Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

אחרי בעיות שפכים מזהמים שמוזרמים לנחל נרבתא שליד חריש ופרדס חנה – מסתמן פתרון

אחרי בעיות שפכים מזהמים שמוזרמים לנחל נרבתא שליד חריש ופרדס חנה – מסתמן פתרון

בעקבות תלונות של תושבי חריש ופרדס חנה פנה פורום התושבים האזורי להגנת הסביבה שרון כרמל לשרה להגנת הסביבה, אך לא זכה למענה * בשל כך, נפתחה תלונה בנציבות תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה * הפתרון יצא אל הדרך

לאחר שבחודש נובמבר 2023 דיווחנו על פתרון מסתמן לבעיית הביוב שזורם בנחל נרבתא, תאגיד מי עירון, החל החודש בעבודות להנחת קו ביוב חדש לשפכים של ברטעה ויישובי צפון השומרון. מדובר בפרויקט של כ-6 מיליון שקלים, והצפי לסיום העבודות הוא ספטמבר-אוקטובר 2024.

ערוץ הנחל שבו זורם הביוב נמצא מחוץ לשטחה של חריש אך לא רחוק מהעיר, ולכן העירייה הייתה שותפה בפתרון הבעיה. מדובר בביוב שמקורו בכפר ברטעה, ואחרי עבודה שעשינו מול כל הרשויות הרלוונטיות הוקצה תקציב לתאגיד המים והביוב מי עירון להקים קו ביוב חדש באורך של כ-2.5 ק”מ שימנע את זרימת הביוב לנחל.

בחודש יולי פרסמנו ב’מגדלור ניוז’, תושבי חריש ופרדס חנה כרכור מתריעים כבר תקופה ארוכה על שפכים שמוזרמים בניגוד לחוק לכאורה לנחל נרבתא הסמוך למצפה אילן. אותם שפכים מתנקזים ומזהמים בסופו של דבר גם את נחל חדרה ונחל עירון, כאשר החשש הוא שמקורם ברשות הפלסטינית מחוץ לגבולות ישראל.

פורום התושבים האזורי להגנת הסביבה שרון כרמל, בראשות היו”ר ארז אריאב, פנה כבר לפני למעלה מחודש לשרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, על מנת לטפל במפגע.

במכתב לשרה צירף אריאב סרטונים מאותו מפגע וכתב כי התושבים מלינים שמקורם של אותם שפכים מהכפר ברטעה. עוד הוסיף כי “אבקש מהמשרד להגנת הסביבה בראשותך לפעול ולטפל במפגע הסביבתי שפוגע לכאורה בנחל נרבתא” וציין כי בנוסף יש לקדם תהליך סדור לשיקום הנחל.

במשרד להגנת הסביבה לא טרחו כלל להגיב למכתבו של אריאב, שלא ויתר. על פי הנחיות נציבות שירות המדינה, במקרה של פנייה כלשהי, לרבות משרד או יחידה ממשלתית, חייב העובד שעליו מוטל לטפל בנושא, לתת תשובה עניינית תוך 14 יום לכל המאוחר מיום קבלתה.

נחל נרבתא | צילום: מעוז לואנץ

לאחר שחלף הזמן ותשובה לא הגיע, הגיש אריאב תלונה רשמית לנציבות תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה, בדרישה שיפעלו מול המשרד להגנת הסביבה על מנת לקבל את התייחסותו. בתשובה שקיבל לאחרונה, עליה חתום עו”ד ואאיל אבו אלהיג’א, עוזר בכיר למנהלת נציבות תלונות הציבור, נכתב: “נבקש להודיע לך כי פתחנו בבירור תלונתך ולשם כך פנינו אל המשרד להגנת הסביבה לקבלת פרטים והבהרות בעניין אי מתן מענה לפנייתך בעניין הזרמת שפכים לנחל נרבתא”.

“הפורום ימשיך לעמוד בפרץ ולפעול למען בריאות תושבי המושבה והאזור כולו”, אמר אריאב. “נדרוש לקבל תשובות ואני מצפה מהמשרד להגנת הסביבה האמון על הנושא, לטפל במפגע הסביבתי הנוראי הזה”.

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר: “הזיהום בנחל נרבתה הוא תוצאה של הזרמת שפכים משטחי הרשות הפלסטינית. תאגיד מי עירון עובד על הקמת קו שיתחבר למערכת הביוב האזורית שמובילה למכון טיהור שפכים עירון לשם פתרון הבעיה. המשרד יעקוב אחר הנושא”.

עדכון ראשון: 14 ביולי 2023 בשעה 11:56
עדכון שני: 21 בנובמבר 2023 בשעה 20:47

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן