Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

“נהיה כאן מפחיד, לא רגוע”: הפרוטקשן וגל פשיעה חדרו לאור עקיבא. מה עושים עכשיו?

“נהיה כאן מפחיד, לא רגוע”: הפרוטקשן וגל פשיעה חדרו לאור עקיבא. מה עושים עכשיו?

שריפת רכבים, פיצוץ מטעני חבלה, פרוטקשן והרבה חשש: מספר אירועי פשיעה שאירעו לאחרונה בעיר מערערים את תחושת הביטחון האישי של התושבים | "נהיה כאן מפחיד, לאן הגענו?", אומר תושב העיר | ובינתיים: המועמדים לראשות העיר משגרים הבטחות לשיפור הביטחון האישי במידה וייבחרו

הצתות רכבים, פיצוצי מטענים ורימוני הלם, פרוטקשן ותחושה שמשהו בביטחון האישי מתערער מחדש: מה קורה לאחרונה באור עקיבא? 

מספר אירועי פשיעה שאירעו לאחרונה בעיר מעלים את החשש בקרב תושבים רבים כי העיר עלתה על גל פשיעה שמוביל לתחושת פחד וערעור הביטחון. במהלך השבוע האחרון הוצתו כ-7 רכבים, בשני מקרים שונים, ואפשר לסכם כי בשנה האחרונה – עם גל ההצתות הקודם – הוצתו בעיר כבר עשרות רכבים, חלקם רכבים של אנשים שאינם מעורבים או קשורים לפן הפלילי.

“אתה קם בבוקר ומסתכל אם הרכב שלך לא נשרף בלילה, כי מרבית הרכבים מוצתים בלילה. זה הדבר הראשון שאני עושה בבוקר”, מספר תושב העיר. “זה כבר הפך להיות סוג של הרגל. אתה אדם נורמטיבי שיכול למצוא עצמו מעורב בסכסוך של אחרים והרכב שלך עולה באש כחלק מזה”.

אם לא די בתחושת החרדה מהצתות מכוונות של רכבים, במקביל לאירועים הללו נוספה גם בהלה נוספת: רעשי פיצוצים במרחב הציבורי. הדבר התרחש בעיקר בשכונות הוותיקות בעיר בשנה האחרונה, אך לא רק. במשטרה לא תמיד מדווחים על כך, אך תושבים מספרים על רעשי פיצוצים שמתגלים בהמשך כהשלכת רימוני הלם לעבר עסקים, בנייני מגורים ודירות פרטיות. במשטרה לא תמיד מצליחים לשים את ידם על מניחי חומרי הנפץ וגם המצלמות העירוניות לא תמיד מצליחות לסייע באיתורם של העבריינים.

תופעה נוספת שמתרחשת בעיר, כך על פי גורמים המעורים בפרטים, היא דמי החסות – “פרוטקשן”. מדובר בגורמי פשיעה שחדרו לאור עקיבא ומנסים לגבות דמי חסות מבעלי עסקים שאין להם כל קשר לעולם העברייני. על פי גורמים אלה, לאור עקיבא נכנסו בשנים האחרונות, ובמיוחד מאז נחנכו השכונות החדשות בעיר, גורמים עברייניים ששוכרים דירות בעיר, והחלו להיקשר לגורמים עברייניים נוספים.

זירת מטעני החבלה שהתפוצצו סמוך לבתי עסק באור עקיבא, השבוע. צילום: דוברות המשטרה

התופעות הללו לא נעלמו מעיני עיריית אור עקיבא, וראש העיר אלי אנקונינה שהחליט גם הוא להיכנס לעובי הקורה נוכח תחושת הערעור בביטחון האישי. היום (שלישי 12.9) שיגר אנקונינה מכתב לשר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הודה כי חלה עלייה בפשיעה הפלילית בעיר וביקש את התערבות השר על מנת שיפעל להקמת תחנת משטרה עירונית.

“בעבר נעשו ניסיונות להקמת תחנת משטרה בעיר”, כותב אנקונינה לבן-גביר, ” ניסיונות שלא הבשילו. כעת, עם גידול העיר, קליטת אלפי יחידות דיור בשכונת אור ים, פרוייקטי פינוי בינוי בשכונות שז”ר וקנדי וכן בניית שכונה עתידית נוספת בנחל עדה, עומדת אור עקיבא בפני גידול מאסיבי המצריך את הגברת הביטחון האישי והביטחון ברחובות העיר.

“כעת, אנו עדים לעלייה והתגברות פשיעה פלילית גם באור עקיבא, לאחר שנים של התייצבות בעבר, הכוללים כניסת גורמים פליליים, פרוטקשן ותיקים פליליים “רגילים” במהלך השנה. עם הגידול באוכלוסיית העיר – יש לשקול מיידית הקצאת משאבים ותקציבים, בשיתוף העירייה, להקמת תחנת משטרה פעילה ורישמית באור עקיבא, תגבור כוחות שיטור עם סד”כ קבוע, על מנת לתת מענה ראוי לאור עקיבא – אחת הערים הצומחות בישראל באשכול הערים הקטנות בינוניות. אבקש את התערבותך המיידית בנושא זה, כאשר העירייה תעמיד את כל משאביה לטובת תיעדוף הנושא, כולל מציאת שטח להקמת התחנה וסיוע נוסף ככל שיידרש.

“חשוב לציין כי עבודת השוטרים בנקודת המשטרה העירונית הקיימת לא תסולא בפז, אך תחנת משטרה באור עקיבא היא צו השעה, בהקדם האפשרי, על מנת להגביר את הביטחון הלכה למעשה לתושבי העיר ההולכים ומתגברים מחודש לחודש”.

תחושת הביטחון האישי כמובן מהווה גם “נושא חם” בבחירות  המועמד לראשות העיר איציק פתיתו ציין כבר בתחילת חודש יולי כי “לא הגיוני שנחיה בעיר שבה מתרחשים שריפות רכבים, שריפת עסקים ובנות שמסתובבות בחשש שיהיו קרבן לאונס” ואמר כי יפעל להקמת תחנת משטרה עירונית והפעלת המצלמות העירוניות תוך איושן, במשך 24 שעות, 7 ימים בשבוע.

המועמד לראשות העיר משה ביטון התייחס אף הוא למצב הביטחון האישי בעיר והעלה את הנקודות החשובות שדרושות לטיפול מיידי כדי להחזיר את הביטחון לרחובות: תחנת משטרה, איוש והפעלת המצלמות העירוניות במשך כל ימות השבוע והקצאת משאבים נוספים לשיטור העירוני תוך שילובם יחד עם המשטרה.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן