Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

ביטול ויזה לארצות הברית – מורה נבוכים לקראת הפטור

ביטול ויזה לארצות הברית – מורה נבוכים לקראת הפטור

ביטול ויזה לארצות הברית הוא נושא שישראלים רבים מחכים כבר זמן רב לשינוי בו – לאחרונה חלה התקדמות בנושא והביטול של הצורך של ישראלים בוויזה לכניסת לארצות הברית קרוב מתמיד, אך המסע עוד לא הסתיים. עם זאת, יש עוד כמה ביטולים הקשורים לוויזה, ולפעמים המונחים מתבלבלים, אז אנחנו כאן להבהיר הכול ולהסביר את ההבדלים בין הביטולים הקיימים. בואו נתחיל.

בואו נעשה סדר במונחים

אנחנו נתחיל בשורה התחתונה בהתחלה – ישראלים עדיין צריכים לקבל ויזה אם הם מתכננים לנסוע לארצות הברית, גם לקונקשן למדינה שלישית. ישראל עדיין לא עומדת בכל התנאים שהציב הממשל האמריקני כדי שאזרחים ישראלים יוכלו לקבל אישור esta  לכניסה לארצות הברית – החלופה של 40 מדינות בעולם להוצאת ויזה. מדינת ישראל נדרשת לספק לארצות הברית מאגר מידע על כל הנוסעים המכיל הרבה פרטים אישיים מאוד, וגם לאפשר לאזרחים אמריקאיים שהם מוסלמים או ממוצא פלסטיני להיכנס בלי בעיות למדינה, עניינים העלולים להתנגש עם דרכי הפעולה של מערכות הבטחון הישראליות. עם זאת, אם יש לכם דרכון מאחת המדינות המשתתפות בתוכנית (ובקישור שצירפנו תוכלו למצוא את הרשימה המלאה), אתם יכולים להוציא אישור כזה בעצמכם ולחסוך את התהליך המייגע של הוצאת ויזה.

ויזה – freepik

חשוב לציין שגם אם נקבל פטור מויזה לארצות הברית, אנחנו למעשה ניכנס לתוכנית VWP ונצטרך להוציא אישור ESTA כמו אזרחים ממדינות אחרות בתוכנית. העדכון הבא באשר לפטור אמור להתרחש באזור ספטמבר 2023, אז הישארו מעודכנים באתר שלנו.

ביטול הבקשה לוויזה

לפעמים אנשים ששלחו בקשה לשגרירות להוציא ויזה אינם מעוניינים לקבל אותה בשל סיבות אישיות, אך הם כבר שלחו את המסמכים הנדרשים לשגרירות או לקונסוליה ושילמו את האגרות הנדרשות. שגרירות ארצות הברית אינה דורשת ממבקשי הוויזה לנקוט צעד לביטול הבקשה כמו שליחת מסמך המכריז על ביטול הבקשה, והדרך שבה מבטלים את הבקשה היא דרך הפסקת המשך התהליך. בדרך כלל השלב שנשאר למבקשי הוויזה הוא ניסיון לקבוע תור בשגרירות, ואם הם לא קובעים אותו אז בקשתם לא תטופל והם לא יקבלו ויזה.

חשוב לציין שבמקרה של ביטול תור בשגרירות והפסקת התהליך לקבלת ויזה, מבקש הוויזה לא יקבל בחזרה את התשלומים שכבר שילם על טיפול בבקשה, ויש צורך לבטל את התור לשגרירות או לקונסוליה בהקדם. השגרירות לא תבטל ויזות שכבר הונפקו, ולכן אם התחרטתם מאוחר מדי וכבר קיבלתם ויזה, היא שלכם ותצטרכו לנסוע לשגרירות או לקונסוליה כדי לאסוף אותה.

ביטול ויזה מצד הרשויות בארצות הברית

המונח השלישי הקשור לביטול ויזה הוא ביטול ויזה שהרשויות בארצות הברית יוזמות. במקרה כזה, הרשויות יכולות להחליט לבטל ויזה קיימת של מישהו שאושרה לו ויזה בעבר, בדרך כלל עקב הפרת חוקי ארצות הברית או חוקים של מדינה אחרת.

את כל זה כמובן יש להפריד ממקרה שבו השגרירות דוחה את הבקשה שלכם לוויזה, כלומר מסרבת לספק לכם אישור כניסה למדינה מכל סיבה שהיא. במצב של דחייה מעולם לא הייתה לכם ויזה (או שהוויזה הקודמת פגה תוקף ולא קיבלתם חידוש), לעומת מצב ביטול ויזה שבו הרשויות האמריקניות מחליטות באופן יזום לבטל ויזה קיימת ובתוקף.

האם מומלץ לבטל את הוויזה לארצות הברית?

בעיקרון אין סיבה שבגללה מומלץ שתבטלו את הוצאת הוויזה לארצות הברית – זהו אינו מסמך העלול לפגוע בכם בשום צורה, אלא רק להיפך. זהו בסך הכול מסמך המציין שהרשויות האמריקניות מאפשרות לכם באופן תיאורטי להיכנס לתחומי ארצות הברית (תלוי בבדיקת הגבולות בכניסה למדינה, שבדרך כלל עוברת בלי תקלות). אם התחלתם את תהליך הבקשה והתחרטתם באמצע, תוכלו בלי נקיטת צעדים נוספים להפסיק את התהליך, והבקשה תתבטל באופן אוטומטי.

סיכום

אזרחי ישראל עדיין אינם פטורים מהוצאת ויזה לארצות הברית בשל עניינים בירוקרטיים שממשלת ישראל והממשל האמריקני מנסים לפתור. יש המתבלבלים בין ביטול הצורך בוויזה לביטול התהליך עצמו, שם מבקש הוויזה מפסיק את תהליך הקבלה כדי שבקשתו לא תאושר, וגם לסירוב של הרשויות לספק ויזה למבקש.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן