Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

הטור של ד”ר עינת ינוביץ || רוצים שינוי – איך לבחור חוג לילד שלנו?

איך לבחור חוג לילד או לילדה שלנו? על מה צריך לשים דגש ולמה כדאי לשים לב? ד"ר עינת ינוביץ מנדבת לנו מספר נקודות וטיפים כדי לצלוח את המשימה בשלום

חוגים רבים יחזרו לפעילות בתחילת יוני. הורים רבים מתייעצים האם חשוב להחזיר את הילדים לתקופה קצרה להשתתף בחוג. ההתלבטות מובנת ויש לקחת בחשבון גורמים כמו: יכולת כלכלית של ההורים, הרצון של הילד להפגש עם חבריו ולסיים את השנה, האם החוג דורש מגע עם חברים רבים או מאפשר שמירה על הכללים. לשאלה האם לחזור לסיים את השנה מתלווה השאלה כיצד לבחור את החוג לשנה הבאה?

איך לבחור לילד חוג?

הורים רבים שואלים האם כדאי להחזיר את הילדים לחוג למשך הזמן הקצר שנותר עד סיום שנת הפעילות? לשאלה הזו נלוות שאלה נוספת והיא: כיצד יודעים שהחוג אכן מתאים לילד ואיך ניתן לבחור את החוג לשנה הבאה? בימים כתיקונם נערכים במאי, יוני או בספטמבר “פסטיבלי חוגים” בהם מציגים את החוגים השונים ונותנים לילדים ולהורים טעימה ממגוון החוגים הקיים. לשנת הפעילות הבאה נראה לעת עתה כי תבחרו את החוג דרך צפייה בהדגמה של שיעור במדיות השונות.

גאיה ינוביץ בת 9 מקום שני בגביע המדינה בהתעמלות. צילום: פרטי

 

כמה עקרונות מנחים בבחירת חוג לילדים:

א. באיזה גיל כדאי לרשום לחוג?

עד גיל 3 חוגים משלבים פעילות הורים-ילדים. מגיל 3 ניתן להרשם לחוג ללא השתתפות ההורה. זה תלוי כמובן באישיות הילד ומוכנותו המוטורית והרגשית. בגילאים צעירים גיל 4 עד 8 כדאי לחשוף את הילד לכלל מיומנויות מוטוריות בסיסיות כמו, כדרור, תפיסה וזריקה במשחקי כדור. גלגול לפנים, מאוזן, בהתעמלות וקפיצה למרחק ובריצות בא”ק) כדאי מאוד לרשום לחוג המשלב פיתוח של יכולות מוטוריות בסיסיות כמו: שיווי משקל, קואורדינציה, קינסטזיה (תחושת התנועה) וזריזות מהירות. לחשוף את הילד למיומנויות מוטוריות מענפי ספורט שונים אישיים וענפי ספורט קבוצתיים. בשלב מאוחר יותר יוכל הילד לבחור איזה ענף ספורט הוא מעדיף.

ב. חוגי ספורט

3 גורמים צריכים להלקח בחשבון כאשר שואלים את השאלה האם הילד מוכן להתחיל לעסוק בספורט:

  • בשלות – הילד חייב להיות בשל גופנית לשלב בו ירכוש מיומנויות ספורטיביות. לא יתכן שילד יצטרף לאימוני כדורסל באחד מבתי הספר לכ. סל ללא שליטה ביכולת לתפוס או למסור כדור. או ירצה להדוף כדור ברזל בא”ק מבלי ששריריו יהיו מסוגלים לשאת את הכדור. גופו של הילד צריך להיות מוכן להתמודד עם התפקודים הגופניים הנדרשים בענף הספורט. אם הגוף אינו בשל לכך, הילד לא יוכל לרכוש ביעילות מיומנויות מוטוריות.
  • ניסיון קודם – היחשפותו של הילד למגוון רחב של פעילויות גופניות, משחקונים ומטלות מוטוריות עדינות וגסות תסייע לו בעיצוב בסיס תנועתי מוצק ואיתן.
  • גורם המוטיבציה – ילד שאינו מונע לבצע פעילות או מטלה כלשהי – לא יבצע אותה. ואם כן, ביצועיו לא יהיו איכותיים. אם נרצה ללמד ילד לשחות והוא יסרב להכנס לבריכה ולרכוש מיומנויות ציפה או התקדמות במים לא נוכל ללמדו כראוי.  ילד שיתחיל לשחק כדורגל בגיל 7 ויש לו פוטנציאל אדיר יש סיכוי שעד שיגיע לגיל הפריצה בתחום בערך גיל 16 ימצה את עצמו וירצה לפרוש… אם יתחיל באימונים שונים ומגוונים בגיל צעיר יבסס את יכולותיו המוטוריות שיסייעו לו בהתבגרותו להתבסס ולהתמקצע בכדורגל.
גל ינוביץ בת 22 אלופת ישראל ברכיבה על סוסים

 

ג. איך לבחור חוג מתאים?

בבחירת חוג חשוב שההחלטה תיהיה של הילד בהתייעצות והכוונה של ההורה. להחליט ביחד עם הילד בשיחה משותפת באיזה חוגים היה רוצה להתנסות. להחליט יחד על 4 חוגים ולקבוע כי החודש הראשון לפתיחת החוגים הינו חודש של שיעורי ניסיון.
בסיום חודש הניסיון מחליטים על חוג או שניים (בהתאם לתקציב) אליהם הילד נרשם.חשוב לבקש שיעור ניסיון, להתייעץ עם הורים וילדים שהיו רשומים לחוג בשנה שעברה.

מומלץ לקחת בחשבון את כישוריו של הילד. ילד בעל יכולות מוטוריות יעדיף חוג ספורטיבי לעומת חוג ציור הדורש ריכוז וישיבה במקום אחד.

חשוב מאוד שהילד ירצה להשתתף בחוג ולא שההורה רוצה שהילד ישתתף בחוג.

חשוב לבחור חוג ברמת קושי בינונית לגיל ולמסוגלות הילד. לשמור על איזון בין חוג קל מדי שיוביל לשעמום לבין חוג בדרגת קושי גבוהה מדי שיוביל לתסכול . בסופו של דבר שניהם יובילו לפרישה.

חשוב לבחור חוג שיאפשר לילד חווית הצלחה, יגביר את בטחונו העצמי וידגיש את חוזקותיו. חוג מהווה הזדמנות לחיזוק הערך העצמי שלו.

בגיל צעיר מומלצים יותר חוגים המפתחים יכולות חברתיות, שיתוף פעולה, הבנת חוקים ויישומם מאשר ניצחון מול הפסד ואינדיבידואליות שהאני במרכז.

אין חוג מתאים!! יש חוג מתאים לילד. אני בעד להחליף כשלילד נמאס עד 2 חוגים בשנה. חלק מהתהליך הוא התמדה ובעידן המסכים בו קופצים ממשחק למשחק חשוב להקפיד על עקביות. באיזה שהוא שלב הילד ייתפס לענף שמתאים לו וגורם לו הנאה והתמדה.

גאיה ינוביץ בת 9 מקום שני בגביע המדינה בהתעמלות. צילום: פרטי

 

ד. האם להשקיע בציוד?

מומלץ לחכות לפני שרצים לקנות אבזור מלא. עדיף להשאיל מחברים, להשתמש בציוד של המועדון או להגיע עם אבזור בסיסי הדרוש ולראות אם הילד מעוניין ומתמיד. לא כדאי שהילד ישאר בג’ודו כי חבל לבזבז את הכסף שהשקענו בחליפה.
גם בחוגים יקרים לדוגמא ענף הסוסים או גלישה נעזרים בהתחלה בסוס של האורווה או בגלשן של המועדון.

ה. אם הילד רוצה לפרוש מהחוג?

בספרות העוסקת בהיבטים הפסיכולוגיים של העיסוק בספורט מומלץ לא להכריח את הילדים להשתתף בחוג או לעסוק בספורט אם אינו מעוניין בכך. ילד שיעסוק בספורט בעל כורחו או עקב לחצים של ההורים ינטוש את הספורט לאחר תקופה קצרה. לא רבים הסיכויים שיחזור לעסוק באותו ענף. גם כמבוגרים אנו מתנסים במספר חוגים ובמסגרות שונות ולאחר פרק זמן מסוים מחליטים מה מתאים לנו ובאיזה חוג אנחנו נשארים.

אם הילד רוצה חוג ביזארי  – בהתאם ליכולות ההורים. אם החוג דורש פנסיון לסוסים ואין באפשרותי או דורש הסעות 5 פעמים בשבוע שעה לכל כיוון זה ייצור קשים, לחצים, בסביבה הקרובה ויגרום בסוף לפרישה.

גל ינוביץ בת 22 אלופת ישראל ברכיבה על סוסים. צילום פרטי

ד”ר עינת ינוביץ מפרדס חנה-כרכור היא ראש המגמה לגיל הרך במכללה האקדמית בוינגייט, אלופת ישראל לשעבר ואמא לספורטאיות עלית. אשת מילואים במרכז כושר קרבי ובעלת עסק ע.ד.י. היא פתחה בעבר את המשחק ‘שווה בתנועה’ ביוזמת משרד התרבות והספורט ואתנה.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן