Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

לראשונה באזור חיפה: השתלת קוצב נגד דיכאון

לראשונה באזור חיפה: השתלת קוצב נגד דיכאון

"מדובר בטיפול חדשני שביצענו אותו לראשונה ברמב"ם", אומר ד"ר ליאור לב-טוב,, "מדובר בטיפול יעיל עם פרופיל בטיחותי גבוה ומוכר בעולם המערבי, המאפשר לנו להחזיר את השליטה של המטופלת על חייה, לצד שיפור באיכות החיים עם פרופיל שיקומי ברור

חולים רבים הסובלים מדיכאון מתמודדים עם מציאות מורכבת עבורם ונדרשים ליטול תרופות על בסיס יומי כדי להמשיך בשגרת יומם.

אולם על פי מחקרים נמצא כי למעלה מ-30% מהחולים הללו אינם מגיבים לתרופות או כל טיפול מקובל אחר עם פגיעה קשה בתפקודם, באיכות חייהם ועלייה משמעותית בסיכון לאובדנות.

כעת ולראשונה בקריה הרפואית רמב”ם, בוצע ניתוח להשתלת קוצב וגאלי – VNS – שמשמעו Vagus Nerve Stimulation – טיפול באמצעות גרייה לעצב התועה (ואגוס) השמאלי באזור הצוואר.

ד”ר ליאור לב-טוב | צילום דוברות רמב”ם

עצב זה הוא אחת מדרכי התקשורת העיקריות בין הגוף למוח, ובאמצעות יצירת פולסים חשמליים המשודרים מהקוצב היישר אל העצב ע”י אלקטרודות זעירות, ישנה השראה של פעילות חשמלית, דבר היוצר שינויים בקישוריות בין אזורים שונים ומסייע בהפחתה משמעותית של תסמיני הדיכאון. יש לציין כי VNS מקובל מאוד כטיפול למי שסובל מאפילפסיה עמידה.

מי שביצע את הפעולה הוא ד”ר ליאור לב-טוב, רופא בכיר במחלקה לנוירוכירורגיה, אשר חזר לאחרונה מ-3 שנות התמחות קלינית ומחקרית בסטנפורד שבארה”ב, כשבאמתחתו, ניסיון שצבר בתחום עם הכלים החדשניים השאולים בחלקם מעולם האפילפסיה.

עם ההבנה המחקרית הזו, הגיע ד”ר לב-טוב אל שולחן הניתוחים לאחרונה, שם הוא השתיל קוצב מתקדם וחדשני מסוג VNS במטופלת, אשר מזה תקופה ארוכה לא הגיבה לקווי טיפול הפסיכיאטריים המקובלים ונאלצה להתמודד עם תסמיני דיכאון קשים ומורכבים עבורה, וזאת לאחר מספר ניסיונות אובדניים:

“מדובר בטיפול חדשני שביצענו אותו לראשונה ברמב”ם”, הוא אומר, “מדובר בטיפול יעיל עם פרופיל בטיחותי גבוה ומוכר בעולם המערבי, המאפשר לנו להחזיר את השליטה של המטופלת על חייה, לצד שיפור באיכות החיים עם פרופיל שיקומי ברור.

“חשוב להבין שסוג הטיפול הזה, מאפשר השפעה גוברת ומתמשכת לאורך זמן. על אף שהתוצאות אינן מידיות, הסבל אתו המטופלת התמודדה עד היום בלית ברירה, יורד באופן משמעותי ומחזיר לה את איכות חייה באופן הדרגתי.

“מבחינתנו זהו יום חג, שכן הוא מאפשר לכל תושבי הצפון בישראל לקבל טיפולים מתקדמים לחולים פסיכיאטריים, כדי להתמודד עם מחלות חשוכות מרפא עם פרופיל שיקומי גדול.

“חשוב להבין שמדובר במטופלים שסבלו עד היום. היום אנחנו ברמב”ם יכולים להעמיד לרשותם את הכלים המתקדמים בעולם כדי להחזיר להם את איכות החיים שאבדה להם עד היום”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן