Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

אילו אתגרי נגישות עשויים להיות בבית?

אילו אתגרי נגישות עשויים להיות בבית?

ישנם המון פתרונות אשר מאפשרים להפוך את הבית להרבה יותר נגיש עבור בעלי מוגבלויות או אנשים שמתמודדים עם בעיות ניידות

נגישות בבית

ככל שאנו מתבגרים, אנו הופכים להיות מעט פחות ניידים, ומתמודדים עם אתגרי ניווט ונגישות במקומות שונים, קל וחומר בתוך הבתים שלנו. אתגרי ניידות יכולים גם להקשות על ביצוע מטלות יומיומיות כמו למשל להיכנס ולצאת מהמיטה, להשתמש בשירותים, או לבשל ארוחות. למרבה המזל, ישנם לא מעט פתרונות זמינים אשר מאפשרים להפוך את הבית לנגיש ונוח יותר, כל שכן מותאם עבור סוגים שונים של צרכים.

אילו אתגרי נגישות עשויים להיות בבית?

כאשר מתמודדים עם מוגבלות או עם בעיות ניידות, הסביבה הביתית יכולה להפוך להרבה יותר מאתגרת. כך למשל עלייה וירידה במדרגות זו פעולה שיכולה להפוך למכשול משמעותי, במיוחד אם משתמשים בכסא גלגלים, הליכון או מתקשים לשמור על שיווי משקל. פתחי דלתות ומעברים בבית עשויים להיות צרים מדי, מה שיקשה על מעבר עם כסא גלגלים או עזרי ניידות אחרים. בנוסף, ייתכן שגם חדר הרחצה אינו מתוכנן מתוך מחשבה על נגישות, מה שהופך את החלל לאתגר שעמו צריך להתמודד על בסיס יומיומי.

ומה הפתרונות האפשריים?

ישנם המון פתרונות אשר מאפשרים להפוך את הבית להרבה יותר נגיש עבור בעלי מוגבלויות או אנשים שמתמודדים עם בעיות ניידות, ביניהם:

מעליות ומעלונים

התקנת מעליות או מעלון מדרגות בבית הינו פתרון פופולרי לכל מי שמתקשה לעלות ולרדת במדרגות. ניתן להתקין מעלית ביתית כדי לספק גישה נוחה לכל הקומות בבית, או מעלון מדרגות, אשר מספק פתרון נקודתי ומאפשר לעלות ולרדת במדרגות בצורה בטוחה ונוחה. מתקנים אלו אולי דורשים השקעה ראשונית, אך בו זמנית הם מספקים מידה גדולה של עצמאות, כך שיכולים לשפר את איכות החיים במידה ניכרת.

הרחבת פתחי הדלתות והמסדרונות

אנשים המתמודדים עם מוגבלויות א אתגרי ניידות לא פעם משתמשים בכסא גלגלים או עזרים אחרים שמאפשרים להם להתנייד ברחבי הבית. אם הפתחים של הדלתות או המסדרונות בבית צרים ומקשים על ההתניידות, ניתן להרחיב אותם, וכך לשפר את המעבר מחדר לחדר, כמו גם לשפר את הזרימה הכללית של הבית.

התקנת רמפות

אם יש מדרגות בכניסה לבית, אפשר להפוך את הכניסה לנגישה יותר באמצעות התקנת רמפות. כיום יש דגמים שונים של רמפות, לרבות רמפות ניידות, רמפות מודולריות ורמפות קבועות, מהן ניתן לבחור את הסוג המתאים ביותר. בחירת סוג הרמפה תתבצע בהתאם לצרכים ספציפיים של המשתמשים, כמו גם לפריסת הבית ולעיצוב המדרגות. כל סוג מציע יתרונות שונים, שגם אותם כדאי לבחון לפני שמחליטים.

שינויים בחדר האמבטיה

ניתן לשנות גם את חדרי האמבטיה על מנת להפוך אותם לנגישים יותר עבור אנשים עם בעיות ניידות או מוגבלויות כאלו ואחרות. יש המון התאמות שאפשר לבצע באמבטיה כמו למשל להתקין מוט אחיזה באמבטיה ובסמוך לשירותים, התקנת מקלחון במקום אמבטיה, מושב אסלה מוגבה ועוד שלל שינויים אשר יכולים להפוך את החיים לקלים יותר ולאפשר לאנשים עם מוגבלות ניידות להשתמש בחדר הרחצה הביתי באופן עצמאי ובטיחותי.

שיפוץ המטבח

אינכם חייבים לשפץ את המטבח מן היסוד, כדי להפוך אותו לנגיש יותר עבור בעלי מוגבלויות. מה שכן, תוכלו לבצע כמה התאמות אשר יאפשרו להשתמש בו יותר בקלות. כאמור, יש המון אפשרויות שעומדות לרשותכם, במיוחד במציאות של היום בה המודעות לנושא הנגישות גבוהה יותר ושפע של מתקנים חדשים יוצאים לשוק מדי יום. תוכלו להתקין משטחים נמוכים, מדפים נשלפים וארונות תחתונים שקל להגיע אליהם ללא מאמץ. כמו כן עליכם גם לוודא שמכשירי החשמל פשוטים לשימוש, מעוצבים בגובה המתאים וקל להגיע אליהם בבטחה.

פתרונות טכנולוגיים

הקדמה הטכנולוגית הפכה את כל נושא הנגישות בבית לקל יותר מאי פעם. כיום, ישנם המון פתרונות טכנולוגיים שיכולים לעזור למגבלת ניידות, כמו למשל בית חכם אשר שולט על התאורה, הטמפרטורה ומכשירים חשמליים באמצעות פקודות קוליות או שלט. מערכות תקשורת מתקדמות עם מצלמות יהיו גם מועילות, כמו גם מערכות חירום שיכולות לספק שקט נפשי לאנשים המתגוררים לבד.

בשורה התחתונה

הנגשת הבית מאוד חשובה כאשר מתגוררים בו אנשים עם בעיות ניידות או מוגבלויות. ישנם אתגרים רבים בסביבה הביתית, שדורשים התמודדות, ועל ידי שימוש בפתרונות זמינים שיהפכו את הבית לנגיש יותר, אנשים יכולים לקיים אורח חיים עצמאי וחופשי הרבה יותר, וכך לחסוך לעצמם את הצורך בפתרונות דיור חלופיים.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

“עלול לגרום לגירויים בעור ובעיניים”: אזהרת משרד הבריאות מהוודקה הזאת

המוצרים אינם עומדים בתקן הרלוונטי כאשר חלק מן המוצרים מכילים כמויות חריגות של מתנול וחלקם מכילים ריכוז של חומר פיגול מסוג בוטנול שלישוני, חומר שאסור לשימוש במוצרי אלכוהול ועלול לגרום לגירויים בעור ובעיניים.

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן