקבלים, אלא גם נותנים. “אנחנו מקבלים תמונות של חיילים שנהנים מהאוכל שלנו בתוך נמר ובתוך עזה. זה מרגש מאוד”, אומרת חן. “אני מקפידה לעשות סיכום שבועי וכותבת תודה לכל המתנדבים שלנו. מה שהם עושים ממש לא מובן מאליו. לא משנה באיזו שעה או יום, גשם או שמש, יום או לילה, ולפעמים גם שבתות אם צריך – הם נענים לכל הבקשות. אני תמיד בוחרת תמונות או סרטונים שכבשו אותי במיוחד ושולחת להם”.

מקרה מרגש נוסף התרחש לני מספר שבועות, כשאחד החיילים יצר איתה קשר מהשטח: “הוא אמר לי ‘את לא מבינה מה זה עושה לנו כל מה שאתם שולחים. זה נותן את הכוח להילחם, מחמם את הלב וככה אנחנו מרגישים את הבית’ “, היא משתפת בהתרגשות. “הוא גם הוסיף שנכון שיש את ההורים ולחלקם גם את האישה או החברה, אבל החיבוק שלנו וכל המסביב זה מה שהם צריכים.  לא פעם שואלים איך יש לנו כוחות להמשיך – ההערכה הזו היא בדיוק מה שמחזק אותנו”.

“אני עדיין לא מעכלת את ההיקף שהגענו אליו עם הדבר הגדול הזה, והכל מהודעת וואטסאפ פשוטה כדי לבדוק היענות. זה צבר עוצמה מטורפת”, מסכמת חן ומשתפת באנקדוטה נוספת שבעצם מספרת את כל הסיפור: “בשבוע שעבר עשינו ערב הוקרה למתנדבים שלנו. אנשים חשבו שהם באים לקפה ועוגה, אבל קיבלו ערב ‘על האש’ כמו שצריך. בסוף כולם נבהלו כי חששו שאנחנו סוגרים את הבסטה, וביקשו לוודא שכולם נפגשים גם בשישי הבא”.

עד מתי יפעל החמ”ל?
“אנחנו כאן עד לשובו של החייל האחרון והחטוף האחרון לבתיהם לשלום”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
3 .
Inline Feedbacks
View all comments
גאווה
גאווה
15/01/2024 09:30

וואו!

—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן