Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

פסק דין תקדימי של בית המשפט בחדרה עושה סוף להשכרת הווילות למסיבות ואירועים בקיסריה

התביעה נסובה סביב סיפור לא חדש, במסגרתו משכירים אנשים שונים את נכסיהם בקיסריה לטובת מסיבות ואירועים שונים * "הנתבעים מקיימים פעילות עסקית אסורה למטרות רווח, בלב שכונת מגורים, תוך גרימת מטרד של ממש לחיי התושבים * זה מה שהחליט בית המשפט

הועד המקומי קיסריה ותושבים נוספים, הגישו תביעה נגד שני גורמים בקיסריה, בגין השכרת נכסים למסיבות ואירועים קצרי מועד – דבר שלטענתם הביא להפרעה לשכנים ולסדר הציבורי. לאחרונה נתן בית המשפט השלום בחדרה פסק דין מעניין בנושא זה.

התביעה עצמה הוגשה בספטמבר 2020 על ידי הועד המקומי קיסריה והתושבים – זיו שרייבר, שמואל אשכנזי, אייל ורדי, טיראן כהן, סבין גנזר, אשר בר מוחה, שי סהר, שלמה מגן ויובל וייס, באמצעות עורך דינם – עו”ד ליאור בריטמן. מנגד עמדו שניים – שלמה מלכה וחברת ‘מ.מ.ש יזמנות ובנייה בע”מ’, אשר יוצגו על ידי עו”ד ורד גוילי-צולמן.

התביעה נסובה סביב סיפור לא חדש, במסגרתו משכירים אנשים שונים את נכסיהם בקיסריה לטובת מסיבות ואירועים שונים. במקרה זה, התמקדה התביעה בנכס אחד – וילה ברחוב האביב בשכונה 13 ביישוב. בין היתר, טענו הוועד והתושבים כי “הנתבעים מקיימים פעילות עסקית אסורה למטרות רווח, בלב שכונת מגורים, תוך גרימת מטרד של ממש לחיי התושבים עד כדי שיבוש חריג של שגרת היומיום ואי אפשרות לקיים שימוש בסיסי בנכסי מקרקעין שבחזקתם”.

צילומי המחשה, אילוסטרציה, לתמונות אין קשר לכתבה

עוד טענו התובעים כי הנתבעים או מי מטעמם, “בחרו להפוך את הנכס לאולם אירועים בלב ליבה של שכונת מגורים”. הנתבעים פנו תחילה למועצת חוף הכרמל ולחברה לפיתוח קיסריה (חפ”ק) בדרישה לקבל מידע אודות בעל הזכויות בנכס אך נתקלו בסירוב. בתביעה ציינו התובעים כי לנתבע יש שני נכסים בקיסריה – אחד מהם נשוא התיק.

שופט בית המשפט השלום בחדרה יניב הלר, ציין בפסק הדין בתיק כי הנושא אומנם ספציפי, אך מדובר במחלוקת עקרונית – “באשר לשימוש המותר במבנים שייעודם מגורים בתוך היישוב קיסריה”.

השופט הוסיף: “הליך זה התנהל באופן ייחודי: ניתנה ההזדמנות לכל גורם רלוונטי, לרבות המועצה האזורית והחברה לפיתוח קיסריה, להביע עמדתו; התושבים שלקחו חלק בהליך רבים יחסית; דומה גם שדבר קיומו של הליך זה נודע לציבור תושבי קיסריה בכללותו. משום כך, ואף שמטבע הדברים הכרעה שיפוטית תקפה ביחסים בין בעלי הדין בלבד, אני סבור – ודומני כי זוהי גם ציפיית הצדדים כולם – כי לפסיקה בתיק זה תהיה השפעה על מדיניות אחידה ושיוויונית שתחייב את תושבי קיסריה כולם.

“ליתר פירוט, הרי שהתובעים והנתבעים בהליך זה הסכימו, ויתר הצדדים הקשורים להליך לא התנגדו לקביעה שהשכרה קבועה לשכירות לטווח קצר של פחות מחצי שנה אינה הולמת את אופיו של היישוב.

“בנוסף, השכרה אקראית, שלא באופן קבוע, גם היא אינה הולמת כשמדובר בשכירות קצרה מאוד. עם זאת, השכרה אקראית של נכס, שלא בדרך של העמדה קבועה לשכירות, לתקופה של למעלה מחודש, לא תהווה הפרה של צביון היישוב, בכפוף לשימוש סביר, ובין השאר לעמידה בתנאים הבאים:
1 ככלל, ההשכרה תהיה למשפחה אחת בלבד.
2 . בכל רגע לא ישהו בנכס יותר מעשרה אנשים.
3 . לא יושמעו קולות מוסיקה או רעש שניתן יהיה לשמוע מבתים שכנים.
4 . בכל רגע נתון לא יחנו יותר משלושה כלי רכב מחוץ לנכס, לרבות רכבי מוזמנים לנכס.
“תקוותי כי פסק הדין יסייע להסדרת יחסים של שכנות טובה, רעות וכבוד הדדי בין תושבי קיסריה”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן