Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

החושך והאור של שלומי סינגר מפרדס חנה-כרכור: על פוסט טראומה והמסע הפנימי להצלחה

החושך והאור של שלומי סינגר מפרדס חנה-כרכור: על פוסט טראומה והמסע הפנימי להצלחה

הזיכרונות והפוסט טראומה שלא הרפו ממלחמת לבנון ה-2, הביאו את שלומי סינגר (37) מפרדס חנה-כרכור לברוח הכי רחוק שאפשר - לסין * אבל גם שם הוא גילה - שלא ניתן לברוח מהנפש * רק כאשר חזר ארצה וכשכבר לא ידע מה לעשות - הגיע האור בקצה המנהרה * היום הוא מנחה קבוצות טיפוליות ומספר את סיפורו האישי

את סיפור החיים של שלומי סינגר אפשר להתחיל מהרבה נקודות שונות. הילדות בארה״ב והעלייה לארץ בגיל 7, הגירושים של ההורים כמה חודשים לאחר מכן, מציאת הפתרונות לבעיותיו בסמים בגיל מאד צעיר, החזרה לארץ בגיל 18 בשביל להתגייס לצנחנים, מלחמת לבנון השנייה שבה הוא ניסה לעשות החייאה בחבר יקר שנהרג בקרב, המסעות מסביב לעולם בשביל לברוח מעצמו ומהבעיות שהמשיכו לרדוף אותו….ואז את הקריסה שבעצם שינתה אצלו הכל והעניקה לו חיים חדשים במתנה.

היום סינגר, בן 37, גר בפרדס חנה-כרכור. מבט על קורות חייו של סינגר לא ילמד כלל על מה שעבר במהלך חייו עד כה. הוא בוגר תואר שני במנהל עסקים בינלאומיים שלמד בסין, איש שיווק ופיתוח עסקי לחברות בין לאומיות וסטרטאפים, יועץ קריירה והכוונה תעסוקתית, אומן ויוצר (את הציורים שלו הוא מכר מסביב לעולם), והיום הוא גם מנחה קבוצות בפסיכודרמה, ומלווה תהליכי העצמה אישיים.

בעקבות התקפי חרדה וסיוטים: “הרגשתי ממש שכל העולם קורס לי, וכל כך התביישתי במה שקורה לי שהרגשתי שאני פשוט חייב לברוח מהכל”

הוא עזב את הארץ בגיל 28 לאחר התקפי חרדה, לחצים וסיוטים. “הרגשתי ממש שכל העולם קורס לי, וכל כך התביישתי במה שקורה לי שהרגשתי שאני פשוט חייב לברוח מהכל”. את הבריחה הוא עשה למקום הכי רחוק שהוא יכל לדמיין – סין. ״רציתי ממש לברוח כמה שיותר רחוק, למקום שאף אחד לא מכיר אותי בו.

“על הדרך ראיתי גם תוכנית לימודים לתואר שני. נרשמתי וסיימתי את הלימודים בהצלחה, אבל הכל היה באמת רק בשביל לנסות לברוח מעצמי. קיוויתי שהבעיות שלי, כל החרדות והלחצים שהיו לי יישארו רחוק ממני, בארץ, אבל זה לא קרה”.

בגיל 32, כאשר גר בלוס אנג’לס, החליט שוב לעזוב הכל – ולחזור לארץ. “בהתחלה, הנחיתה הייתה ממש טובה, אבל אחרי זמן מה התחילו לי שוב פעם ההתקפים והרגשתי שאני חייב לעבור טיפול ותהליך עמוק עם עצמי. בגלל השימוש בסמים הייתי מאד מנותק מכל מה שקורה סביבי ובכלל מנותק מעצמי”.

הזיכרונות שלא הרפו ממלחמת לבנון ה-2

אז, הוא מספר, החלו גם הזיכרונות ממלחמת לבנון ה-2. “בשלב מסוים הפסקתי לתפקד והמשפחה גם כבר לא הצליחה לעזור אז חיפשתי פתרון”.

הפתרון היה בכפר איזון. “שם באמת התחלתי תהליך של להכיר את עצמי לעומק, להתחבר לעצמי, לרגשות שלי, למי שאני באמת, בלי המסכות ששמתי עליי, וגם שאחרים היו שמים עליי. הבנתי שאת התהליכים שעברתי שם אני יכול גם להעביר הלאה וכך קרה שהתחלתי ללמוד ולהתמקצע בהרבה סוגי טיפול וריפוי שעזרו לי בתהליך שלי”.

שלומי סינגר. בלי המסכות | צילומים: פרטי

“התקפים חזרו והרגשתי שאני חייב לעבור טיפול ותהליך עמוק עם עצמי. בגלל השימוש בסמים הייתי מאד מנותק מכל מה שקורה סביבי ובכלל מנותק מעצמי”

מאז, מספר סינגר, הספיק ללמוד ולהתמקצע בהנחיית קבוצות ופסיכודרמה, ריברסינג (נשימה מעגלית), ייעוץ קריירה בעידן החדש, וגם באומנות ובכתיבה.

כיום הוא מחלק את היום-יום שלו בכמה מקומות. הוא מנחה קבוצות ועובד עם מכורים במרכזי גמילה, צעירים במשבר, וגם מנחה סדנאות והפעלות לחברות היי-טק וסטארטאפים על קירוב, חיבור, וייצרתיות במקום העבודה.

בנוסף הוא גם מלווה אנשים רבים בתהליכי העצמה אישיים בחיים ובקריירה. והוא גם אומן ויוצר – מנחה סדנאות של יצירה ואומנות ואפילו עשה מספר תערוכות ומכר את הציורים שלו בעולם.

“החלום שלי זה באמת להעביר הלאה את כל המתנות שאני קיבלתי, שאצליח לעזור לאנשים להתחבר לעצמם ואחד לשני קצת יותר. זה יכול לעזור בריפוי שלנו, וגם של העולם”, הוא מסכם.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן