Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

חשש ממוצ”ש אלים באור עקיבא: 2 מחאות – בעד ונגד הרפורמה המשפטית יתקיימו בכניסה לעיר

חשש ממוצ”ש אלים באור עקיבא: 2 מחאות – בעד ונגד הרפורמה המשפטית יתקיימו בכניסה לעיר

במהלך השבוע האחרון החלה להירקם הפגנת תושבים נגד הרפורמה/ההפיכה המשפטית באור עקיבא, עיר בה לא התקיימו מחאות שכאלה בשנים האחרונות * בתגובה, החליטו תושבים אחרים להרים הפגנה בעד הרפורמה המשפטית * הלוקיישן של 2 ההפגנות: רחוב השקמים 8, ליד הכניסה לעיר * בעיר קוראים לציבור לנהוג באיפוק ולא להיגרר לפרובוקציות

אחרי עוד שבוע סוער בגזרת הרפורמה/הפיכה משפטית בישראל, מתוכננת במוצאי השבת, לראשונה, הפגנה נגד צעדי הממשלה גם באור עקיבא.

אור עקיבא נחשבת למעוז ימין עם מעל 50% הצבעה למפלגת הליכוד, ואחוזים נוספים למפלגות ימין אחרות.

על כן, דבר ההפגנה נגד הרפורמה הפתיע רבים, שעד היום צפו מהצד במתרחש ובעיקר תקפו ברשתות את ההפגנות מסביב לעיר כמו אלה שהתקיימו בחדרה, צומת ברניצקי או זכרון יעקב.

כעת כאמור, יוזמה של תושבי המקום, מביאה הפגנה גם ללב העיר. בהודעה שהופצה השבוע נכתב:  “אור עקיבא נלחמת למען הדמוקרטיה.

“מוזמנים להצטרף אלינו במוצ”ש, 18.3, 18:30, השיקמים 8 מרכז מסחרי. הביאו דגלים, זמבורות, סירים ותופים. בתיאום מול משטרת ישראל”.

ההפגנות בחדרה בשבועות האחרונים

התושב המעורב, עו”ד שלום שבתאי, כתב: “אז זהו, המחאה מגיעה גם לאור עקיבא. מוצ”ש הקרוב. נשמור כולנו על כבוד הדדי וכיבוד דעתו של הזולת תוך שמירה על העיקרון של  “אהבה, אחווה, שלום ורעות”, כי בסופו של דבר, אנשים אחים אנחנו. אני מבקש לשמור על שיח מכבד ולא מתלהם”.

התגובות לא איחרו לבוא. “למה יעזור ההתססה בעיר שלנו? זה לשפוך דלק ברחובות אתה כבר יודע למה זה עלול להתפוצץ”, כתב תושב אחד.

תושבת אחרת הוסיפה: “הם יודעים שזה יעשה בלאגן, בגלל זה עושים את זה פה, כמו שעשו אתמול בבני ברק. מחפשים אש ותמונות טובות למצלמות.

“שלא יחסמו כבישים כי באמת יהיה פה בלאגן, ואגב ברור מי יהיה במחאה הזאת, אולי חמישה אנשים מאור עקיבא וכל השאר מהשכנים הנאורים שלנו שלא נכנסים לעיר אפילו לא לקנות בקבוק שתייה בדרך כלל. שיישארו בבית שלהם ויעשו שם בלאגן”.

תושבת נוספת כתבה: “לדעתי מיותר רוצים להפגין תלכו לצמתים לאיילון למה צריך את זה בעיר לעיר לא חסר את הבעיות שלה”.

חשש מהתלקחות ברחובות העיר

ההפגנה המתוכננת בכניסה המערבית לעיר, מכיוון קיסריה, לא נותרת רק בחזית אחת. בתגובה להפגנה נגד הרפורמה, פורסמה כעבור זמן קצת קריאה להפגנה נוספת – הפעם בעד הרפורמה.

בהזמנה, אותה פרסמה בין היתר עו”ד יוליה ברסון לוי, בעלת משרד בעיר, נכתב: “די לעריצות המיעוט. תומכים בהחזרת השלטון לידי העם. תומכים ברפורמה המשפטית.

“בעקבות ההחלטה של בג”צ לחייב את ראש הממשלה הנבחר להשיב על עניין “הנבצרות” ובעקבות מאבק השמאל נגד הרפורמה המשפטית, נגיע כולנו לתמוך ברפורמה מול ההפגנה של השמאל. אור עקיבא נלחמת על הימין, מוצ”ש השיקמים 8, 18:30″.

ברסון-לוי הוסיפה: “2,500,000 מיליון אזרחי ישראל תומכים ברפורמה! אבל התקשורת מעצימה את ה6 מנדטים שיוצאים לרחובות וחוסמים כבישים!

“אנחנו לא צריכים לחסום כבישים כי אמרנו את דברנו בקלפי!! באור עקיבא עיר שרובה בוחרי ליכוד ההפגנה נועדה להתסיס!!! לא ניתן יד להתססה נפגין נגד עריצות המיעוט האנרכיסטי – די לכפיית דעת המיעוט”.

ובתווך, העלה גם עוזר ראש העיר, אלברט חיזגילוב, הודעה משל עצמו בעקבות ההפגנות המתוכננות: “אחיי ואחיותיי תושבי אור עקיבא, לאחרונה התבשרנו כי מארגני המחאה מתכננים הפגנה, ביום שבת, גם באור עקיבא שלנו.

“אני ער לרחשי הציבור שמתנגדים בכל תוקף לקיום ההפגנה בעיר. יחד עם זאת, אני קורא לכולם, לפעול באיפוק ובוודאי שלא לפעול באלימות כלפי המפגינים”.

כעת נותר לראות האם המשטרה תיערך בכוחות מיוחדים או דווקא רגילים לסדר גודל של כמה עשרות מפגינים מכל צד, כשהחשש הוא כי הדברים יזלגו לאלימות. בשני הצדדים קראו לבוא ולהפגין ולהימנע מפעולות מתסיסות ואלימות.

בתוך כך, מפלגות עוצמה יהודית והציונות הדתית באור עקיבא הודיעו כי לא יהיו חלק מארגון ההפגנה בעד הרפורמה באור עקיבא במוצ”ש. “לדעתינו ההפגנה במוצ”ש נגד הרפורמה היא פרי יוזמה במטרה להבעיר פה מאבק בין אחים, אוהבים. אין בכוונתנו להצטרף באופן יזום להפגנה וביקשנו מאנשינו שבכל זאת יבחרו להגיע, להמנע מלהגרר לפרובקציות . אחים אנחנו”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן