Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

מגדלור ניוז

ראש מספן ציוד החדש בחיל הים בצה”ל: תת-אלוף אמיר צ’מני מפרדס חנה-כרכור

טקס החילופים נערך לאחרונה בבסיס ההדרכה של זרוע הים בראשות מפקד זרוע הים, אלוף דוד סער סלמה, ובהשתתפות מפקדים, מפקדי עבר, חיילים, משפחות ומוזמנים נוספים.

מדברי מפקד זרוע הים, אלוף דוד סער סלמה: “התקופה הנוכחית ממחישה את ההכרח להיות מוכנים ואף יותר מכך – להגביר את המוכנות”, אמר אלוף סער סלמה, “המתח בגבולותינו ובזירות רחוקות בעלייה. התקופה הנוכחית מורכבת גם לאור אתגרים פנימיים במדינה. זו העת לפעולה בתבונה וברגישות, יחד עם איתנות וחוסן בכדי לשמור על הכשירות והמוכנות של הזרוע. כשירות ומוכנות הכל כך חשובים בכדי לייצר ביטחון למדינת ישראל. מרכיב משמעותי בשיפור המוכנות והכשירות מתבצע על ידי מספן הציוד. מספן שהוא הבסיס לכל פעולה, גלגל שיניים עצום המניע את שרשרת העשייה בזרוע”.

מדברי ראש מספן הציוד היוצא, תת-אלוף אריאל שיר: “אני מסיים היום 34 שנות שירות. שירות שהחל כצוער בקורס חובלים, דרך שירות בספינות הטילים ולאחר לימודי ההנדסה, שירות שהמשיך עד היום במערך הטכנולוגיסטי של זרוע הים. זכיתי לראות את הזרוע משתנה מקצה לקצה והופכת לזרוע אסטרטגית עם יכולות ומסוגלות מבצעית יוצאות דופן. הופכת לזרוע טכנולוגית יותר ויותר. ראיתי את ספינות סערי ה-2 וה-4 הופכות להיות ספינות של 2000 טון. פיתחנו יחד את היכולות ומערכות הלחימה שמותקנות על גבי ספינות המלחמה שלנו, הפכנו את הצוללות שלנו למסוגלות יותר, את יחידות הבט”ש ושייטת 13 הופכות ליעילות, זריזות וקטלניות יותר.

“לפני כ-4 שנים, על הבמה הזו בטקס קבלת הפיקוד על המערך, הזכרתי את טקס חשיפת השם של אח”י מגן שנערך כשבועיים לפני כן בקיל שבגרמניה. היום, אני עומד פה לפניכם, כשבבסיס חיפה עוגנות 4 ספינות סער 6, מבצעיות, שחלקן כבר השתתפו במשימות ההגנה על הנכסים האסטרטגיים של מדינת ישראל בים, ובמבצעים נוספים. זוהי תעודת כבוד לזרוע הים בכלל ולמספן הציוד בפרט. המקצוענות, המחויבות והמסירות של אנשינו הם אלו שיוצקים את הנשמה ללוחות הפלדה ומחברים את כבלי החשמל, המנועים, ומערכות הלחימה לכדי אוניית מלחמה זו. זהו התוצר של שיתוף הפעולה בין כלל אנשי הזרוע – מאנשי האמל”ח והמבצעים במטה, המהנדסים, אנשי הלוגיסטיקה, אנשי מספנה ומפת”ח ועד הלוחמות והלוחמים המפעילים את המערכות והספינות.”

מדברי ראש מספן ציוד הנכנס, תת-אלוף אמיר צ’מני: “אני עומד כאן נרגש ונפעם עם קבלת הפיקוד על מספן ציוד. זאת זכות גדולה להיות שייך למספן הציוד, והזכות לפקד עליו היא זכות כפולה ומכופלת. מספן הציוד משמש כזרוע השרירית של חיל הים בעולמות הלוגיסטיים והטכנולוגים, עולמות הפיתוח, האחזקה והרכש.
למספן ציוד יכולות יוצאות דופן שחלקן ייחודיות ושאין שני להן בצה”ל ובמדינת ישראל. אנשי המספן עוסקים מידי יום בהכשרת כלי השייט והאמל”ח, ניסויים, פיתוחים, מייצרים ויוזמים שיפורים ופרויקטים שתכליתם להכין ולחזק את חיל הים לעימות ומלחמה.

“לפנינו אתגרים רבים ומשמעותיים, המצריכים מאיתנו חשיבה מחוץ לקופסא, ריכוז, השקעה, יוזמה ונחישות ובעיקר ביצוע בזמנים קצרים ככל הניתן תוך מיצוי הפוטנציאל שלנו והתייעלות מתמדת. אני סמוך ובטוח שאתם- אנשי מספן ציוד תעמדו בכל אתגר ומשימה ותבצעו אותה לעילא!”.

צילומים: דובר צה”ל
דילוג לתוכן