Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

צפו | יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל 2023 בחדרה, אור עקיבא ויישובי הסביבה [וידאו]

צפו | יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל 2023 בחדרה, אור עקיבא ויישובי הסביבה [וידאו]

אירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה תשפ”ג 2023 החלו בערב לציון יום הזיכרון. בכל אזור חדרה והשרון הצפוני התקיימו אירועים, את חלקם העברנו כאן במגדלור ניוז בשידור חי. הבוקר (25.4) יימשכו הטקסים בתהלוכות ובבתי העלמין הצבאיים בכל עיר.

העיר חדרה הרכינה ראשה ומתייחדת עם זכרם של 306 בניה ובנותיה שנפלו במערכות ישראל ובפעולות האיבה. עצרת הזיכרון המרכזית נערכה ברחבת יד לבנים. לאחר מכן, התאספו בני הנוער כמיטב המסורת לשיר למרגלות עמודי הזיכרון באירוע “יחד הנוער זוכר”. באולם רנה שני נערך ערב שירי לוחמים ״זוכרים בשירים״.

עיריית אור עקיבא ציינה את ערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה תשפ”ג. הטקס המרכזי התקיים בהיכל התרבות העירוני במעמד המשפחות השכולות, והופק על ידי המתנ”ס המקומי. במהלך הערב, הדליקה האם השכולה דולי שוורץ אבוקת הזיכרון לזכר החללים. בנוסף, הוקרן סרטון הנופלים. על החלק האומנותי היו אמונים גלעד אליצור, ליזי פחימה, חבורת הזמר “שירת האור”, החזן והפייטן מיכאל פרץ ונגן הכינור דניאל סמוילוב.

נושאי הדברים בטקס היו הרב הראשי לאור עקיבא, הרב אליהו אילוז שליט”א, ראש העיר בפועל אלי אנקונינה, קטע קריאה של האחות השכולה סוזי טגילצב (אחותו של אריק דוידוב ז”ל) ודבר נציג המשפחות השכולות של אבי אסולין. אלי אנקונינה בנאומו: “ביום הזיכרון הזה, הכאב שלכן, משפחות ‏יקרות, הופך לכאבה של האומה כולה, של ‏עם אחד, ששכל את מיטב בניו ובנותיו ‏בקרבות, באימונים ובפעולות האיבה. ‏המחיר הכבד ביותר שניתן להעלות על הדעת‏, במאבק על קיומה, ביטחונה ושלומה של מדינת ישראל.

“האם אנחנו ומנהיגנו, עושים ככל יכולתנו ‏ל‏‏שמור על חוסנה החברתי של מדינת ישראל, ‏‏כדי להבטיח את המשך קיומה?‏ ‏מחלוקות היו ויישארו לנצח, אי אפשר ‏ ‏לטשטש אותן, כי הן נובעות מזהויות שונות, ‏והזהויות לא ישתנו. אבל אנחנו יכולים‏ ‏להתמודד איתן אחרת, אנחנו יכולים‏ ‏וחייבים למצוא את הדרכים לחיות ביחד למרות ההבדלים ביננו. האחריות מוטלת על כולנו, ללא יוצא מן ‏ ‏הכלל, זו המשמעות האמיתית והאקטואלית ‏‏של הביטוי – ‘ובמותם ציוו לנו את החיים’, ‏זהו חובתנו כלפי הנופלים. שבעת הימים, שהחלו ביום הזיכרון לשואה ‏ולגבורה, ממשיכים היום עם יום הזיכרון ‏לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, ‏ומסתיימים ביום ‏העצמאות למדינת ישראל, הם בעצם ‏מסכמים כמעט את כל ההיסטוריה שלנו ‏בעת החדשה, אחרי שנות הגלות”.

את הטקס הנחה איתי טטרו והוא התקיים במעמד ראש העיר לשעבר יעקב אדרי, סגני ראש העיר ארקדי גדילוב וילנה זסלבסקי, המשנה לראש העיר יוסי כדורי, יו”ר הנהלת המתנ”ס שלום שבתאי, יו”ר המועצה הדתית דודו ממן, חברי מועצת העיר, מנכ”ל העירייה יעקב נתניהו ומכובדים נוספים.

ועוד באור עקיבא, אתמול בבוקר הרצה שלום שבתאי (בתמונה משמאל) בפני תלמידי בי”ס ר עקיבא על ימיה הראשונים אור עקיבא. התלמידים. “יש לציין, היו קשובים לכל מילה ושמעו על אורח החיים במעברת האוהלים והפחונים בתחילת הקמתה של העיר”, סיפר.

בפרדס חנה-כרכור התקיים טקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה ברחבת יד לבנים – כ-3,500 איש גדשו את הרחבה והדגל הורד לחצי התורן. ראש המועצה הגר פרי יגור: “בין שבילי הזיכרון לְחֶדְוות החיים, בין צלקות המלחמה להמיית הלב המבקשת אופק, בין החרב בקרב ליד המושטת תמיד לשלום, אנו מחבקים אתכם בני ובנות המשפחות השכולות, הפצועים והפצועות ונפגעי פעולות האיבה שנושאים על כתפיכם מדינה שלמה ומכאוביה. אתם פנינו היפות, זיו הארץ המבקשת לשקוט ולצמוח”.

בנימינה-גבעת עדה

לטקס יום הזיכרון בחריש הקליקו

עדכון ראשון: 24.4.23, 19:54

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן