Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

מנחם בגין חוגג יום הולדת בבנימינה: עמיר בניון וסימפונט רעננה יופיעו במיוחד בזאפה שוני

סימפונט רעננה. בתמונה הקטנה: עמיר בניון || צילומים: און הנר, משה נחימוביץ

לרגל יום הולדתו של מנחם בגין (106 במספר) וחגיגות 20 שנה למרכז מורשת בגין החליטו במרכז מורשת בגין לחגוג, ובגדול.

ביום שני הקרוב, 19.8.19, יעלו על במת זאפה אמפי שוני בבנימינה תזמורת סימפונט רעננה בהרכב מלא במופע מיוחד של שירי מחתרות עם עיבודים חדשים. בין השירים: שיר בית”ר, חיילים אלמונים, שמאל הירדן, עלי בריקדות, כולה שלי, שיר הדגל, שיר אסירי עכו, איה, שני אליהו, נאום תשובה לרב חובל, ושירו של עמיר בניון “בענווה ובגאון” בביצוע בכורה.

שולמית לבנת, בת ה-90, אמהּ של השרה לשעבר לימור לבנת, זמרת המחתרות המיתולוגית, תהיה בין הזמרים המבצעים  ותשיר מהשירים בליווי התזמורת.

הזמר עמיר בניון יופיע בהופעת בכורה ויבצע לראשונה מול קהל את השיר שכתב והלחין “בענווה ובגאון”. מילות השיר מבוססות על נאומו של בגין בעת קבלת פרס נובל לשלום. בנאומו אמר בגין: “כאן, בארץ ישראל, ארץ ציון, הנני עומד לפניכם בענווה ובגאון. יהודי שאוהב וחולם. יחד נחיה בארץ הקדושה ויחד נשיר היום ובתוך ליבנו עוד השיר הזה לא תם, אך הוא יושר עד תום… התפשטות האמת, רדיפת השלום, נצחונו המתוק של הצדק. קדושת החיים, התגשמות החלום של עם הנצח בכל יום”.

 

מנחם בגין, שנולד בשבת יג’ באב (שבת “נחמו” ומכאן שמו מנחם), נהג מידי יום הולדת לחגוג עם חבריו בבית ולשיר עימם את שירי מחתרות. את המסורת הזו החליטו במרכז מורשת בגין לציין ולקיים חגיגה גדולה ומיוחדת הפתוחה לקהל הרחב.

ההיסטוריה של ‘אמפי שוני’ מעניקה נופך מרענן לאירוע הייחודי. מבצר שוני המפורסם שימש בתקופת המנדט כבסיס ההדרכה המרכזי של האצ”ל ונקודת הערכות ויציאה למבצעים שונים, ביניהם ההשתלטות על רכבת הנשק, פריצה למחנה 80 במטרה לגנוב ממנו נשק, ההתקפה על בניין הבולשת בחיפה והפריצה לכלא עכו. בשל כך אמפי שוני מהווה תפאורה מושלמת לחגיגה הכפולה והחגיגית לזכר ולהמשכת המורשת של מנחם בגין ז”ל.

עוד פרט מעניין על האירוע ועל התזמורת קשור דווקא לזמרת שולמית לבנת, החוגגת השנה 90. לבנת “זמרת המחתרות” הידועה, חוזרת לבמה לביצוע מחודש של מספר שירים עם הסימפונט רעננה. לבנת, הופיעה בצ’יזבטרון, להקת הזמר והבידור של הפלמ”ח ושל צה”ל בראשית הקמתו, ובהרכבה הראשון של להקת חיל הים . היא גם אמהּ של השרה לשעבר לימור לבנת שתצפה בה מהקהל.

מרכז בגין מהווה מרכז תרבותי ותיירותי שוקק חיים בירושלים המציע מגוון פעילויות חווייתיות, אירועי תרבות, הרצאות וערבי שירה למגוון גילאים, לבודדים ולקבוצות, המתקיימים במרכז עצמו וברחבי הארץ בשלוחות המרכז השונות. בחופשות ניתן להצטרף לאחד מהסיורים התיאטרליים או המוזיקליים המתקיימים בסביבת המרכז. במקום מתקיימות גם פעילויות חינוך מגוונות למערכת החינוך והביטחון, סדנאות לנוער מהארץ ומהתפוצות, פעילויות מחקר ולימוד לקבוצות שונות.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן